Web Analytics Made Easy - Statcounter

بانک‌ها برای تثبیت جایگاه خود در بین مردم و به منظور رقابت با دیگر مجموعه‌های هم ترازشان، طرح‌هایی را برای حفظ مشتریان خود اجرا می‌کنند. یکی از این طرح‌ها «باشگاه مشتریان» نام دارد.

به گزارش ایسنا، بنابر اعلام بانک ایران زمین، فعالیت مداوم این باشگاه برای حفظ مشتریان وفادار بسیار مهم به نظر می‌رسد. باشگاه مشتریان بانک ایران زمین، یکی از بخش‌هایی است که همواره برای رقابت با دیگر مجموعه‌های بانکی و حفظ مشتریان وفادار خود خدمات متنوع و کارآمدی را ارائه داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این بانک با راه اندازی و تداوم فعالیت باشگاه، سعی در ایجاد لحظه‌های دلپذیری برای مشتریان خود دارد.

تحقیقات نشان داده که احتمال استفاده از خدمات و خرید مشتریان قدیمی هر مجموعه‌ای بیشتر از مشتریان جدید است. علاوه بر این، مشتریان قدیمی که از خدمات و محصولات یک مجموعه استفاده می‌کنند، در صورت خوب بودن آن‌ها حاضر هستند که هزینه بیشتری بپردازند. به طور کلی مبحث مشتری مداری و حفظ ارتباط طولانی مدت با آن‌ها، از مسائل بسیار مهم هر سازمان و نهادی به نظر می‌رسد. به خصوص اینکه نهادهای بانکی به دلیل فعالیت مشابهی که دارند باید بیشتر به این حوزه توجه کنند. در همین راستا، بانک ایران زمین هم سعی کرده در حوزه مشتری مداری و حفظ روابط طولانی مدت با مشتریان متمرکز شود و خدمات متنوع‌تر و بهتری را به آن‌ها ارائه دهد.

مزیت باشگاه مشتریان برای بانک‌ها

اطلاعات موجود بیانگر این است که طی یک دهه اخیر با توجه به افزایش چشمگیر رقابت در حوزه خدمات مختلف، به خصوص بانکی، و با توجه به ماهیت یکسان آن‌ها، مسئله باشگاه مشتریان برای بانک‌ها اهمیت بیشتری پیدا کرده است. این باشگاه یک روش خوب برای بانک‌هایی است که خواهان افزایش وفاداری مشتریان و ایجاد روابط بلند مدت با آن‌ها هستند. مشتریان بانک‌ها زمانی که در باشگاه عضو می‌شوند خدمات ویژه‌ای را دریافت می‌کنند. این کار باعث افزایش رضایت‌مندی آن‌ها و توسعه وفاداری‌شان می‌شود.

در واقع باشگاه مشتریان باعث می‌شود تا بانک‌ها رابطه و فعالیت مرتبط با مشتریان را مدیریت کرده و خواسته‌ها و نیازهایشان را شناسایی و برطرف کنند. در کل باشگاه مشتریان، بانک‌ها را قادر خواهد ساخت تا ارزش افزوده‌ای در خدمات خود ایجاد کرده و یک خدمت متمایز را ارائه دهند.

البته ناگفته نماند که تنها فایده این اقدام متعلق به مشتریان نیست، بلکه برای بانک‌ها هم کاربرد دارد. راه اندازی و تداوم فعالیت باشگاه مشتریان به حفظ و افزایش سهم بازار، تقویت برند و ایجاد تصویر مثبت، کاهش هزینه ارتباطات و تبلیغات، طراحی و خلق خدمات و محصولات جدید بانک‌ها و حتی جذب مشتریان جدید برای آن‌ها کمک می‌کند. در واقع این باشگاه یک بازی برد-برد را برای بانک‌ها و مشتریان آن‌ها ایجاد می‌کند. اما توسعه این باشگاه هم از مسائل بسیار مهم است که به برنامه ریزی بلندمدت و مشارکت بخش‌های مختلف بانکی نیاز دارد. اگر توسعه این بخش به درستی و در زمان مناسبی انجام شود، به یک ابزار رقابتی موثر بین بانکی برای جذب و حفظ مشتریان در مقابل رقبای آن‌ها تبدیل خواهد شد.

باشگاه مشتریان بانک ایران زمین از 1394 تاکنون

باشگاه مشتریان بانک ایران زمین، یکی از باشگاه‌های فعال است که همواره سعی در به‌روزرسانی و تنوع خدمات خود دارد. رونمایی از این باشگاه به سال 1394 باز می‌گردد. اکنون فعالیت این بخش بانک ایران زمین آنقدر توسعه پیدا کرده که اگر عبارت «باشگاه مشتریان بانک» در گوگل جست و جو شود، نام این باشگاه یکی از اولین موارد پیشنهادی خواهد بود.

