Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/ایلام مدیرکل بیمه سلامت استان ایلام گفت: از ابتدای شیوع کرونا تاکنون حدود ۳۱ میلیارد تومان هزینه بیماران کرونایی شده و حدود ۷ هزار پرونده بیمار سرپایی و بستری کامل در استان ایلام داشته‌ایم که متوسط هزینه برای هر بیمار کرونایی سرپایی حدود ۳ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان و هر بیمار بستری حدود ۴ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

«نورالدین رحیمی» در گفت‌وگو با خبرنگاران، اظهار کرد: صندوق‌های کارکنان دولت، روستائیان و عشایری،  بیمه سلامت همگانی، کمیته امداد، بیمه اتباع بیگانه، بیمه اقشار  از جمله گروه‌های تحت پوشش بیمه سلامت هستند که بیشترین جمعیت تحت پوشش را نیز عشایر و روستائیان تشکیل می‌دهند که در قالب نظام ارجاع پزشک خانواده خدمات دریافت می‌کنند.

 رحیمی  با بیان اینکه حدود ۳۰۰ مرکز تشخصیص درمانی در استان طرف قرار داد بیمه سلامت هستند، گفت:  سالانه در حدود ۱۳۰ میلیارد تومان هزینه درمان  و خرید خدمات سلامت برای بیمه شدگان می‌شود و  ۹۰ درصد هزینه های  بستری در بخش دولتی و ۷۰ درصد خدمات درمانی سرپایی  هم پوشش داده و پرداخت می‌شود.

 مدیرکل  بیمه سلامت استان ایلام تصریح کرد: از ابتدای شیوع کرونا تا کنون حدود ۳۱ میلیارد تومان هزینه بیماران کرونایی شده و حدود ۷ هزار پرونده بیمار سرپایی و بستری کامل در استان ایلام داشته‌ایم  که متوسط هزینه برای هر بیمار کرونایی سرپایی حدود ۳ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان و هر بیمار بستری حدود ۴ میلیون  و ۴۰۰ هزار تومان بوده است.

رحیمی با بیان اینکه  تمام پرداختی‌ها به صورت الکترونیکی بوده و فرایند دخل و تصرف حذف شده است، ادامه داد: روند ارسال و ارجاع اسناد در مراکز درمانی الکترونیک است و اسناد سرپایی با کد ملی وارد می‌شود و عملا خطای انسانی  وجود ندارد و  این امر موجب شفاف سازی و مدیریت منابع  می‌شود.

وی گفت: امسال بر ای اولین بار تمام خدمات توانخشی بهزیستی هم  در حوزه فیزیوتراپی و کار درمانی تحت پوشش بیمه سلامت قرار گرفته و پزشک خانواده خدمات بسیاری خوبی در سطح جامعه عشایر و روستایی استان انجام شده است.

مدیرکل بیمه سلامت استان تصریح کرد: بیمه شده‌های رایگان ما در سطح استان حدود ۳۰ هزار نفر هستند که  این تعداد بر اساس بخش نامه دولت مجاز به مراجعه به مراکز دولتی هستند و خوشبختانه در استان ایلام با رایزنی های انجام شده، می توانند به مطب های پزشک‌های خصوصی هم مراجعه کنند  و استان ایلام در این زمینه در کشور پایلوت است.

رحیمی با بیان اینکه با ۳۰ پزشک عمومی در سطح استان قرار داد منعقد شده است، گفت: در بحث نسخه نویسی الکترونیک استان ایلام جزء استان های پیشرو است که در فرایند حذف تدریجی نسخه های کاغذی، زیرساخت ها در استان ایلام فراهم شده و با حضور همکاران آموزش های لازم به پرسنل مطب ها و مراکز درمانی استان ارائه شد و در اولین استان در کشور هستیم که دیگر برگ کاغذی در فرایند نسخه نویسی استفاده نمی‌شود.

