Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، نمایش میهمان غار به مناسب میلاد حضرت رسول اکرم (ص)، روز یکشنبه (دوم آبان ۱۴۰۰) در پایگاه اینترنتی کانون به صورت رایگان در اختیار علاقه‌مندان قرار می‌گیرد.

نمایش میهمان غار به نویسندگی مشترک فروغ افشاریان‌ زاده و علی‌ اکبر حلیمی و کارگردانی علی‌ اکبر حلیمی از سوی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان خراسان رضوی و با حمایت مرکز تولید تئاتر و تئاتر عروسکی کانون در سال ۱۳۹۱ تولید شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

داستان این نمایش که منتخب پانزدهمین جشنواره بین‌المللی نمایش عروسکی تهران-مبارک و برگزیده فراخوان نمایشنامه‌نویسی پیامبر اعظم (ص) نیز شده، در غار ثور نزدیک شهر مکه اتفاق می‌افتد. عنکبوت‌ها و کبوتری که در ورودی غار لانه دارند، با خفاشی سیاه که قصد بیرون کردن آنها را از غار دارد، درگیر هستند. یک روز خبردار می‌شوند که پیامبر خدا حضرت محمد (ص) از شر دشمنان، پنهانی قصد سفر و هجرت به شهر مدینه را دارند و در میانه راه تصمیم گرفتند در غار ثور پنهان شوند. عنکبوت‌های غار و کبوتر مأمور نجات جان پیامبر می‌شوند و...

بنا بر اعلام کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، بازی دهندگان و صداپیشگان عروسک‌های نمایش را مژگان علیپور، پریا عباسی، میترا ظریف، اکرم عباسی، شکوفه علیزاده، فاطمه یعقوبی، فاطمه فیروزیان، وجیهه کارگر، غلامرضا محمدی و زنده‌یاد رضا رضاپور بر عهده داشتند.

همچنین فرشته ابراهیمی به‌عنوان طراح صحنه و عروسک، اکرم عباسی به‌عنوان طراح و دوخت لباس، غلامرضا محمدی به‌عنوان طراح نور، طاهره عرفانی به‌عنوان طراح پوستر و بروشور و عکاس با این گروه همکاری داشتند.

امیررضا رئوف تهیه کننده صدا، مهدی افتخاری صدابردار، حسین انفرادی، امیر و آرش بیات آهنگساز، غلامرضا محمدی دستیار کارگردان، عاطفه فیروزیان منشی صحنه و مسئول هماهنگی این نمایش هستند.

برچسب‌ها کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان فیلم تئاتر تئاتر

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان فیلم تئاتر تئاتر کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان فیلم تئاتر تئاتر عنوان طراح

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۷۰۳۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نمایش و نقد فیلم‌تئاتر «شهر آفتاب مهتاب» در سینماتک خانه هنرمندان

به گزارش قدس آنلاین به نقل از صبا، نهمین برنامه از سلسله جلسات نمایش فیلم تئاترهای شاخص با همکاری مشترک انجمن صنفی منتقدان، نویسندگان و پژوهشگران خانه تئاتر و سینماتک خانه هنرمندان ایران به نمایش فیلم تئاتر «شهر آفتاب مهتاب» اختصاص دارد.

فیلم تئاتر «شهر آفتاب مهتاب» به نویسندگی علی حاتمی و کارگردانی عباس جوانمرد (محصول ۱۳۴۵) چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۷ در سینماتک خانه هنرمندان ایران به نمایش درمی‌آید.

پس از نمایش این فیلم تئاتر نشست نقد و بررسی آن با حضور عباس غفاری (میزبان) و سیدمحسن حسن‌زاده (منتقد تئاتر) برگزار می‌شود.

در این نمایش فیلم ۴۵ دقیقه‌ای، حسین کسبیان، بهمن مفید، نصرت پرتوی و محمود دولت‌آبادی به ایفای نقش می‌پردازند.

علاقه‌مندان برای حضور در این جلسه می‌توانند به سایت تیوال مراجعه فرمایند.

دیگر خبرها

  • آغاز پیش‌ فروش بلیت اجرا‌های «امشب به صرف بورش و خون»
  • پرهام خاکزاد با «بیرون پشت در» به تئاترشهر می‌آید
  • «بیرون پشت در» را در تئاتر شهر ببینید!
  • آغاز پیش‌فروش بلیت اجراهای خرداد «امشب به صرف بورش و خون»
  • همایش پیاده‌روی همگانی به مناسبت روز ملی میمند برگزار شد
  • نمایش و نقد فیلم‌تئاتر «شهر آفتاب مهتاب» در سینماتک خانه هنرمندان
  • به مناسبت ۸ اردیبهشت روز میمند خواستگاه گل محمدی - فارس
  • شکست خانگی آدانادمیراسپور برابر گالاتاسرای
  • تماشاخانه سیار کانون میهمان همدان
  • حوزه هنری با نمایش «آلاء» به جشنواره مونودرام کارتاژ تونس می‌رود