Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-07@09:19:02 GMT

۴۳.۶ درصد جمعیت استان ایلام واکسن کرونا تزریق کردند

تاریخ انتشار: ۱ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۴۷۲۸۸۳

۴۳.۶ درصد جمعیت استان ایلام واکسن کرونا تزریق کردند

به گزارش خبرنگار مهر، محمد کریمیان ظهر شنبه در جلسه ستاد کرونا در استانداری ایلام اظهار کرد: تعداد واکسن دریافتی در استان ایلام بیش از ۸۱۲ هزار دوز بوده است.

وی گفت: کل واکسیناسیون انجام شده تعداد ۵۶۹ هزار و ۴۵۱ دوز است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان ایلام گفت: واکسیناسیون نوبت اول انجام شده تعداد ۳۶۱ هزار و ۸۰۷ دوز و واکسیناسیون نوبت دوم انجام شده ۲۰۷ هزار و ۲۲۵ دوز بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کریمیان افزود: ۳۴ هزار و ۹۸۱ دوز واکسن را گروه سنی ۱۲ تا ۱۸ سال تزریق کرده‌اند و درصد پوشش واکسیناسیون در این گروه سنی میزان ۶۷.۶ درصد است.

وی گفت: درصد پوشش کامل واکسیناسیون در استان ۴۳.۶ درصد است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان ایلام بیان کرد: موجودی واکسن در گردش در استان نیز ۲۴۰ هزار و ۲۲۰ دوز بوده است.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر تعداد ۱۶۰ بیمار مبتلا به کرونا در سطح بیمارستان‌های استان بستری هستند و مراحل درمان و مراقبت‌های مربوطه به آنان در حال طی شدن است، گفت: در کشورمان در هفته‌های اخیر روند مبتلایان در حال افزایش بوده و در استان ایلام نیز در روزهای گذشته روندی افزایش داشته‌ایم.

کریمیان عنوان کرد: نگران این هستیم که پیک ششم به وقوع بپیوندد لذا انتظار داریم مردم استان با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و همچنین رعایت فاصله اجتماعی و واکسیناسیون عمومی، از وقوع پیک ششم جلوگیری کنند.

کد خبر 5334494

منبع: مهر

کلیدواژه: ویروس کرونا واکسن کرونا محمد کریمیان ویروس کرونا هفته وحدت بوشهر اردبیل آمار کرونا خطبه های نماز جمعه کرمانشاه عکس استانها لیگ برتر فوتبال ایران گرگان واکسن کرونا سیدابراهیم رئیسی رئیس جمهور استان ایلام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۷۲۸۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۵۰‌ درصد تردد زوار عراق از مرز مهران است

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار ایلام با اشاره به اینکه بیش از ۵۰‌ درصد از تردد زوار عراق از مرز مهران است، گفت: در اربعین سال گذشته سه میلیون و ۷۰۰ هزار نفر از مرز مهران تردد کردند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از ایلام، محمد سبحان حسنی امروز _دوشنبه هفدهم اردیبهشت‌_ در نشست مشترک با مشاور وزیر داخلی عراق با اشاره به اینکه بیش از ۵۰ درصد از تردد زوار عراق از مرز مهران است، اظهار کرد: در اربعین سال گذشته سه میلیون و ۷۰۰ هزار نفر از مرز مهران تردد کردند.

وی افزود: با وجود گرمای هوا در مرز مهران، اما به دلیل امنیت و نزدیکی به عتبات عالیات و تعامل خوبی که بین مسئولان دو کشور و استان‌های هم‌جوار ایران و عراق وجود دارد، زائران ایرانی و عراقی مرز مهر را برای تردد انتخاب می‌کنند.

معاون استاندار ایلام ادامه داد: یکی از مسائل مهم در تردد زائران گرمای زیاد در مرز مهران است بنابراین باید شرایط بسیار خوبی برای تسریع در تردد زوار در مرز مهران فراهم کنیم.

حسنی با تاکید بر افزایش تعداد گیت‌ها برای روزهایی که با پیک تردد زوار مواجه هستیم، عنوان کرد: باید سال جاری نیز مانند سال گذشته هماهنگی لازم بین گذرنامه عراق و ایران انجام شود تا با اسکن گذرنامه‌ها و هماهنگی لازم امکانی فراهم شود تا خروج زوار از مرز مهران تسریع شود.

وی ادامه داد: امسال در اعزام اتوبوس‌های ایران به عراق ۵۰۰ دستگاه در نظر گرفته شده است اما ضرورت دارد ۲۵۰ دستگاه اتوبوس در مرز مهران در حالت انتظار داشته باشیم تا در صورت ازدحام جمعیت، به کشور عراق برای تردد زوار اعزام شوند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار ایلام اضافه کرد: مکان‌هایی برای استقرار رانندگان اتوبوس و سایر افراد خدمات‌رسان از جمله تعمیرکاران تدارک دیده شود، همچنین از ابتدای ماه صفر اتوبوس‌ها وارد کشور عراق شوند.

حسنی با اشاره به اینکه باید نظارت بر رانندگان در عراق بیشتر شود تا با سرعت مطمئنه رانندگی کنند، افزود: با نظارت بر کرایه‌ها قیمت‌ها مشخص و در این زمینه تابلوهایی برای نصب برچسب قیمت‌ها در مکان‌های تردد زوار قرار داده شود.

وی اضافه کرد: برای تبادل سریع اطلاعات و دیگر هماهنگی‌ها، یک فضای مناسب برای استقرار نماینده استان ایلام در مرز زرباطیه ایجاد شود.

کد خبر 751169

دیگر خبرها

  • دوره تربیت مربی درجه ۳ در استان ایلام برگزار می‌شود
  • واکسنی که ویروس‌های ظهور نکرده کرونا را از بین می برد!
  • دام‌ها در خوزستان به طور رایگان واکسینه می‌شوند
  • ۵۰‌ درصد تردد زوار عراق از مرز مهران است
  • سازمان جهانی بهداشت اعلام کرد؛ نجات جان ۱۵۴ میلیون نفر با تزریق واکسن در ۵۰ سال گذشته
  • واکسن ها در ۵۰ سال گذشته جان ۱۵۴ میلیون نفر را نجات داده اند
  • هزار حجاج استان سمنان برابر مننژیت واکسینه می‌شوند
  • نجات ۲ کوهنورد گرفتار در ارتفاعات کبیر کوه شهرستان ملکشاهی
  • اگر واکسن آسترازنکا زده‌اید، بخوانید
  • تزریق واکسن پنوموکوک در ۷ استان کشور آغاز شد