Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-27@06:42:53 GMT

شرایط بازگشایی دانشگاه‌های استان بوشهر اعلام شد

تاریخ انتشار: ۱ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۴۷۰۴۲۸

شرایط بازگشایی دانشگاه‌های استان بوشهر اعلام شد

به گزارش خبرگزاری خبرگزاری فارس از بوشهر، شورای آموزش عالی استان بوشهر در خصوص بازگشایی دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی اعلام کرد: با عنایت به مصوبه ستاد مبارزه با کرونای کشور مبنی بر لزوم از سرگیری آموزش حضوری در دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی در کوتاه‌ترین زمان ممکن و پیرو نامه معاون آموزشی وزارت عتف مبنی بر واکسیناسیون جامعه دانشگاهی و نامه وزیر علوم، تحقیقات و فناوری ب در خصوص ضرورت آغاز و تداوم آموزش‌های حضوری در دانشگاه‌ها، پس از بحث و بررسی تصمیمات زیر اتخاذ شد:

انجام واکسیناسیون اعضای هیئت علمی و غیر هیأت علمی دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی به عنوان وظیفه سازمانی و تکلیف اجتماعی ضروری بوده و همکاران ملزم هستند از طریق سامانه سلامت نسبت به اخذ کارت واکسیناسیون دیجیتال خود اقدام و به شیوه‌ای که به‌وسیله معاونت اداری و مالی این دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی تعیین می‌گردد، نسبت به ارائه آن اقدام کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ارائه هرگونه خدمات حضوری در دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی، از تاریخ اول آذرماه صرفاً با ارائه کارت واکسیناسیون دیجیتال مبنی بر تزریق دو نوبت واکسن کووید ۱۹ خواهد بود.

کلاس‌های دانشجویان مقطع دکتری در تمامی رشته‌ها از پانزدهم آبان ماه، با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی، به صورت حضوری برگزار می‌گردد و از این تاریخ به بعد، به این دسته از دانشجویان، در صورت دارا بودن شرایط، خوابگاه تعلق می‌گیرد.

اعضای هیئت علمی مجاز هستند تا حداکثر ۵۰ درصد از جلسات هر یک از دروس مقطع دکتری را به صورت مجازی برگزار کنند.

دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد که برای انجام پایان نامه خود نیاز به حضور در آزمایشگاه‌ها دارند، پس از تأیید ضرورت حضور آنها توسط استاد راهنما و مدیر گروه، می‌توانند با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی در آزمایشگاه‌ها حضور یافته و در خوابگاه‌ها مستقر شوند. شرط حضور در آزمایشگاه‌ها و خوابگاه‌ها داشتن کارت واکسیناسیون دیجیتال است.

با توجه به شرایط روز کرونایی و امکانات موجود در دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی در خصوص برگزاری حضوری دروس نظری مقطع کارشناسی ارشد، متعاقباً تصمیم گیری و اطلاع رسانی خواهد شد.

جلسات دفاع از پایان نامه به صورت آنلاین و یا حضوری با حداقل نفرات و با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی انجام می‌شود.

کلاس‌های دانشگاه علمی و کاربردی در تمامی مراکز با رعایت تمام پروتکل‌های بهداشتی از ۱۵ آبان ماه به صورت حضوری برگزار خواهد شد.

با توجه به شرایط فعلی کرونایی و نیز امکانات خوابگاهی، امکان برگزاری کلاس‌های مقطع کارشناسی سایر دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی، به صورت حضوری فراهم نیست و در صورت بهبود شرایط در این خصوص تصمیم گیری و اطلاع رسانی خواهد شد.

در صورت استمرار شرایط آبی و زرد کرونایی استان، دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی تلاش می‌نماید تا حتی الامکان امتحانات پایان نیم‌سال تحصیلی جاری در همه مقاطع تحصیلی را به صورت حضوری برگزار کنند. تصمیمات در این خصوص در موعد مناسب اتخاذ گردیده و اطلاع رسانی گسترده صورت خواهد گرفت.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: آموزش عالی استان بوشهر اعضای هیئت علمی دانشجویان دانشگاه ها و مؤسسات آموزش عالی پروتکل های بهداشتی صورت حضوری دانشگاه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۷۰۴۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توسعه همکاریهای موسسات آموزش عالی با فرمانداری ارومیه

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی، در دیدار ریاست و هیئت رئیسه دانشگاه آفاق با ایشان ضمن تبریک سال جدید با اشاره به اینکه،مراکز عالی کشور بستر رشد و توسعه فکری جوانان می باشد، توجه به دانشجویان را یکی از مهم ترین و محوری ترین مباحث و از ارکان پویا و بالنده مسیر توسعه و پیشرفت جامعه دانستند.

وی خاطر نشان کرد: خوشبختانه امروزه به لطف خداوند و تلاش و استمرار مراکز دانشگاهی و آموزشی حتی در روستاها و بخش های ارومیه قشر زیادی از جوانان دارای تحصیلات عالی و دانشگاهی میباشند واین مسیر جز با تلاش های دانشگاه های کشور   هموار نمی شد.

دکتر عماری در خصوص اهمیت و جایگاه دانشگاه در جامعه اظهار داشتند : دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی در جوامع امروزی به عنوان کلیدی ترین نهاد آموزشی در جهت توسعه همه جانبه به شمار می رود چرا که در پرتو آموزش است که انسان ها متحول می شوند. بر پایه نظام آموزشی و تربیتی یک جامعه است که نظم و انضباط اجتماعی حالت نهادی به خود می گیرد و عامه مردم به طرف فرهنگ ترقی و توسعه حرکت می کنند.

در ادامه این دیدار بستر های توسعه همکاری های مشترک دانشگاه آفاق با مجموعه فرمانداری و دستگاه‌های تابعه  مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

دیگر خبرها

  • رونمایی از نشان نود سالگی دانشگاه تهران
  • بزرگداشت ۱۷۵۷ سال سنت آموزش عالی در ایران/ لوگوی نود سالگی دانشگاه تهران منتشر شد
  • توسعه همکاریهای موسسات آموزش عالی با فرمانداری ارومیه
  • لوگوی نود سالگی دانشگاه تهران منتشر شد
  • بازگشت دوباره رشته پرستاری به دانشگاه آزاد بوشهر
  • آغاز آزمون سراسری دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی در کرمانشاه
  • لوگوی ۹۰ سالگی دانشگاه تهران منتشر شد
  • لوگوی نود سالگی دانشگاه تهران منتشر شد /بزرگداشت ۱۷۵۷ سال سنت آموزش عالی در ایران
  • دانشگاه جندی‌شاپور اهواز در مقطع ارشد «هوشبری» دانشجوی خارجی می‌پذیرد
  • آموزش حضوری ارز دیجیتال در تهران