Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پول نیوز»
2024-04-30@19:52:18 GMT

حذف یارانه سوخت در لبنان

تاریخ انتشار: ۱ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۴۷۲۷۰۸

حذف یارانه سوخت در لبنان

دولت لبنان رسما به تخصیص یارانه در توزیع سوخت پایان داد و همین امر باعث شد تا شاهد گران‌تر شدن بنزین در این کشور باشیم. دولت لبنان رسما به تخصیص یارانه در حوزه انرژی پایان داد و همین امر باعث شد تا دوباره قیمت بنزین و دیگر حامل‌های انرژی در این کشور افزایش یابد. هم اکنون قیمت بنزین به قدری در لبنان گران شده که هزینه یک باک بنزین بیشتر از حداقل حقوق تعیین شده از سوی دولت برای یک کارمند است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



لبنان ماه‌هاست که با مشکل در تامین سوخت مواجه شده و همین چند وقت پیش و پیش از رسیدن محموله‌های سوخت ایران ذخایر سوخت این کشور تقریبا به صفر رسیده بود.

از آنجا که بانک مرکزی لبنان با مشکل در تامین ارز خارجی مواجه است طی ماه‌های گذشته و به صورت تدریجی یارانه سوخت را کم کرده بود و حالا آن را به صفر رسانده است.

هم اکنون ۲۰ لیتر بنزین با اکتان ۹۵ درصد ۳۰۲ هزار و ۷۰۰ لیر لبنان قیمت دارد که در بازار سیاه معادل ۱۵ دلار است. این چهارمین بار از ماه ژوئن تاکنون است که شاهد افزایش قیمت سوخت در لبنان هستیم.

فادی ابو چاکرا، دبیر انجمن توزیع‌کنندگان سوخت لبنان می‌گوید: در واقع قیمت جدید نشان‌دهند حذف کامل یارانه سوخت از قیمت حامل‌های انرژی است.

وی تأکید کرد: افزایش قیمت حامل‌های انرژی باعث می‌شود که هزینه ارائه خدمات به خصوص در حوزه حمل و نقل نیز افزایش یابد. از آنجا که ارزش لیر لبنان در برابر دلار هم پایین آمده وزارت انرژی این کشور قیمت گاز خانگی و گازوئیل را هم بالا برده است.

منبع: پول نیوز

کلیدواژه: قیمت بنزین بانک مرکزی لبنان تامین ارز خارجی یارانه سوخت بازار سیاه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.poolnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پول نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۷۲۷۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بررسی پرونده دو متهم قاچاق سوخت یارانه ای

به گزارش خبرگزاری مهر، غلامرضا سالاری مدیرکل تعزیرات حکومتی استان فارس گفت: پرونده قاچاق فروش غیرمجاز ۱۸ هزار و ۵۰۰ لیتر نفت گاز یارانه ای به ارزش سه میلیارد و ۹۹۳ میلیون ریال در شعبه اول بدوی تعزیرات حکومتی شهرستان لارستان رسیدگی شد.

وی افزود: شعبه با توجه به مدارک موجود، تخلف را محرز و علاوه بر ضبط کالای کشف شده و تحویل آن به شرکت پخش فرآورده های نفتی لار برای توزیع در جایگاه های سوخت، متخلف را به پرداخت هفت میلیارد و ۹۸۷ میلیون ریال جزای نقدی محکوم کرد.

به گفته سالاری، شعبه همچنین به دلیل بهای مال از دست رفته، سه میلیارد و ۹۹۳ میلیون ریال معادل ارزش سوخت به جریمه اضافه و متخلف را جمعاً به پرداخت ۱۱ میلیارد و ۹۸۰ میلیون ریال جزای نقدی محکوم کرد.

وی گفت: بازرسان شرکت پخش فرآورده های نفتی گزارش این تخلف را با همکاری حراست شرکت کشف و پرونده آن را برای رسیدگی به تعزیرات حکومتی ارسال کردند.

کد خبر 6093312

دیگر خبرها

  • توافق گروه ۷ برای تعطیلی نیروگاه‌های زغال سوز تا ۲۰۳۵
  • بررسی مزیت‌های راهبردی اصلاح سهمیه بندی بنزین؛ از خانوادگی شدن سفرها تا استفاده از وسایل نقلیه اشتراکی
  • بررسی پرونده دو متهم قاچاق سوخت یارانه ای
  • ناترازی بنزین با سوخت متانول برطرف می‌شود
  • طرح تعرفه‌گذاری پلکانی گاز خانگی باید اجرایی شود/ تخصیص بی‌حساب و کتاب یارانه انرژی را متوقف کنید
  • درخواست مهم وزیر اقتصاد از وزیر راه و شهرسازی/ خودرو‌هایی که سهمیه بنزین آن‌ها قطع خواهد شد؛ کدامند؟
  • پای ربات‌ها به پمپ بنزین رسید
  • مقصر هدر رفت ۳۰ هزار لیتر نفت کوره محکوم شد
  • بومی‌سازی کاتالیست‌هایی کاربردی در تولید بنزین توسط محققان یک شرکت دانش‌بنیان
  • پمپ بنزین ابوظبی رباتیک شد