Web Analytics Made Easy - Statcounter

مراد مالمیر روز شنبه در گفت و گو با ایرنا اظهارداشت: غزل عطاری و کیمیا قاسمی ۲ دانش‌آموز مدارس استعدادهای درخشان ناحیه چهارکرج در جشنواره ابداعات و اختراعات کرواسی INNOVA ۲۰۲۱ به مدال طلا دست یافتند.

وی خاطرنشان کرد: این دانش‌آموزان همچنین مدال طلای مسابقات جهانی جایزه ویژه کشور لهستان و مدال طلای جشنواره بین المللی لندن را  در کارنامه پژوهشی خود دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بیان داشت: غزل عطاری و کیمیا قاسمی از ابتدای سال ۹۹ شرکت در جشنواره‌های پژوهشی بین‌المللی کشورهای اروپایی را با همراهی استاد راهنمای خود ریحانه کبیری و سونیا جوهری آغاز کردند.

مالمیر با اشاره به اینکه در نمایشگاه بین المللی INOVA که از ۲۱ تا ۲۶ مهرماه سالجاری به صورت مجازی با حضور پژوهشگرانی از کشورهایی از جمله مالزی، لهستان، اکراین، رومانی،تایلند،چین برگزار شد،عنوان کرد: دانش‌آموزان مدرسه متوسط دوم فرزانگان این ناحیه نیز در مسابقات و جشنواره های جهانی یک مدال طلا، یک مدال نقره و ۲ مدال برنز کسب کردند.

وی تصریح کرد: ملیکا سیر نیز در آزمون‌های انتخابی مسابقات قهرمانی ریاضی اروپا fms ، مسابقات جهانی ریاضی سنگاپور stemco  و ریاضی تایلند Math challenge که به صورت جداگانه و مجازی برگزار شد،شرکت کرد  و در هر کدام از این آزمون ها مدال طلا گرفت.

مدیرآموزش و پرورش ناحیه چهارکرج اضافه کرد: نیلوفر جوانی مدال طلا مسابقات جهانی علوم سنگاپور stemco و مدال نقره مسابقات قهرمانی ریاضی اروپا fms را از آن خود کرد.

وی گفت: سمیرا احمدنژاد هم در هرکدام از آزمون‌های انتخابی مسابقات قهرمانی ریاضی اروپا fms ، مسابقات جهانی ریاضی سنگاپور stemco  و ریاضی تایلند Math challenge  که به صورت جداگانه و مجازی برگزارشد،به مدال برنز دست یافت.

مالمیر ازخود باوری به عنوان رمز موفقیت این دانش آموزان در جشنواره بین المللی ابداعات و اختراعات  و ریاضی اروپا یاد کرد.

استان البرز ۵۰۰ هزار دانش آموز دارد که یک سوم آن درآموزش و پرورش ناحیه چهار کرج تحصیل می کند.

برچسب‌ها پژوهش البرز علمی دانش‌آموزان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: پژوهش البرز علمی پژوهش البرز علمی دانش آموزان مسابقات جهانی دانش آموزان ریاضی اروپا بین المللی مدال طلا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۷۰۵۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۱۰ درصدی نرخ چاقی در دانش‌آموزان/ جلوگیری از کم تحرکی دانش‌آموزان با مسابقات مادر دختری، پدر پسری

صادق ستاری فرد، معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان گفت: فقر حرکتی دانش‌آموزان یکی از مهم‌ترین معضلات ما است.

وی با بیان این که سبک زندگی، رژیم غذایی، فعالیت و بازی دانش‌آموزان و خانواده‌هایشان با شیوع بیماری کرونا تغییر کرده است؛ افزود: نرخ چاقی دانش‌آموزان ۱۰ درصد افزایش یافته و به ۳۳ درصد رسیده؛ به گونه‌ای که از هر ۳ دانش آموز یک دانش آموز با معضل چاقی و اضافه وزن مواجه است.

ستاری فرد با اشاره به این‌که آمار مذکور نگران کننده است؛ تصریح کرد: بخشی از مشکلات چاقی به مدرسه، بخشی به خانواده و بخشی به نظام اجتماعی، فرهنگی و سلامت کشور مربوط است.

او ادامه داد: فقر حرکتی دانش‌آموزان، چاقی و ضعف قوای جسمانی دانش‌آموزان مسئله‌ای ملی است که باید تمام ارگان‌ها، دستگاه‌ها و مردم برای رفع این مشکلات به وزارت آموزش و پرورش کمک کنند.

وی افزود: آینده کشور به دست دانش‌آموزان امروز است؛ در همین راستا نیازمند عزم و برنامه ملی هستیم که باید چیده و به آن عمل شود.

او ادامه داد: ما به سهم خود کیفیت بخشی درس تربیت بدنی  و فعالیت دانش‌آموزان در خارج از ساعات آموزشی اوقات فراغت و مسابقات جشنواره‌ها را دنبال می‌کنیم.

معاون تربیت بدنی وزارت آموزش و پرورش با بیان این که بازهای مجازی و رایانه‌ای رقیب تحرک و ورزش دانش آموزان شده است؛ تصریح کرد: ما برای جلوگیری از کم تحرکی دانش‌آموزان مسابقات ورزشی مادر دختری، پدر پسری برگزار کرده‌ایم.

به گفته ستاری فرد، اگر دانش‌آموز به لحاظ سلامت جسمی و روحی در موقعیت مناسب نباشد، یادگیری مناسبی نخواهد داشت؛ به همین دلیل دانش‌آموزان باید در ساحت‌های علمی و جسمی تقویت شوند.

باشگاه خبرنگاران جوان علمی پزشکی آموزش و پرورش

دیگر خبرها

  • ۵۹ هزار دانش‌آموز یزدی در طرح ملی نجات آب شرکت کردند
  • از اعداد «هم‌‌نهشتِ کَرجی» تا دنباله فیبوناچی| شرح آب‌شناس بزرگ ایرانی از قنات
  • مشارکت ۵۹ هزار دانش‌آموز یزدی در طرح ملی نجات آب
  • رقابت ۲ هزار و ۱۵۰ دانش‌آموز برای تکنولوژی‌های آینده
  • مدال‌آوری دانشجویان دانشگاه کاشان در مسابقه ریاضی کشوری
  • استقبال بیش از ۵۹ هزار دانش آموز یزدی از طرح ملی نجات آب
  • کسب برنز تور جهانی امارات توسط حمیده اسماعیل‌نژاد
  • برخورد ۲ گانه‌ی آمریکا با تحولات بین المللی
  • افزایش ۱۰ درصدی نرخ چاقی در دانش‌آموزان/ جلوگیری از کم تحرکی دانش‌آموزان با مسابقات مادر دختری، پدر پسری
  • معلمان به نقش خود در هویت سازی دانش آموز دانش آموزان توجه کنند