Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک مقام سابق اطلاعاتی عربستان جزئیات جدیدی را درباره جوخه ترور محمد بن سلمان فاش کرده است.

خبرگزاری میزان - مقام سابق اطلاعاتی عربستان، می‎گوید که «محمد بن سلمان»، ولیعهد عربستان دستور ترور وی را داده و فرزندانش را گروگان گرفته است.

به گزارش «دیلی میل»، «سعد الجبری»، که از مقام‎‎های ارشد سابق دولت عربستان بود، می‎گوید که ولیعهد این کشور چند هفته پس از قتل «جمال خاشقجی» در کنسولگری عربستان در استانبول در اکتبر ۲۰۱۸، قصد داشت او را نیز به قتل برساند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

«الجبری»، می‎گوید که ولیعهد عربستان که تصور می‌شود سازماندهی قتل وحشتناک خاشقجی را بر عهده داشته است، چند روز پس از آن گروهی را برای کشتن وی به کانادا فرستاده و از آن زمان ۲ فرزندش، سارا و عمر را زندانی کرده است.

این مقام اطلاعاتی سابق عربستان در سال ۲۰۱۷ هنگامی که به همراه «محمد بن نایف»، ولیعهد سابق عربستان متهم به جرایم مالی شد، از عربستان به کانادا فرار کرد.

«بن نایف»، در سال ۲۰۱۷ برکنار شد و «محمد بن سلمان»، پسر عمویش، که «نایف» و «الجبری» را به سرقت میلیارد‌ها دلار از شرکت‌های سعودی متهم کرد، جایگزین وی شد.

این تنها چند هفته پس از آن است که صندوق سرمایه گذاری عمومی عربستان به ریاست ولیعهد این کشور، با ۳۰۵ میلیون پوند، باشگاه نیوکاسل یونایتد انگلیس را در اختیار گرفته است.

یک دادگاه سعودی، ۲ فرزند «سعد الجبری» را در اواخر سال گذشته به اتهام پولشویی و توطئه برای فرار غیرقانونی از این کشور زندانی کرد، اقدامی که بسیاری آن را تلافی بر سر موضوع اتهامات مطرح شده علیه «الجبری» می‌دانند.

این امر پس از آن صورت گرفت که «الجبری» یک شکایت فدرال علیه «محمد بن سلمان»، ولیعهد سعودی مطرح کرده و می‎گوید که پادشاه سعودی سعی کرده او را در آمریکا و کانادا به دام انداخته و به قتل برساند.

شکایت الجبری همچنین می‎گوید که یک گروه کشتار تنها ۲ هفته پس از ترور «خاشقجی» در اکتبر ۲۰۱۸ برای قتل او به کانادا اعزام شد، اما این تلاش توسط مقام‎های امنیتی مرزی کانادا خنثی شد.

بیشتر بخوانید: انتقادها از برگزاری کنسرت رپر آمریکایی در عربستان بازگشت یکی از طراحان قتل خاشقجی به عرصه قدرت در عربستان

اما «الجبری» در حال حاضر مورد شکایت چندین شرکت سعودی است.

شرکت دولتی هولدینگ «ساکاب سعودی»، «الجبری» را در ماه مارس متهم کرد که ۳.۴۷ میلیارد دلار اختلاس کرده است.

این شکایت چند هفته پس از آن مطرح شد که چندین شرکت دولتی از «الجبری» در تورنتو به اتهامات مشابه شکایت کردند و باعث شد دادگاه کانادا دارایی‌های «الجبری» را مسدود کند.

«محمد بن نایف» در سال ۲۰۱۷ به عنوان ولیعهد عربستان برکنار شد و در حال حاضر در یک زندان سعودی اقامت دارد؛ با توجه به روابط شخصی نزدیک «الجبری» با ولیعهد سابق عربستان، این موضوع باعث شد که وی از عربستان فرار کند.

قرار است مصاحبه‌ای بین «سعد الجبری» و «اسکات پیلی»،خبرنگار «سی بی اس» در مورد سوء قصد به جان وی روز یکشنبه ۲۴ (۲ آبان) اکتبر پخش شود.

