Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-01@18:30:26 GMT

مرسدس به تراشه‌های گران‌تر مهاجرت می‌کند

تاریخ انتشار: ۱ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۴۷۱۱۸۲

مرسدس به تراشه‌های گران‌تر مهاجرت می‌کند

برند خودروسازی لوکس مرسدس بنز برای چاره جویی در برابر بحران جهانی کمبود تراشه، به دنبال ارتقا به تراشه‌های پیشرفته‌تر است.

به گزارش ایسنا، مرسدس بنز که زیرمجموعه شرکت خودروسازی دایملر است، با شرکت انویدیا برای ساخت تراشه‌ها برای قابلیتهای پیشرفته مانند رانندگان خودروان و سیستمهای سرگرمی مبتنی بر هوش مصنوعی متحد شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اولا کالنیوس، مدیر مرسدس بنز در مصاحبه ای در مقر این شرکت در آتلانتای آمریکا گفت: آنچه که دچار کمبود شده است، قطعات ساده یک دلاری مانند تراشه ای که در خودرو را قفل و باز می کند، هستند. آنچه ما به همراه تولیدکنندگان تراشه انجام می دهیم، تلاش برای منتقل کردن برخی از این فناوریهای نود ساده تر و قدیمی تر به نودهای مدرنتر است که ظرفیت بیشتری وجود دارد. وی گفت: کل صنعت خودرو در حال انجام تغییر مشابه است.

کمبود جهانی تراشه آزمون تاریخی برای این صنعت صد ساله است که تلاش می کند حرکت به سمت خودروهای هوشمندتر و برقی را شتاب ببخشد. خودروسازان که در نیمه اول سال نسبت به دورنمای بازار ابراز خوش بینی کرده بودند، اکنون پیش بینی خود از رشد فروش در سال ۲۰۲۱ را به دلیل قرنطینه کرونایی در مالزی که عرضه تراشه را مختل کرد، کاهش داده اند.

مرسدس در میان خودروسازان لوکس آمریکایی در سه ماهه سوم بزرگترین ضرر را دید و فروش این برند در آمریکا از ژوییه تا سپتامبر در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۲۱ درصد کاهش یافت. این امر به برند لکسوس تویوتا و ب ام و فرصت داد سهم بازارشان را افزایش دهند. کالنیوس گفت: تامین تراشه مرسدس در سه ماهه چهارم به مرور بهبود پیدا خواهد کرد.

این برند لوکس آلمانی اقداماتی را برای پرداختن به محدودیتهای عرضه انجام داده است و قصد دارد دستکم پنج خودروی برقی را در بازار آمریکا عرضه کند که با مدل EQS آغاز می شود و پس از آن شاسی بلندهای برقی که در کارخانه تاسکالوسای آلاباما این شرکت تولید می شوند، سال آینده عرضه خواهند شد.

بر اساس گزارش بلومبرگ، مدیر مرسدس بنز گفت: خودروهای برقی به افزایش فروش آمریکا در چند سال آینده کمک می کنند اما موانع زنجیره تامین ممکن است این روند را آهسته کند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: مرسدس بنز کمبود تراشه مرسدس بنز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۷۱۱۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

با مرسدس‌بنز «آواتار» به صد سال آینده سفر کنید /فیلم

امیرمسعود عابدین: کلمه آواتار مخفف عبارت Advanced Vehicle Transformation است. این عبارت به معنای تغییر شکل پیشرفته خودرو می‌باشد. مانند آنچه در فیلم آواتار می‌گذرد، همکاری کامل انسان، ماشین و طبیعت در آینده نشان داده می‌شود.

در قسمت پشت، ۳۳ فلپ چند منظوره وجود دارد؛ این فلپ‌ها هنگام حرکت، به طور هماهنگ تغییر حالت می‌دهند تا آیرودینامیک خودرو بهبود پیدا کند. این کانسپت همانند یک "موجود زنده" عمل کرده و به کاربران خود متصل می‌شود.

به گزارش خبرآنلاین، در این خودرو خبری از کنسول، داشبورد و دکمه های کنترلی رایج نیست؛ بلکه یک کنترلر نورانی در وسط وجود دارد که با گذاشتن دست روی آن، برخی از شاخص‌های بیومتریک از جمله نبض اندازه‌گیری می‌شوند. به گفته مرسدس‌بنز نمایشگر مرکزی بزرگ، دروازه‌ای به سرزمین‌های دور بوده و می‌تواند سرنشینان را به طور مجازی به هر جای دیگر کره زمین ببرد.

دیگر اثری از فرمان در این خودرو نیست و این خودرو به فناوری خودران مجهز شده است. چهار پیشرانه برقی در مجموع قادر به تولید ۴۷۰ اسب‌بخار قدرت هستند. ویژن AVTR، توانایی پیمایش ۷۰۰ کیلومتر مسافت را پس از هر بار شارژ دارد.

جهت مشاهده لیست قیمت روز خودرو های داخلی و خارجی می توانید به صفحه لیست قیمت روز خودرو در خبرآنلاین مراجعه کنید.

227322

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1901425

دیگر خبرها

  • فیلم| هر جا که باشید، این مرسدس بنز به دنبال شما می‌آید!
  • محصولات غذایی در اراضی اشغالی فلسطین گران شد
  • واکنش مرسدس به مذاکره با فرستاپن
  • بازطراحی مرسدس بنزهای کلاسیک با تکنولوژی 2024 (عکس)
  • با مرسدس‌بنز «آواتار» به صد سال آینده سفر کنید /فیلم
  • از جی کلاس برقی تا تغییر نام مدل های بنز
  • تراشه‌ای جدید که محدودیت‌های معلولان را رفع می‌کند (فیلم)
  • رویداد اپل در راه است | آی‌پد پرو با تراشه M4 عرضه می‌شود
  • تست تونل باد مرسدس بنز SLR مک لارن (عکس)
  • آی پد پرو جدید با تراشه M۴ عرضه می شود