Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-30@10:16:26 GMT

پروژه خیرساز دانشگاه گیلان افتتاح شد

تاریخ انتشار: ۱ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۴۷۰۹۴۸

پروژه خیرساز دانشگاه گیلان افتتاح شد

به گزارش روابط عمومی دانشگاه گیلان، این مرکز توسط دکتر رضا پوربهادر متخصص قلب و عروق و از پزشکان حاذق رشت و هاله هدی، والدین رامبد پوربهادر به یاد فرزند مرحومشان که دانشجوی مهندسی کامپیوتر این دانشگاه بود، احداث و به بهره برداری رسید.

مرکز کامپیوتر رامبد با زیربنای ۳۹۰ مترمربع و هزینه ای بالغ بر هشت میلیارد تومان ساخته شد و مجهز به سرورهای قوی برای استفاده دانشجویان رشته مهندسی کامپیوتر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هم اکنون آزمایشگاه مرکزی "کریم نوید" مرکز مشاوره و درمان "دکتر انصاری"، مرکز نوآوری و فناوری ("مهندس قطب زاده" و فاز دوم فارم دامپروری دانشکده علوم کشاورزی "حاج عبدالله نوید" از جمله پروژه های خیرساز در حال ساخت در دانشگاه است.

در مراسم افتتاح این پروژه پیام دکتر محمدعلی زلفی گل وزیر علوم، تحقیقات و فناوری خطاب به دکتر رضا پوربهادر و هاله هدی قرائت شد، در این پیام آمده است: سرمایه‌گذاری در حوزه علم و دانش، موجب پایداری نقش علم در اعتلای فرهنگ و ارتقاء سطح زندگی مردم است، در جوامعی که فرهنگ مسئولیت‌ پذیری و همدلی ریشه‌دار است، نقش خیرین، نخبگان و سازمان‌ های مردم‌ نهاد در توسعه علم و دانش، ای بسا بیش از دولت‌ هاست.

در ادامه این پیام افزوده شده: خداوند را سپاس می‌گزارم که فرهنگ ریشه‌ دار یاریگری در ایران عزیز ما، به برکت وجود نیکوکارانی چون شما به شایستگی استمرار می‌یابد، وجودتان موجب برکت نظام آموزشی کشور و نشانِ عنایتِ پروردگار به فرزندان ایران‌ زمین‌ است.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری اظهار داشت: اینجانب خالصانه‌ ترین مراتب سپاس خود و جامعه دانشگاهی کشور را به جهت احداث و تجهیز ساختمان زیبای "مرکز کامپیوتر رامبد دانشگاه گیلان" خدمتتان تقدیم می‌دارم و از خداوند متعال برای "رامبد"، فرزند عزیز از دست‌رفته‌ تان، رضوان و غفران الهی، و برای شما تندرستی، سربلندی و توفیق روزافزون خواهانم.

رئیس دانشگاه گیلان نیز در این آیین گفت: امروز روح بلند رامبد عزیزمان شاد است که به مدد خانواده گرامی اش، در فضایی دلباز و دلنشین کامپیوترهای پیشرفته و ابر رایانه برای هم رشته ای هایش مهیا شده است.

احمد رضی اظهار داشت: آنچه خیران را در جامعه جاودانه می کند همین خواست و نگاه نیکوکارانه آنها است که امروز ثمره اش را در افتتاح این مرکز به خوبی می بینیم.

وی با بیان اینکه دانشجویان باید از اینگونه فعالیت ها درس مسوولیت پذیری بگیرند، افزود: ساختن مجتمع و ساختمان تنها فعالیت خیران نیست بلکه بخشی دیگر به خرید تجهیزات و تامین منابع علمی دانشگاهی برمی گردد که این بخش هم بسیار مهم و اساسی است و ما باید با تدابیر و فعالیتهایمان این جریان را قویتر و فعالتر کنیم.

دکتر پوربهادر پدر زنده یاد رامبد پوربهادر هم در این مراسم گفت: امروز اول آبان است اگر ما امروز رامبد را نداریم و گریان هستیم اما می دانیم لبخند روی لبان خود دارد.

وی افزود: ما همواره پس از درگذشت رامبد به این فکر بودیم که چه کنیم که رامبد را برای همیشه داشته باشیم اما شاید این از خودخواهی ما بوده است.

وی ادامه داد : امروز خوشحالم که توانسته ایم قدمی برداریم اما باید بگویم که خیلی ها در انجام این کار همراه ما بوده و کمک کردند که شاید نام بردن از تک تک آنها دشوار باشد.

بر اساس آخرین آمار، هم اکنون حدود ۱۸ هزار دانشجو در رشته‌های مختلف مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری در دانشگاه گیلان مشغول به تحصیل هستند، این دانشگاه دارای افزون بر ۵۶۰ عضو هیأت علمی است.

دانشگاه گیلان به عنوان دانشگاهی جامع و بزرگترین دانشگاه شمال کشور، دارای یک پردیس دانشگاهی و ۱۰ دانشکده شامل ادبیات و علوم انسانی، علوم پایه، علوم کشاورزی، فنی، تربیت بدنی و علوم ورزشی، منابع طبیعی، هنر و معماری، علوم ریاضی، مکانیک و دانشکده فنی و مهندسی شرق گیلان است.

 قرار گرفتن در جمع دانشگاه های برتر سه نظام بین المللی و رتبه بندی جهانی تایمز ،لیدن، شانگهای و دسته دانشگاه های یک درصد برتر دنیا و ۱۰ دانشگاه برتر جامع کشور جزئی از توانمندی های دانشگاه گیلان است.

برچسب‌ها دانشگاه گیلان گیلان خیرین مدرسه ساز

منبع: ایرنا

کلیدواژه: دانشگاه گیلان گیلان خیرین مدرسه ساز دانشگاه گیلان گیلان خیرین مدرسه ساز دانشگاه گیلان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۷۰۹۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعطیلی مرکز غیرمجاز طب سنتی در قم

 بنا بر اعلام دانشگاه علوم پزشکی قم،با پیگیری‌های صورت گرفته توسط کارشناسان نظارت بر درمان دانشگاه علوم پزشکی قم، مرکز غیر مجاز مداخله گر در امور طب سنتی شناسایی و تمامی فعالیت‌های آن تعطیل شد.

 این مرکز نسبت به ارائه دارو‌های غیرمجاز و غیر بهداشتی و غیر اصولی در امر درمان مداخله می‌کرد.

 همشهریان در صورت مشاهده هرگونه تخلف بهداشتی و درمانی می‌توانند با شماره ۱۹۰ تماس گرفته و گزارش دهند.

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • افتتاح دستگاه MRI بیمارستان رازی رشت، به زودی
  • مرکز پژوهش فناوری و نوآوری شبکه‌های کوانتومی افتتاح شد
  • تعطیلی مرکز غیرمجاز طب سنتی در قم
  • ۲ مدرسه خیر ساز در جوادآباد ورامین افتتاح می‌شود
  • مرکز رشد فناوری‌های بالینی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی افتتاح شد
  • ۸۰۰ پروژه عمرانی طی دو سال در ساری افتتاح شد
  • افتتاح نمایشگاه صنایع‌دستی و هنر‌های وابسته در زابل
  • نخستین مرکز جامع سرطان در گیلان راه اندازی می‌شود
  • افتتاح مرکز مطالعات و توسعه آموزش پزشکی دانشگاه علوم پزشکی آبادان
  • ۱۰ پروژه درمانی امروز در خراسان شمالی به بهره‌برداری رسید