Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-04@08:23:18 GMT

رهاسازی فوک ۱۲ ساله خزری از تور صیادان گلستانی

تاریخ انتشار: ۱ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۴۷۰۳۷۱

رهاسازی فوک ۱۲ ساله خزری از تور صیادان گلستانی

نماینده مرکز تحقیقات و بازتوانی سگ‌های آبی هلند در ایران روز شنبه با تایید این خبر به ایرنا گفت: صیادان حاضر در شبه جزیره میانکاله گزارش گرفتار شدن یک قلاده فوک خزری را به مرکز امداد و نجات ارسال کردندکه پس از حضور در منطقه و نمونه برداری، عمر این فوک نر ۱۲ سال تخمین زده شد.

امیر شیرازی اظهار داشت: به سبب نوع دانه بندی و بافت تورهای صیادی مخصوص ماهیان خاویاری، هیچ جراحتی بر بدن این فوک مشاهده نشده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فوک، تنها گونه پستاندار دریای خزر است و جمعیت آن به دلیل صید بی رویه در حوزه برخی کشورهای حاشیه دریا سیر نزولی دارد، هر چند به گفته شیرازی؛ در حوزه جنوب خزر و در محدوده استان های شمالی ایران موردی از صید این گونه گزارش نشده است.

فوک در آب زندگی می کند و فقط برای زادآوری و گاهی استراحت به ساحل می آید، در خشکی بسیار کم تحرک، اما در آب فعال است، این گونه به دلیل صید بی‌رویه و به‌هم خوردن شرایط زیستی و کاهش شدید جمعیت نیازمند حمایت بین‌المللی است.

گروه امداد و نجات فوک خزری در سال ۱۳۸۹ با کمک مرکز تحقیقاتی و درمانی سگ دریایی کشور هلند و با همراهی سازمان حفاظت محیط زیست ایران شروع به کار کرد.

رهایی فوک های آسیب دیده و گرفتار در تورهای صیادی، تیمارداری، ثبت اطلاعات مربوط به فوک های یافت شده، نمونه برداری از حیوانات زنده و جمع آوری نمونه های بافتی از لاشه های کشف شده با هدف کنترل سلامت زیستی اکوسیستم خزر از فعالیت های این گروه است.

ساحل‌نشینان شمال به این جانور سگ آبی می‌گویند.

برچسب‌ها استان گلستان بندرترکمن سازمان حفاظت محیط زیست دریای خزر خلیج گرگان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: استان گلستان بندرترکمن سازمان حفاظت محیط زیست استان گلستان بندرترکمن سازمان حفاظت محیط زیست دریای خزر خلیج گرگان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۷۰۳۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایدکوپرس سایپا،‌ تندیس شرکت برتر ایران را از رئیس جمهور دریافت کرد

این مراسم که که با حضور وزیر صنعت،‌ معدن و تجارت، وزیر کار، مدیران عامل گروه خودروسازی سایپا و ایران خودرو و جمع کثیری از مسئولان کشوری و لشکری برگزار شد، از کارگران، گروه‌های کاری، مدیران و واحدهای نمونه کشوری با اهدای تندیس و لوح سپاس توسط رییس جمهور تجلیل شد.

تهران-ایسنا- سایپانیوز گزارش کرد،‌ این جشنواره با هدف تجلیل از زحمات کارگران، گروه‌های کار و واحدهای اقتصادی نمونه کشور و ترویج و تقویت فرهنگ کار و تلاش همه ساله در هفته کار و کارگر برگزار می‌شود.
در پایان این مراسم از کامبیز قلی زاده سلطانی، مدیرعامل ایدکوپرس سایپا، ‌به ‌عنوان کارآفرین نمونه و مدیر برتر ایران و تنها نماینده خودروسازان کشور در جمع برترین واحدهای نمونه و از شرکت ایدکوپرس به عنوان یکی از ۵ شرکت برتر کشور توسط سید ابراهیم رییسی،‌ رئیس جمهور کشورمان تقدیر و تجلیل به عمل آمد.
گفتنی است، ‌شرکت ایدکوپرس سایپا برترین شرکت تولیدکننده مجموعه‌های پرسی بدنه و شاسی خودرو در کشور است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • پیام وزیر کشور درباره «یسنا»، دختر چهارساله گلستانی
  • ۲ نفر در ساری براثر مسمومیت با گاز جان باختند
  • تشکر وزیر کشور از نیروهای امدادی برای یافتن کودک گلستانی
  • تشکر وزیر کشور از نیروهای امدادی برای یافتن کودک گلستانی  
  • قدردانی وزیر کشور از نیرو‌های امدادی در یافتن کودک گلستانی
  • سال پر پرتاب فضایی ایران با ماهواره‌های طلوع ۳، ظفر ۲ و کوثر
  • یک کشته و زخمی در برخورد مرگبار کامیون با پژو پارس در نزدیکی مشهد
  • ایدکوپرس سایپا،‌ تندیس شرکت برتر ایران را از رئیس جمهور دریافت کرد
  • قدرت‌نمایی شبانه پلنگ در مازندران (فیلم)
  • ایدکوپرس سایپا،‌ تندیس شرکت برتر ایران را از رییس جمهور دریافت کرد