Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-05@14:21:04 GMT

سالانه هنرهای تجسمی ساتین برگزیدگان خود را شناخت

تاریخ انتشار: ۱ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۴۷۰۳۷۰

سالانه هنرهای تجسمی ساتین برگزیدگان خود را شناخت

به گزارش گروه فرهنگی ایرنا از روابط عمومی دومین سالانه ساتین، این رویداد هنرهای تجسمی دیشب (جمعه/۳۰ مهرماه) به پایان راه خود رسید و در مراسم اختتامیه که در سالن ایران موسسه صبا برگزار شد، هادی آذری، دبیر سالانه ساتین، اظهار داشت: دومین سالانه را با وجود محدودیت‌ها و شرایط سخت اقتصادی پیش بردیم و از همه هنرمندانی که سالانه ساتین را شایسته ارسال آثار خود دانستند تشکر می‌کنم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آذری ادامه داد: رویدادهای هنری مختلفی پیش از این برگزار شده است، اما هنر ما نیازمند این است که تنها یک رسانه را نبینیم، بلکه رسانه‌های مختلف باید در کنار هم و در پیوند با یکدیگر ارائه شوند. یکی از ویژگی‌های سالانه ساتین این است که آثاری از رشته‌های مختلف به نمایش درآید و توانستیم ارتباط بین رسانه‌های مختلف را بهتر درک کنیم.

دبیر این رویداد ادامه داد: سالانه ساتین مانند رویدادهای دولتی ردیف بودجه ندارد اما به رغم همه مشکلات سعی می‌کند به راه خودش ادامه دهد و در این مسیر نیازمند حمایت است. البته این حمایت تنها مادی نیست و نیاز به حمایت معنوی نیز دارد. پس از برگزاری نخستین سالانه، این حمایت را کاملاً احساس کردیم و هنرمندانی به ما اعلام کردند حاضر هستند در مراحل مختلف کار با ما همکاری کنند.

به گفته وی، اینکه به نقطه‌ای رسیدیم که هنرمندان خودشان را بخشی از این رخداد می‌دانند برای ما بسیار ارزشمند است. سالانه ساتین اعتبار خود را از هنرمندانی که به ما اعتماد می‌کنند و از هیأت داوران خودش می‌گیرد. سالانه ساتین به عنوان یک نهاد مستقل و خصوصی سعی کرد فارغ از جهت‌گیری‌ها یا منافع شخصی، رویدادی را برگزار کند که تا حدی به استانداردهای حرفه‌ای پایبند باشد.

آذری با بیان اینکه در نمایشگاه امسال شاهد رشد کیفی و کمی بودیم، ادامه داد: ساتین به آرامی جای خود را در فضای هنرهای‌تجسمی ایران باز می‌کند. همچنین شاهد اتفاق خوبی بودیم و بخشی به هنرمندان کشور افغانستان اختصاص داده شد. پیوندهای ما و این هنرمندان آن‌قدر زیاد است که حتی می‌توانیم از آن‌ها به عنوان هم‌میهن خودمان یاد کنیم چون یکی از نکات پیوند دهنده ما زبان و تاریخ مشترک است و شباهت‌هایی که میان کار هنرمندان ایرانی و افغانستانی وجود دارد نیز قابل توجه است.

استقبال هنرمندان از جشنواره ساتین

سرور بختی، رییس موسسه فرهنگی اکو، حامی معنوی دومین سالانه ساتین، در یک پیام ویدیویی گفت: این جشنواره مورد استقبال نسل جوان و اهالی هنر قرار گرفته است. هنرمندان جوان باید توسط دستگاه‌ها و نهادها مورد حمایت قرار بگیرند و به این ترتیب مسیر را برای معرفی و شناساندن هنر آن‌ها به جهانیان هموار کنیم. هنرمندان با هنر خود مردم را به مهربانی و کار نیک دعوت می‌کنند و با خلق اثرشان روح و جان و عطر خوش را در فضای زندگی می‌گسترانند. هنرمند با هنرش آرامش و توازن را برای جامعه به همراه می‌آورد.

بختی ادامه داد: هنرهای تجسمی علاوه بر اینکه از گستره وسیعی از نظر موضوعی و مفهومی برخوردار است، ارتباطی بی‌واسطه زبانی با مخاطب خود برقرار می‌کند و نیازمند ترجمه زبانی نیست. هنرهای تجسمی هنرهای انسانی و جهانی است و انسان امروز یا انسان صد سال آینده می‌تواند با این آثار ارتباط برقرار کند. از دستاوردهای این جشنواره را می‌توان معرفی نسلی نو و فضاسازی برای حضور آن‌ها در فضاهای بین‌المللی دانست.