سفارت عربستان در واشنگتن در واکنش به این مصاحبه، بیانیه‌ای را برای «سی بی اس»، صادر کرد که می‎گوید «سعد الجبری یکی از مقام‎های سابق دولتی است که سابقه طولانی در ساخت و ایجاد حواس پرتی برای پنهان کردن جنایات مالی مرتکب شده است، که بالغ بر میلیارد‌ها دلار است.»

این بیانیه می‎افزاید «او جنایات خود را انکار نکرده است؛ در واقع او اشاره می‌کند که سرقت در آن زمان قابل قبول بوده است اما چه در آن زمان و چه در زمان حال، این جرم قابل قبول نیست.»

تیم حقوقی «الجبری»، پیشتر اعلام کرده بود که «ساکاب»، شرکتی وابسته به دولت سعودی که علیه «الجبری» شکایت کرده و او را به اختلاس متهم کرده است، بخشی از شبکه‌ای از شرکت‌های اصلی است که عملیات‌های امنیتی مخفیانه با آمریکا را پوشش می‌دهد.

انتهای پیام/

برچسب ها: عربستان سعودی محمد بن سلمان

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: عربستان عربستان سعودی محمد بن سلمان محمد بن سلمان سعد الجبری پس از آن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۷۰۹۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نشست مشورتی مقامات ۶ کشور عربی درباره تحولات غزه

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا از خبرگزاری رسمی عربستان سعودی (واس)، وزیران خارجه عربستان سعودی، امارات متحده عربی، قطر، مصر، اردن و دبیر کمیته اجرایی سازمان آزادی بخش فلسطین در شهر ریاض پایتخت عربستان سعودی نشست مشورتی درباره تحولات غزه برگزار کردند.

بر اساس این گزارش، در نشست وزیران گروه عربی بر ضرورت پایان دادن به جنگ در غزه تاکید شده است.

در این نشست، وزرای کشورهای عربی مذکور همچنین بر لزوم رفع تمامی محدودیت‌ها برای ورود کمک‌های بشردوستانه به نوار غزه تاکید کردند و درباره عواقب اقدامات غیر قانونی رژیم صهیونیستی در کرانه باختری و قدس اشغالی هشدار دادند.

به گزارش ایرنا، پس از گذشت ۲۰۴ روز از تجاوز بدون نتیجه و دستاورد رژیم صهیونیستی به غزه، این رژیم روزبه‌روز بیشتر در بحران‌های داخلی و خارجی خود فرومی‌رود.

این رژیم طی این مدت دستاوردی غیر از جنایت، قتل‌عام، ویرانی، جنایت‌های جنگی، نقض قوانین بین‌المللی، بمباران نهادهای امدادرسان و قحطی و گرسنگی در این منطقه نداشته است.

رژیم صهیونیستی این جنگ را بدون در نظر گرفتن هر دستاوردی در آینده، باخته و حتی پس از ۲۰۴ روز نتوانسته گروه‌های مقاومت در یک منطقه کوچک را که سال‌ها در محاصره است، به تسلیم وادارد و حتی همراهی افکار عمومی جهانی را به‌ خاطر ارتکاب جنایت‌های آشکار در غزه، از دست داده است.

دیگر خبرها

  • نشست مشورتی مقامات ۶ کشور عربی درباره تحولات غزه
  • وزیر خارجه آمریکا به عربستان می‌رود
  • وزیر خارجه آمریکا به عربستان می‌رود؛ غزه محور اصلی گفت‌وگو با مقامات سعودی
  • فرود هواپیمای مقامات اسرائیلی در عربستان سعودی
  • ‏رئیس‌کل بانک مرکزی عازم عربستان سعودی شد
  • سفر نخست‌وزیر پاکستان به عربستان
  • رئیس‌کل بانک مرکزی عازم عربستان سعودی شد
  • روایت مقام سابق موساد از «زیرساخت باور نکردنی دور زدن تحریم‌ها در ایران»
  • جزئیات تماس اخیر ترامپ و بن سلمان افشا شد
  • افشای جزئیات تماس اخیر ترامپ و بن سلمان