Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-27@10:26:07 GMT

واکسن اسپایکوژن در انتظار مجوز آزمایش روی کودکان

تاریخ انتشار: ۱ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۴۷۲۰۰۶

واکسن اسپایکوژن در انتظار مجوز آزمایش روی کودکان

محقق اصلی طرح مطالعاتی واکسن ایرانی - استرالیایی "اسپایکوژن" گفت: مستندات علمی کارآزمایی بالینی این واکسن برای آزمایش روی کودکان ۱۲ تا ۱۸ سال به وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تحویل شده است.

به گزارش مشرق، دکتر پیام طبرسی متخصص بیماری های عفونی روز شنبه اظهار داشت: طرح مطالعاتی به همراه مستندات علمی این موضوع تهیه و تحویل وزارت بهداشت شده است که  پس از اخذ مجوز روی کودکان آزمایش بالینی اجرا می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیشتر بخوانید: ۱.۲ میلیون دُز واکسن «اسپایکوژن» آماده تحویل به وزارت بهداشت

وی اظهار امیدواری کرد که با انجام این طرح مطالعاتی بتوان از نگرانی خانواده ها کاست و زمینه واکسیناسیون کودکان با شرایط بهتری در کشور فراهم کرد.

محقق اصلی طرح مطالعاتی واکسن ایرانی- استرالیایی "اسپایکوژن" به اخذ مجوز استفاده اضطراری واکسن اسپایکوژن اشاره کرد و گفت: شرکت سیناژن پس از اخذ مجوز اضطراری تاکنون یک میلیون و ۲۰۰ هزار دز این واکسن تولید کرده و تحویل وزارت بهداشت داده است.

طبرسی، ظرفیت ماهانه تولید این واکسن را  سه میلیون دز اعلام کرد و گفت: این مجموعه به همراه چند تولید کننده داخلی دیگر با تمام توان در تلاش است تا زمینه تامین بخشی بیشتر از واکسن مورد نیاز کشور را فراهم کند.

وی تعداد دزهای تزریقی واکسن اسپایکوژن را ۲ دز عنوان کرد و اظهارداشت: این دزها به فاصله سه هفته به داوطلبان تزریق می شود.

به گزارش ایرنا، واکسن اسپایکوژن تولید مشترک ایران و استرالیا دارای فناوری ساخت پروتئین نوترکیب است

فاز پیش‌بالینی و فاز اول کارآزمایی بالینی واکسن "اسپایکوژن" در استرالیا انجام شد و پس از آنکه مورد تایید وزارت بهداشت این کشور قرار گرفت، فازهای دوم تست انسانی در ایران انجام شد و مجوز اضطراری از کمیته ملی اخلاق  ایران ایران دریافت کرد.

نتایج فاز دوم تست انسانی واکسن اسپایکوژن نشان داد این واکسن بیش از ۸۰ درصد ایمنی ایجاد می‌کند و آنتی بادی خوبی در بدن به وجود می‌آورد.

منبع: مشرق

کلیدواژه: تحولات قفقاز تحولات افغانستان واکسن واکسیناسیون کودکان سلامت کودکان ویروس کرونا شرکت سیناژن وزارت بهداشت اسپایکوژن استرالیا ایران واکسن اسپایکوژن وزارت بهداشت طرح مطالعاتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۷۲۰۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پایان بارگذاری: پرسپوليس در انتظار خبر مهم

به گزارش “ورزش سه”، باشگاه پرسپوليس که به دنبال دریافت مجوز حرفه‌ای حضور در لیگ قهرمانان آسیاست، مراحل پایانی بارگذاری مدارک را صورت داد.

با اتفاق روز گذشته در خصوص واگذاری سهام پرسپوليس، آخرین مرحله که مربوط به بحث مالکیت بود نیز به انجام رسید تا اکنون این باشگاه در انتظار تصمیم نهایی و تایید آن از سوی کنفدراسیون فوتبال آسیا باشد.

امیرعلی حسینی با انتشار تصویری از پایان مرحله بارگذاری مدارک مربوط به دریافت مجوز حرفه‌ای خبر داده است و باید دید اکنون این مدارک مورد تایید قرار خواهد گرفت و این باشگاه موفق به دریافت مجوز حضور در فصل آتی لیگ قهرمانان خواهد شد یا خیر.

دیگر خبرها

  • سمی و سرطان‌زا بودن سیگارهای الکترونیک
  • آزمایش واکسن سرطان پوست وارد فاز نهایی شد
  • آزمایش اولین «واکسن شخصی» برای نوعی از سرطان روی بیمار انگلیسی
  • گزارش وزارت بهداشت درباره سرطان‌زایی سیگارهای الکترونیک/ زیر بار صدور مجوز نمی‌رویم
  • وزارت بهداشت: زیر بار صدور مجوز به سیگارهای الکترونیک نمی‌رویم
  • تزریق و تلقیح بیش از ۱۶۱ هزار دز واکسن فلج اطفال در همدان
  • گزارش وزارت بهداشت درباره سرطان‌زایی سیگار‌های الکترونیک؛ زیر بار صدور مجوز نمی‌رویم
  • وزارت بهداشت زیر بار صدور مجوز به سیگارهای الکترونیک نمی‌رود
  • کشاورزان همچنان چشم انتظار اعلام جایزه تحویل گندم
  • پایان بارگذاری: پرسپوليس در انتظار خبر مهم