Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-27@12:39:52 GMT

افزایش ۱۱۰ درصدی صادرات خاویار در نیمه نخست امسال

تاریخ انتشار: ۱ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۴۷۲۶۱۰

افزایش ۱۱۰ درصدی صادرات خاویار در نیمه نخست امسال

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از گمرک ایران، آرزو غنیون، معاون فنی دفتر آمار و پردازش اطلاعات گمرکی گمرک ایران گفت: خاویار ایران همواره از کالاهای صادراتی منحصر به فرد کشور است که در اقصی نقاط جهان طرفداران خاص خود را دارد، بر اساس آمار و اطلاعات موجود و مقدماتی تجارت خارجی کشور، طی نیمه نخست امسال، به میزان ۱.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۳ تن خاویار به ارزش ۵۳۹ هزار دلار به ۲۳ کشور دنیا صادر شده است.

وی اضافه کرد: این میزان صادرات خاویار، نسبت به مدت مشابه سال گذشته حاکی از افزایش ۱۱۰ درصدی در وزن و ۵۰ درصدی در ارزش است به عبارت دیگر میزان صادرات خاویار طی شش ماهه نخست سال ۱۳۹۹ به میزان ۶۰۵ کیلوگرم و به ارزش ۳۶۰ هزار دلار بوده است.

معاون دفتر آمار گمرک در خصوص مقاصد صادرات این محصول گفت: عمده‌ترین شریک تجاری در خرید خاویار ایران، کشور امارات متحده عربی (به عنوان کشور طرف معامله) بوده که به تنهایی خریدار حدود ۳۲ درصد از سهم وزنی و ارزشی خاویار ایران در ۶ ماهه نخست امسال بوده است. پس از آن کشور انگلستان با سهمی حدود ۱۷ درصد از وزن کل صادرات خاویار، در رتبه دوم قرار گرفته است.

غنیون افزود: کشورهای پرتغال، کویت و ژاپن هریک با سهم حدودی ۶ درصد از وزن کل خاویار صادراتی ایران در نیمه نخست سال جاری، رتبه‌های بعدی را از آن خود کردند.

این مقام مسئول تصریح کرد: از این میزان صادرات خاویار، ۴۶۶ کیلوگرم به ارزش ۲۰۲ هزار دلار به پنج کشور اروپایی انگلیس، اسپانیا، سوئیس، یونان و پرتغال صادر شده است که به تعبیری حدود ۳۷ درصد خاویار صادراتی ایران به اروپا بوده است.

معاون دفتر آمار و پردازش اطلاعات گمرکی گمرک ایران گفت: هرچند خاویار در زمره کالاهای لوکس به شمار می‌رود و خریداران محدود و ویژه خود را دارد و از طرفی در مقایسه با کل صادرات غیر نفتی کشور، سهم بسیار ناچیزی از وزن و ارزش را داراست، اما شایسته است به عنوان کالایی نشان دار از کشور ایران، همانند فرش دستباف، زعفران و … همواره در فهرست کالاهای صادراتی ایران، جای داشته و بلکه بدرخشد.

کد خبر 5334467

منبع: مهر

کلیدواژه: گمرک ایران صادرات غیرنفتی تجارت خارجی خاویار قیمت دلار ساخت یک میلیون مسکن قیمت جهانی نفت رستم قاسمی قیمت جهانی طلا قیمت نفت طرح اقدام ملی مسکن نهضت ملی مسکن صادرات غیرنفتی وزارت راه و شهرسازی آزادراه تهران شمال مرکز مدیریت راه های کشور گمرک ایران قیمت یورو صادرات خاویار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۷۲۶۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عملیات اجرایی بیمارستان عسلویه نیمه نخست امسال آغاز خواهد شد

به گزارش خبرنگار مهر، احمد محمدی زاده عصر پنج شنبه در نشست با نخبگان و فعالان فرهنگی و اجتماعی عسلویه با بیان اینکه امسال در حوزه آموزش و پرورش اعم از سخت افزاری و نرم افزاری متمرکز هستیم اظهار داشت: امسال تمرکز بالایی بر روی مدرسه سازی و توسعه و تجهیز و نوسازی مدارس استان بوشهر داریم و تفاهم نامه ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومانی نیز با سازمان نوسازی مدارس کشور امضا شده که باید استفاده بهینه را ببریم.

