Web Analytics Made Easy - Statcounter

پژوهشکده "lancet editorial" هشدار داده است که در صورت بی‌توجهی به عواقب تغییرات آب و هوایی بر سلامت مردم، ممکن است در آینده شاهد شیوع بیماری‌های عفونی دیگری در جهان باشیم. - اخبار اجتماعی -

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم, تغییرات آب و هوایی شرایط ایده‌آلی را برای گسترش سریعتر بیماری‌های عفونی ایجاد می‌کند و به علت مصرف بیش‌ از اندازه سوخت‌های فسیلی حوادث آب‌ و هوایی مانند طوفان‌ و آتش‌سوزی در حال تشدید است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این رویدادها تأثیرات جدی بر سلامت مردم تمام مناطق جهان گذاشته و باعث افزایش مرگ‌ومیر، آلودگی آب، غذا و گسترش بیماری های عفونی می‌شوند. بیماری های عفونی یکی از تهدیدات فزاینده فوری برای سلامت انسان است که از تغییرات آب و هوایی جهانی پدیدار می‌شود.

پژوهشکده "lancet editorial"  که در قالب تحقیقاتی تاثیر تغییرات آب و هوایی بر سلامت مردم را بررسی کرده، از رهبران جهان خواسته راه‌حل‌‌ای موثری را برای مواجهه با این بحران اتخاذ کنند.

این پژوهشکده هشدار داده است در صورت بی‌توجهی به این موضوع ممکن است در آینده شاهد شیوع بیماری‌های عفونی دیگری در جهان باشیم.

این پژوهش‌ها نشان می‌دهد که سازمان‌های بهداشتی در محدوده محلی و منطقه‌ای و جهانی آماده مقابله با بحران‌های ناشی از تغییرات اقلیمی نیستند. در سال 2021 تنها 45 کشور از تغییرات آب و هوایی و تاثیر آن بر سلامت جامعه، گزارش‌های را تنظیم و ارائه کرده‌اند؛ در حالی که قرار بود در سال جاری 91 کشور چنین گزارشی را تدوین کنند.

در این گزارش‌ها باید اشاره شود که تاثیر فوران آتش‌فشان بر آلودگی هوا و از بین رفتن محصولات کشاورزی به چه میزان بوده است. همچین باید اشاره شود که تاثیر سیل بر آلودگی‌ آبها و شیوع بیماری وبا به چه اندازه بوده است.

همچنین در این پژوهش بررسی شده است که هزینه اختصاص داده شده به انطباق تغییرات آب و هوایی بر سیستم بهداشتی کشورها تنها 0.03 از کل بودجه در سراسر جهان است.

از سوی دیگر تغییرات آب و هوایی و حوادث ناشی از آن تهدیدی در برابری کنترل بیماری‌هایی عفونی مانند تب دانگ، چیگونگونیا، زیکا، مالاریا و وبا است. بیماری‌هایی که سالها با پیشرفت علم، امکان کنترل و مقابله با آن فراهم شده بود.
پژوهشگران گزارش مربوط به تاثیر تغییرات آب و هوایی بر سلامت جامعه، مدعی شدند این تغییرات آب و هوایی منجر به افزایش بیماری مالاریا، گاستروانتریت ، عفونت های شدید زخم و سپسیس می‌شوند.

پیام کلیدی مطالعات صورت گرفته این است که جهان به دوره جدیدی از تحقیقات نیاز دارد که تمرکز آن کمتر بر پیش بینی تغییرات آب و هوا است و بیشتر به پیش‌بینی پیامدهای گرمایش در آینده و چگونگی تحمل آنها می پردازد.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: بحران های محیط زیست بحران های محیط زیست تغییرات آب و هوایی بیماری های عفونی شیوع بیماری بر سلامت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۷۱۰۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مراقب باشید بیماری ترانه علیدوستی را نگیرید | این افراد در معرض «سندرم DREES» هستند

دریافت 81 MB

به گزارش همشهری آنلاین دکتر سید مسعود داوودی، متخصص پوست و مو و عضو هیات علمی دانشگاه بقیه الله درباره بیماری که ترانه علیدوستی به آن مبتلا شده و بیماری سندرم DREES و درمان آن می‌گوید: DREES یک بیماری حساسیتی تاخیری است که با تغییرات پوستی، تغییرات احشاء داخلی و تغییرات سلول‌های خونی خود را نشان می‌دهد. شایع‌ترین علت بروز این بیماری، حساسیت‌های دارویی به داروهای ضد تشنج و آنتی بیوتیک‌ها هستند.

بیشتر بخوانید:

ترانه علیدوستی به این بیماری مبتلا شده است: سندرم درس (DRESS) | این بیماری چقدر خطرناک است و چگونه درمان می‌شود؟ نام بیماری سخت ترانه علیدوستی اعلام شد | اعلام آخرین وضعیت روند درمان بازیگر سرشناس تماس فوری علی دایی با ترانه علیدوستی | واکنش پدر بازیگر سرشناس به تماس شهریار خبر شوکه کننده درباره ترانه علیدوستی | مادر: برایش دعا کنید

این پزشک می‌افزاید: واکنش‌های دارویی با تاخیر ٢ تا ٨ هفته‌ای اتفاق می‌افتد و علایم بالینی ناشی از آن با ضایعات پوستی کهیر مانند و یا شبیه آبله مرغان بروز کند. همچنین ممکن است درگیری مخاط دهان بروز کند؛ اما از آن مهم تر، گرفتاری غدد لنفاوی به شکل گسترده است و درگیری مخاط داخلی بدن نیز ممکن است با علایمی شبیه به هپاتیت حاد بروز کند. مهم‌ترین اقدام در درمان این بیماری، قطع مصرف داروهای مشکوک و استفاده از کورتون‌های سیستمیک و یا سایر داروهای سرکوب سیستم ایمنی است. در موارد خفیف بیماری بهبود یابنده است. تشخیص زودرس بیماری در درمان آن بسیار موثر است. جزئیات را می‌بینید و می‌شنوید.

کد خبر 847602 برچسب‌ها خبر مهم چهره‌های مشهور بیماری - بیمارستان ترانه علیدوستی

دیگر خبرها

  • مراقب باشید بیماری ترانه علیدوستی را نگیرید | این افراد در معرض «سندرم DREES» هستند
  • کدام منطقه جهان بیشترین تاثیر تغییرات آب‌وهوایی را تجربه کرد؟
  • تاثیر سلامت دهان و دندان بر تقویت سلامتی قسمت‌های مختلف بدن
  • شیوع بیماری ناشناخته در بدخشان
  • چه کسانی در معرض بیماری ترانه علیدوستی هستند؟
  • مواظب این موجود خطرناک باشید
  • مواظب این موجود خطرناک باشید!
  • اختلال در ریشه کنی مالاریا در ایران
  • ریشه کنی مالاریا در ایران دچار اختلال شد
  • گرما موجب افزایش افسردگی و خشونت