همان آغاز کار تیم تخصصی نرم افزاری بانک ایران زمین برای این باشگاه مزایای مختلفی را در نظر گرفتند تا این سیستم نسبت به موارد مشابه برتری پیدا کند. از جمله مزایای باشگاه مشتریان بانک ایران زمین در همان سال اول، امکان عضویت تمامی مشتریان آن بود. اکنون این بخش خدمات مختلفی را در حوزه انجام تراکنش‌های بانکداری الکترونیک، خرید شارژ تلفن همراه، انواع قرعه کشی و بازی و سرگرمی برای مشتریان خود فراهم کرده است.

اگر مشتریان از قبل در بانک ایران زمین افتتاح حساب کرده باشند با یک پیامک امکان عضویت در باشگاه را دارند. در غیر این صورت برای عضویت در باشگاه بانک ایران زمین، باید به یکی از شعب این مجموعه مراجعه کرده و عملیات افتتاح حساب را در آن انجام دهند.

خدمات و امتیازات باشگاه مشتریان بانک ایران زمین

به‌روزرسانی اطلاعات و امتیازات مشتریان طی مدت زمان 24 ساعت، امکان ارسال حداکثر 200 دعوت نامه از طریق ایمیل، نامحدود بودن سقف شرکت و هزینه امتیاز در طرح‌های احسان و نیکی و... از قوانین و اصول باشگاه مشتریان بانک ایران زمین محسوب می‌شود.

افرادی که در این باشگاه عضو هستند از طریق افزایش و حفظ موجودی سپرده، استفاده از خدمات بانکداری دیجیتال، دریافت ضمانت نامه، مانده تسهیلات جاری، رسوب کارت هدیه و.... امکان کسب امتیاز دارند. افراد عضو باشگاه مشتریان ایران زمین امکان صرف این امتیازات را در بخش‌های سبد هدایای نقدی، دریافت کد تخفیف، عضویت در شبکه فروشگاه‌های تخفیفی و همچنین استفاده از سرویس‌های کارمزدی، خرید کالا و خدمات از فروشگاه‌های معتبر اینترنتی و مواردی از این قبیل خواهند داشت.

باشگاه مشتریان این بانک به منظور شناسایی مشتریان وفادار خود، پنجم هر ماه براساس تعداد امتیازهای هزینه شده، تعداد ورود به سایت باشگاه، عضویت در خبرنامه و ارسال دعوتنامه‌ها ده نفر از برترین‌ها را مشخص و به آن‌ها امتیاز تشویقی اعطا می‌کند.  

انتهای رپرتاژ آگهی

منبع: ایسنا

کلیدواژه: بانک ایران زمین باشگاه مشتریان باشگاه مشتریان بانک ایران زمین برای بانک ها حفظ مشتریان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۷۱۵۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مزایای فوق‌العادۀ باغبانی «بدون شخم»؛ بیل را کنار بگذارید!

 فصل بهار است و زمانی که خیلی از ما سر شوق می‌آییم تا بخشی از وقتمان را به کاشت گل و گیاه اختصاص بدهیم.

به گزارش فرادید، قرار نیست چیزی از این شور و شوق کم کنیم، اما خبر تازه این است که می‌توانید بیل را کنار بگذارید، چون تفکر غالب در «علم خاک» این است که به خاک باغ‌تان سخت نگیرید!

«باغبانی بدون شخم» (No-dig Gardening) به سرعت در حال تبدیل شدن به راهی برای رشد خاک است و منطق ساده‌ای دارد: راه سبزتر و آسان‌تری برای رشد گیاهان و سبزیجات است!

چرا شخم زدن فایده‌ای ندارد؟ 

گای بارتِر، باغبان ارشد انجمن سلطنتی باغبانی بریتانیا می‌گوید: «فرآیندهای طبیعی که خاک را سالم و حاصلخیز نگه می‌دارند با شخم زدن بهم خورده و مختل می‌شوند. به حداقل رساندن شخم زمین زمانی مطلوب است که بخواهید گیاهان را به روش‌هایی پرورش دهید که کمترین تأثیر زیست‌محیطی را داشته باشند.» 

شخم زدن شماری از سازه‌های زیرزمینی را از بین می‌برد. کانال‌های زهکشی ایجاد شده توسط کرم‌ها و شبکه‌های قارچی مهم از بین می‌روند و کربن محبوس در خاک در جوّ آزاد می‌شود. همچنین شخم زدن دانه‌های علف‌های هرز را به سطح نزدیک‌تر می‌کند و سبب می‌شود راحت‌تر جوانه بزنند. 

بارتِر و تیمش از روش‌های باغبانی بدون شخم در باغ‌های سلطنتی استفاده می‌کنند. او می‌گوید مزایای این روش فقط شامل محصولات بهتر نمی‌شود. 