 وی با اشاره به اینکه افرادی که فاقد دفترچه درمانی هستند می توانند با مراجعه به سایت سازمان بیمه سلامت و دفاتر پیشخوان  دولت ثبت نام کنند، افزود: بعد از  دریافت بیمه می توانند با ارائه کد ملی به مراکز درمانی مراجعه و از مزایای مختلفی از جمله جلوگیری از خطاهای انسانی در تجویز دارو بهره‌مند شوند.

مدیرکل بیمه سلامت استان ایلام با بیان اینکه بیمه سلامت جزء سازمان های برتر در بحث هوشمندسازی خدمات در کشور است، گفت: با توجه به شفافیت آمار و ارقام در سامانه های این سازمان، از تلاش های بیمه سلامت کشور در این راستا تقدیر شده است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی منطقه ایلام بیمه سلامت استان استان ایلام هزار تومان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۷۱۳۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش‌بینی هزینه ۴۰۰ میلیارد ریالی جهت توسعه مناطق حاشیه شهر

نایب رئیس شورای اسلامی شهر ایلام از پیش‌بینی هزینه ۴۰ میلیارد تومانی جهت توسعه مناطق حاشیه شهر ایلام خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از اداره ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری ایلام، هادی کرمی اظهار کرد: با توجه به بررسی‌های به عمل آمده و احصاء آماری نیازها و مشکلات مناطق حاشیه شهر ایلام پیش‌بینی می‌شود ۴۰۰ میلیارد ریال اعتبار جهت انجام امورات عمرانی در مناطق حاشیه شهر ایلام نیاز است.

وی افزود: از این اعتبار مبلغ ۱۰۰ میلیارد ریال جهت جدول کشی مناطق حاشیه شهر شامل محلات آشوری، میلاد، ریزه بندی، تلاش، قائم و کارخانه نمک، و ۳۰۰ میلیارد ریال دیگر جهت آسفالت این مناطق کمتر برخوردار پیش‌بینی شده است.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر ایلام اضافه کرد: در طرح تفصیلی جدید الحاق این مناطق به شهر ایلام انجام شده و به زودی بعد از اخذ مجوزات شهرداری از شورای شهر و تأیید فرماندار مناقصه جدول‌گذاری و آسفالت این مناطق در چند فاز در دستور کار شهرداری قرار می‌گیرد.

کرمی با اشاره به اجرای پروژه بزرگ نهضت آسفالت در شهر ایلام افزود: علاوه بر اکیپ آسفالت شهرداری، مجوزات لازم جهت اجاره اکیپ آسفالت و دستگاه آسفالت تراش به مبلغ ۸ میلیارد تومان از بخش خصوصی به شهرداری جهت اجرای نهضت آسفالت در معابر شهر ایلام داده شده است.

وی گفت: وظیفه شهرداری و شورای شهر خدمتگزاری به شهروندان در تمام مناطق شهر است و در این راه هیچ گونه تبعیضی وجود ندارد.

کد خبر 749796

دیگر خبرها

  • جذب یک هزار و ۱۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای بیماران خاص و صعب العلاج
  • خدمات درمانی برای کودکان زیر هفت سال رایگان است
  • کودکان زیر ۷ سال رایگان درمان می‌شوند
  • هزینه بیش از ۶ هزار میلیارد تومان برای زیرساخت های ایلام
  • ارائه خدمات درمانی رایگان برای کودکان زیر هفت سال
  • اجرای قانون رایگان شدن خدمات تشخیصی و درمانی گروه سنی زیر ۷ سال، در بیمارستان‌های خراسان جنوبی
  • پیش‌بینی هزینه ۴۰۰ میلیارد ریالی جهت توسعه مناطق حاشیه شهر
  • جذب ۱۱۰۰ میلیارد ریال برای بیماران خاص و صعب العلاج در کرمانشاه
  • درمان رایگان هدیه به کودکان
  • ویدیو/ درمان رایگان زیر ۷ ساله‌ها روی پیشخوان بیمارستان‌ها