Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آفتاب»
2024-04-28@05:03:49 GMT

راهکار غذایی مناسب برای سلامت و زیبایی مو

تاریخ انتشار: ۱ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۴۷۰۲۷۸

راهکار غذایی مناسب برای سلامت و زیبایی مو

آفتاب‌‌نیوز :

اگر بدن از نظر سلامتی دچار مشکلی باشد، یا با کمبود مواد مغذی روبه‌رو شود، این مسئله ممکن است خود را در قالب توقف رشد یا آسیب موها نشان دهد. یک برنامه غذایی حاوی مواد مغذی، سلامت فولیکول‌های مو را بهبود می‌بخشد و موهای براق‌تری به شما می‌دهد. سعی کنید از سبزیجات برگ‌دار که منابع غنی آهن هستند، مصرف کنید؛ آهن و ویتامین D به بازسازی و تقویت مو کمک می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

برای همین است که این مواد اغلب در ترکیبات مکمل‌های مو به کار می‌روند.

برای اینکه مشکل کمبود مواد مقوی و مغذی را حل کنید، ما در این مطلب به شما چهار ماده غذایی مفید را معرفی می‌کنیم.

۱. هویج

برای اینکه موهای سالم و زیبایی داشته باشید، می‌توانید مواد غذایی حاوی ویتامین A را به برنامه غذایی خود بیفزایید. هویج، منبع غنی این ویتامین و یکی از بهترین مواد غذایی برای سلامت پوست سر است.

۲. سیب‌زمینی شیرین

سیب‌زمینی شیرین منبع سرشارِ بتاکاروتن است. این ویتامین در بدن به ویتامین A تبدیل می‌شود و مصرف این ویتامین، بی‌ارتباط با افزایش سلامت مو نیست. هر سیب‌زمینی شیرین متوسط بیش از ۴ برابر نیاز روزانه به بتاکاروتن را برطرف می‌کند. همچنین ویتامین A ، سرعت رشد مو را تسریع می‌بخشد و آن را ضخیم می‌کند.

۳. تخم‌مرغ

تخم‌مرغ منبع کاملی از پروتئین، بیوتین و ویتامین B-۱۲ است که همگی از مواد مغذی مهم برای سلامت مو به شمار می‌آیند. از همین جهت، تخم‌مرغ یکی از مفیدترین گزینه‌ها برای حفظ سلامت و زیبایی موهاست.

۴.غلات کامل

غلات کامل در داشتن موهایی سالم شما را یاری می‌کنند. نان گندم و غلات مصرفی غنی‌شده در وعده صبحانه قادرند زینک، آهن و ویتامین B موردنیاز بدن را تأمین کنند. برای داشتن موهای بی‌نقص، سعی کنید غلات بیشتری مصرف کنید.

منبع: خبرآنلاین

منبع: آفتاب

کلیدواژه: سلامت و زیبایی مو تغذیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۷۰۲۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲۶۱ هکتار از مزارع آذربایجان غربی علیه بیماری زنگ زرد غلات سم پاشی شد

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی، فرشته صادقی نسب بیان کرد: باتوجه به شرایط جوی مناسب جهت ایجاد و گسترش بیماری برگی خصوصا زنگ زرد گندم در مزارع غلات استان لازم است کارشناسان شبکه مراقبت ضمن پایش دقیق مزارع، در صورت مشاهده بیماری سریعا به کشاورزان اطلاع رسانی لازم را درخصوص  کانون کوبی و سمپاشی  مزارع با سموم توصیه شده انجام دهند.

وی تاکید کرد:  با توجه به نقش بیماری‌ها در کاهش عملکرد محصول، عملیات مبارزه  بایستی با نظر کارشناسان شبکه مراقبت و در اسرع وقت انجام گیرد تا علاوه بر اثربخشی مناسب از وارد آمدن خسارت به مزارع جلوگیری کند. 

صادقی نسب افزود:عملیات ردیابی و پایش در مزارع همچنان ادامه دارد و توصیه های مدیریتی لازم توسط کارشناسان به کشاورزان انجام  می گیرد.

دیگر خبرها

  • با مصرف این میوه خوشمزه و آبدار جوان شوید
  • کمبود این ویتامین‌ها، دلیل شدت شوره سر!
  • خواص بی نظیر نخود فرنگی برای لاغری | هر فنجان نخود فرنگی چقدر کالری دارد؟
  • با این مواد غذایی درد را فراموش کنید
  • آیا می توان چراغ خطی را در کف نصب کرد؟
  • جهش تولید در دیمزارها می‌تواند به امنیت غذایی کشور کمک ‌کند
  • با مصرف این میوه جوان شوید
  • سه تن مواد غذایی تاریخ مصرف گذشته در زاهدان معدوم شد
  • ۲۰ دلیل برای این‌که تخم‌مرغ و پنیر را باهم نخورید
  • ۲۶۱ هکتار از مزارع آذربایجان غربی علیه بیماری زنگ زرد غلات سم پاشی شد