چارلز دودینگ، قهرمان باغبانی بدون شخم، باغچه‌های کنار هم را در طول هشت سال مقایسه کرد. یکی شخم زده شد، دیگری نه و نتیجه این شد که ۱۰۰ کیلوگرم محصول اضافه از باغچه بدون شخم گزارش شد. 

به نظر شما باغ بدون شخم چگونه رشد می‌کند؟ باغبان‌هایی که شخم نمی‌زنند، به‌جای کشت و زرع در خاک، باغچه‌هایشان را با لایه‌ای از مالچ (کود گیاهی) یا مواد آلی خوب پوسیده‌شده، چه از سطل‌های کمپوست خودشان یا از مراکز باغبانی می‌پوشانند. 

بارتر می‌گوید اگر زمین پر از علف هرز باشد، فقط آن را با چند ورقه مقوا بپوشانید. سپس یک لایه دیگر کمپوست روی آن اضافه کنید (گاهی به این کار، باغبانی لازانیا می‌گویند). 

بارتر می‌گوید: «با این کار علف‌های هرز خفه می‌شوند و گیاهان در خاک زیرین ریشه می‌کنند، خاکی که با فعالیت کرم‌هایی که کمپوست را به خاک زیرین حمل می‌کنند، غنی‌تر می‌شود.» 

«برای ساخت باغچه نیازی به استفاده از الوارهای گران‌قیمت نیست و نیازی نیست باغپه خیلی مرتفع باشد، ۱۵ سانتی‌متر برای بهره‌مندی از مزایای باغچه‌های مرتفع کافیست. سعی کنید روی باغچه‌هایتان پا نگذارید چون این کار سبب فشرده شدن خاک می‌شود، به خصوص در هوای مرطوب و خاک فشرده‌شده نیاز شخم زدن دارد.»

اگر همه اینها به نظر شما آسان است، یک تکنیک مد روز دیگر هم وجود دارد که باید امتحان کنید. تپه‌کاری یا Hügelkultur برای بارورتر کردن مناطق قهوه‌ای (دچار آلودگی و رهاشده) استفاده می‌شود. در این روش، تپه‌ای از چوب پوسیده و سایر مواد قابل‌کمپوست ایجاد می‌شود و سپس این تپه به یک باغچه‌ی برجسته تبدیل می‌شود. 

بارتر می‌گوید: «تئوری این روش این است که تجزیه شدن الوار از طیف وسیعی از قارچ‌ها و دیگر موجودات زنده حمایت می‌کند که برای سلامت خاک و گیاهان مفید هستند و منجر به تولید محصولات خوب می‌شوند. این روش مانند سایر تکنیک‌های باغچه‌های مرتفع، برای جایی خوبست که خاک زیرین آن ضعیف باشد.» 

بارتر توصیه می‌کند اول یک قسمت کوچک، شاید ۲ متر مربع را امتحان کنید. یک گودال کم‌عمق ایجاد کنید و آن را با کنده‌ها و شاخه‌های افتاده پر کنید. کود گیاهی یا سایر مواد آلی را روی آن بریزید و کار را با افزودن خاک تمام کنید. 

این رویکرد در باغبانی ضایعات کمی دارد و مانند روش بدون شخم، اتفاقاتی را که به صورت طبیعی در خاک رخ می‌دهد شبیه‌سازی می‌کند. تا به امروز، هیچ تحقیق جدی در مورد تپه‌کاری انجام نشده، اما تصور می‌شود الوار پوسیده سبب تقویت خاک غنی از مواد مغذی می‌شوند و مانند اسفنجی عمل می‌کنند که رطوبت را برای گیاهان حفظ می‌کند. 

اواخر زمستان زمان مناسبی برای آزمایش باغبانی بدون شخم است. زمین باید کمتر غرق آب باشد تا شما بتوانید باغ خود را به موقع برای رشد فصل بهار آماده کنید. 

این رویکرد به باغبانی بدون زحمت نیست، اما قطعا آسان‌تر و پایدارتر است!

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • مزایای فوق‌العادۀ باغبانی «بدون شخم»؛ بیل را کنار بگذارید!
  • فعال‌سازی بانکداری اینترنتی در بانک ملت بدون مراجعه حضوری
  • حضور اثربخش بانک رفاه کارگران در نمایشگاه ایران اکسپو
  • جزئیات طرح ماندگار بانک رفاه کارگران
  • خلیج فارس یکی از مهم‌ترین حوزه‌های تمدنی ماست/ نسل جوان باید با گذشته پرافتخارمان آشنا شود
  • دریافت هزار تراکنش حساب، با اینترنت‌بانک تجارت
  • تمدید سه روزه مهلت واریز وجه مشتریان فراخوان شده پارس
  • امکان ایفای تعهدات صادراتی، از طریق بانک سامان
  • بانک سامان میزبان صادرکنندگان در نمایشگاه اکسپو ایران
  • جذب منابع پایدار با رویکرد حفظ و جذب مشتریان محقق می‌شود