Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/فارس بررسی آمارهای مربوط به تعداد بیماران مثبت شناسایی شده در استان فارس و بهبود یافتگان از بیماری کروناویروس نشان دهنده آنست که بیش از ۹۷ درصد کل مبتلایان شناسایی شده در این استان بهبود یافته‌اند.

استان فارس، طی حدود ۲۰ ماه گذشته از شیوع همه گیری کروناویروس، مانند دیگر نقاط کشور، ۵ موج از این بیماری را پشت سرگذاشته و اکنون نیز بنا بر آمارهای اعلام شده، شاهد افزایشی شدن تعداد مبتلایان با شیبی کند، است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

طی هفته گذشته، آمارهای ابتلا و فوت ناشی از ابتلا به کرونا در استان فارس فراز و نشیب داشت اما، تعداد مراجعان به مراکز ۱۶ ساعته و همچنین عدد بیماران نیازمند بستری، بالا گزارش شده است.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شنبه اول آبان در تشریح آخرین وضعیت آماری شیوع کروناویروس در استان فارس گفت: از ابتدای شیوع این بیماری تاکنون با انجام بیش از یک میلیون و ۶۲۰ هزار و ۷۷۰ تست تشخیصی، ۴۶۹ هزار و ۵۳۶ بیمار مثبت مبتلا به کووید۱۹ در فارس شناسایی شده است.

روح‌الله حسینی با یادآوری اینکه همه بیمارانی که تست آنان مثبت می‌شود، نیاز به بستری در بیمارستان ندارند، گفت: خوشبختانه طی این مدت ۴۵۵ هزار و ۵۰۵ نفر از بیماران مبتلای شناسایی شده، بهبود یافته‌ و از بیمارستان ترخیص یا از ایزوله خانگی خارج شده‌اند.

حسینی با بیان اینکه ۲۰۹ بیمار جدید طی ۲۴ ساعت گذشته در بیمارستان های استان بستری شده اند، افزود: هم اکنون هزار و ۷۴۰ بیمار مثبت و مشکوک دارای علایم در بیمارستان های فارس بستری هستند که از این تعداد، ۱۹۳ بیمار به دلیل وخامت شرایط جسمی در بخش های ICU، مراقبت های ویژه درمانی دریافت می کنند.

او هم چنین از جان باختن ۶ هم استانی دیگر در اثر ابتلا به ویروس کرونا طی ۲۴ ساعت گذشته خبر داد و افزود: مجموع جانباختگان ناشی از کووید ۱۹ از ابتدای شیوع بیماری تا کنون نیز به عدد شش هزار و ۸۸۵ نفر رسیده است.

مدیر روابط عمومی دانشگاه با بیان اینکه تا کنون، دو میلیون و ۹۰۳ هزار و ۷۸۱ دُز نوبت اول و یک میلیون و ۹۰۵ هزار و ۲ دُز نوبت دوم واکسن علیه کروناویروس در مراکز واکسیناسیون به مردم استان فارس تزریق شده است، افزود: همچنین مجموع تعداد دُز تزریق شده واکسن کرونا تا کنون در فارس به چهار میلیون و ۸۰۸ هزار و ۷۸۳ دُز رسید.

حسینی با بیان اینکه از ابتدای آبان پیرو مصوبات ستاد ملی کرونا و بخشنامه صادره از دستگاه های اجرایی مربوطه، طرح محدودیت هوشمند کرونایی در سراسر کشور اجرا شد، از محرومیت استفاده از خدمات عمومی و اداری توسط افرادی که هنوز واکسن خود را دریافت نکرده اند خبر داد و تاکید کرد: افرادی که هنوز موفق به دریافت واکسن علیه کروناویروس نشده اند، هر چه سریع تر نسبت به این امر اقدام کنند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی شیراز کروناویروس ستاد ملی کرونا کرونا در ایران همه باهم علیه کرونا واکسن کرونا شناسایی شده استان فارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۷۱۹۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وضعیت استخدام پرستاران دوران کرونا

به گزارش خبرگزاری مهر، عباس عبادی گفت: در شرایط کنونی، ۲۰۹ هزار کادر درمان اعم از پرستار، اتاق عمل، هوشبری، بهیار و کمک پرستار در مراکز درمانی وزارت بهداشت، بخش خصوصی، تأمین اجتماعی و نیروهای مسلح مشغول خدمت هستند.

وی افزود: ۲۱ هزار نفر از پرستاران که بخش عمده آنها در دوران کرونا نیروهای طرحی بودند، استخدام شده اند و در حال حاضر جذب پرستاران در مراکز درمانی در اولویت وزارت بهداشت بوده و تعداد محدودی از همکاران ما در مناطقی که مجوز استخدام در آنها وجود ندارد، برای جذب باقی مانده‌اند.

معاون پرستاری وزارت بهداشت همچنین از تدوین لایحه مادی و معنوی پرستاران خبر داد و گفت: این لایحه دارای ۳۱ ماده است که یک ماده آن به جذب پرستارانی که بحران‌هایی مانند کرونا و…، در خدمت نظام سلامت هستند، اختصاص دارد و امیدواریم با تصویب آن در مجلس بتوان اقدامات موثرتری برای این قشر زحمتکش برداریم.

عبادی با بیان اینکه کمبود نیروی پرستاری یک چالش عمومی جهانی است و کشور ما نیز از این موضوع مستثنی نیست، افزود: با افزایش پذیرش دانشجویان پرستاری در دانشگاه‌ها و تسهیلاتی که برای استخدام و تبدیل وضعیت آنها در حال انجام است، چنانچه قانونگذار از این بابت به نظام سلامت کمک کند، امیدوار خواهیم بود تا چند سال آتی مشکل کمبود پرستار در کشور کاهش یابد.

کد خبر 6088263 حبیب احسنی پور

دیگر خبرها

  • سیرسکی: اوضاع اوکراین وخیم است
  • آمار مرگ در ایران | افزایش تعداد فوتی‌ها | آمار مرگ مردان ۱۱.۲ درصد بیشتر از زنان
  • افزایش ۱۰ درصدی تعداد تشکل های کارگری و کار فرمایی در گلستان
  • وزیر امنیت داخلی اسرائیل به تیر غیب گرفتار شد؛ وضعیت او وخیم است
  • وزیر امنیت داخلی اسرائیلی به تیر غیب گرفتار شد؛ وضعیت او وخیم است
  • وزیر امنیت داخلی اسرائیلی تصادف کرد؛ وضعیت او وخیم است
  • افزایش مبتلایان به مالاریا در افغانستان
  • خطر مسمومیت با قارچ‌های طبیعی
  • شرایط وخیم بیماران بیمارستان کمال عدوان غزه
  • وضعیت استخدام پرستاران دوران کرونا