به گفته وی، آثاری که در این جشنواره به نمایش درآمد بسیار تاثیرگذار است و موسسه فرهنگی اکو از این رویداد حمایت می‌کند تا این آثار بتوانند در سایر شهرهای اکو نیز به نمایش درآیند.

محدثه وحیدی مهر، مدیر سالانه ساتین، گفت: ۲ سال توانستیم میزبان هنرمندان باشیم و امیدواریم که در کنار یکدیگر بتوانیم هر سال بهتر این رویداد را برگزار کنیم. کنار هم قرار گرفتن ما می‌تواند اتفاقی را رقم بزند که امروز هنرهای تجسمی کشور به آن نیاز دارد.

وی ابراز امیدواری کرد قول‌هایی که توسط نهادهای مختلف برای نمایش آثار هنرمندان در مناطق گوناگون داده شد، عملی شود.

در ادامه این مراسم برگزیدگان پنج رشته هنری معرفی شده و لوح تقدیر، تندیس، جایزه ۷۰ میلیون ریالی و جوایزی از سوی حامیان سالانه ساتین دریافت کردند. اسامی برگزیدگان بدون رتبه‌بندی به این شرح است: نقاشی: پرستو طاهری و مجتبی کاکی، عکاسی: رومینا آغنده و شهروز کربلایی، چاپ دستی: کیانا آقاربیع و سمانه حسن خانی، مجسمه‌سازی: فاطمه موسوی منفرد و امیر دانایی، هنرهای جدید: سهند سرحدی و گروه سه نفره هومن هورسان، آرمان عطایی و مهدی بخشی.

در پایان مراسم از هنرمندان کشور افغانستان که آثار آنها در بخش جنبی سالانه ساتین به نمایش گذاشته شده بود تقدیر شد.

برچسب‌ها کیش هنرهای تجسمی جشنواره

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کیش هنرهای تجسمی جشنواره کیش هنرهای تجسمی جشنواره سالانه ساتین هنرهای تجسمی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۷۰۳۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز به کار نوزدهمین جشنواره هنرهای نمایشی کودکان و نوجوانان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، مرکز اصفهان ؛ مسئول دبیرخانه مرحله استانی نوزدهمین جشنواره «هنر‌های نمایشی کودکان و نوجوانان» کانون گفت: در این جشنواره ۱۶ گروه نمایش در بخش‌های کانونی و آزاد با شیوه‌ی اجرای (عروسکی و زنده_عروسکی) با موضوعات توجه به نامداران، امیدآفرینی، آیین‌های بومی، سنتی، مذهبی، طنز، محیط زیست و آزاد در رده‌ی سنی نوجوانان و جوانان ۱۲ تا ۲۲ سال، به رقابت با یکدیگر می‌پردازند که با انتخاب هیئت داوران متشکل از «امیر شیخ جبلی»، «منصورقربانی» و «منیر السادات سجادیان»، ۳ گروه به عنوان نماینده استان اصفهان به مرحله کشوری راه خواهند یافت.

مریم حسینی افزود: این جشنواره امروز یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ از ساعت ۹ صبح کار خود را در سالن نمایش تالار هنر شهرداری اصفهان کار خود را آغاز می‌کند و تا پایان روز دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ادامه دارد.

آیین پایانی این جشنواره سه شنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ در تالارهنر شهرداری اصفهان از ساعت ۹ الی ۱۲ با معرفی برگزیدگان به کار خود پایان می‌دهد.

دیگر خبرها

  • اجرای رویداد هنری «وعده صادق» در استان خوزستان
  • هنر نمایی دانش آموزان در نمایشگاه آثار دستی و تجسمی
  • مرحله استانی نوزدهمین جشنواره هنرهای نمایشی در ساری برگزار می‌شود
  • آغاز به کار نوزدهمین جشنواره هنرهای نمایشی کودکان و نوجوانان
  • قطار جشنواره هنرهای نمایش کانون همدان در ایستگاه آخر
  • برگزیدگان جشنواره نمایش کانون معرفی شدند
  • معرفی برگزیدگان مسابقات ریاضی دانشجویی کشور در تبریز
  • از افتتاح هفته گرافیک و بینال ونیز تا روز ملی خلیج فارس پای آزادی
  • برگزیدگان همایش تئاتر بچه‌های مسجد استان قم معرفی شدند
  • آیین تجلیل از برگزیدگان یازدهمین دوره مسابقات دانش آموزی در همدان