وی با بیان اینکه راهداری نیز از دیگر اولویت‌های امسال استان بوشهر است افزود: در گذشته، آبادی‌ها در کنار آب ایجاد می‌شد ولی امروزه در کنار راه‌ها شاهد توسعه و عمران و آبادانی هستیم.

استاندار بوشهر خاطر نشان کرد: توسعه راه‌های جنوب استان بویژه در محدوده عسلویه از اولویت‌ها است و چند پروژه راهسازی در عسلویه، اعتبار لازم را گرفته‌اند.

محمدی زاده تصریح کرد: در اعتبارات امسال، حوزه ورزش و جوانان از اهمیت خاصی برخوردار است و طرح‌های این بخش تأمین بودجه می‌شوند.

وی اضافه کرد: تجهیز و افزایش امکانات و تجهیزات درمانی در ۱۰ شهرستان استان بوشهر نیز مورد تاکید است که در حوزه اعتباری استان لحاظ می‌شود.

استاندار بوشهر با بیان اینکه، سیتی انژیو و رادیوتراپی در استان بوشهر نداریم گفت: امسال اعتبارات لازم برای خرید و راه اندازی این تجهیزات انجام شده که امیدوارم سطح کیفی خدمات درمانی افزایش یابد.

محمدی زاده با تاکید بر اهمیت افزایش منابع آب در استان نیز یادآور شد: آب نیاز اساسی استان در چند دهه اخیر است و در ۲ سال اخیر، طرح‌های مهمی در حوزه آبرسانی و آب شیرین کن و سدسازی و همچنین ساخت مخازن اجرا شد که امسال نیز در حوزه سدسازی و آب شیرین کن و شبکه آبرسانی اعتبارات خوبی جذب شده است.

استاندار بوشهر بر لزوم افزایش جذب نیروهای بومی استان بوشهر در صنایع نفت و گاز و پتروشیمی تاکید کرد و افزود: هیأتی به ریاست معاون سیاسی استاندار تشکیل و نحوه جذب نیروها در صنایع بویژه پتروشیمی‌ها را رصد و با هر گونه تخلف برخورد می‌کنند و در افزایش استخدام نیروهای بومی اهتمام می‌ورزند.

وی در ارتباط با تأمین اعتبارات فرهنگی و اجتماعی عسلویه نیز اضافه کرد: امسال مجتمع فرهنگی و هنری عسلویه بعد از ۱۲ سال تکمیل می‌شود.

محمدی زاده با تاکید بر اینکه عملیات اجرایی بیمارستان عسلویه نیمه نخست امسال آغاز خواهد شد افزود: همچنین بیمارستان تأمین اجتماعی عسلویه از ۳۶ تخت به ۶۴ تخت افزایش می‌یابد که وزارت کار، اعتبار این طرح را تأمین کرده است.

کد خبر 6088719

دیگر خبرها

  • صادرات ۴۸۹ میلیون دلاری نساجی/ واردات به ۲.۲ میلیارد دلار رسید
  • ۵۶ درصد صادرات زنجان به کشور ترکیه اختصاص دارد
  • افزایش ۴۱ درصدی ارزش صادرات کالا از خراسان جنوبی
  • افزایش ۴۶ درصدی ارزش دلاری صادارت غیرنفتی از گمرکات استان گلستان
  • صادرات ۵۰۰ میلیون دلار اقلام نساجی در سال گذشته
  • صادرات محصولات نساجی به ۴۸۹ میلیون دلار رسید
  • افزایش ۵۱ درصدی صادرات مشتقات نفتی ایران به قاره آفریقا
  • عملیات اجرایی بیمارستان عسلویه نیمه نخست امسال آغاز خواهد شد
  • افزایش ۴۷ درصدی صادرات و ترانزیت گمرک سرخس در فروردین
  • واردات قهوه 75درصد افزایش یافت / کدام کشورها صادرکننده عمده قهوه به ایران بوده اند؟