Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه اندیشه خبرگزاری آیت الله صالحی مدرس رئیس شورای علمای شیعه افغانستان، در آیین اختتامیه سی و پنجمن کنفرانس وحدت اسلامی، ضمن تبریک میلاد پیامبر گرامی اسلام(ص) و امام صادق(ع) و تقدیر از برگزار کنندگان کنفرانس وحدت، اظهار داشت: خداوند به وسیله  اسلام، نقشه جهان خلقت را بر مبنای کرامت آفریده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی ادامه داد: ضرورت دارد، انسانها از کرامت خود صیانت کنند و در این زمینه وحدت و انسجام بهترین راه است؛ وحدت، کرامت انسان را نگاه می دارد. قرآن در آیات مختلف، بشریت را به وحدت دعوت کرده و از هرگونه نفاق و دورویی نهی کرده است.

رئیس شورای علمای شیعه افغانستان تصریح کرد:سیره و سنت نبوی در تمام زمینه ها وحدت آفرین است، ایشان در ابتدای ولایت خویش عقد اخوت ایجاد می کند و در آخر ولایت ایشان، بیش از ۹۰ قبیله در جزیره العرب تحت حکومت اسلامی جمع شدند.

وی خاطر نشان کرد: سیره امامان(ع) و خلفا همه گواه وجوب وحدت بر مسلمانان است.به این معنی که همه باید در مقابل دشمن بنیان مرصوص باشیم. وحدت پایه و اساس اسلام است.اسلام، عبادت بدون وحدت را قبول ندارد، چرا که وحدت، اصل و ریشه اسلام است.

رئیس شورای علمای شیعه افغانستان تأکید کرد: بر همه ما واجب است در راه وحدت گام برداریم؛ علما و مسئولینی که قدرت دارند، بیشتر از بقیه در این مسیر مسئول هستند، علما می توانند با تبلیغ کلامی و امر به معروف و نهی از منکر در این مسیر تلاش کنند.

وی با بیان اینکه افغانستان مظلوم بیش از چهار دهه است که مورد ظلم و ستم قدرتهای خارجی قرار گرفته و درگیر انتحارها و انفجارها و مصیبتها شده است، گفت: اخیرا شاهد تحول اساسی در این کشور یعنی امارت اسلامی هستیم که امیدواریم حکومتی همه شمول در افغانستان شکل بگیرد و افق پیش روی ما روشن شود.

انتهای پیام/

 

منبع: تقریب

کلیدواژه: کنفرانس1400

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.taghribnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تقریب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۷۲۹۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ویژه برنامه‌های دهه کرامت در استان ایلام برگزار می‌شود

سرپرست شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان ایلام گفت: ویژه برنامه‌های دهه کرامت از بیست‌ویکم تا سی‌ویکم اردیبهشت‌ در استان ایلام برگزار خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از ایلام و به نقل از روابط عمومی شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان ایلام، حجت‌الاسلام علی چراغی‌پور اظهار کرد: ایجاد نشاط اجتماعی در جامعه با انگیزه و عواطف مذهبی و فرهنگ‌سازی برای تعظیم شعائر الهی در دهه کرامت از رویکردهای محوری اجرای برنامه‌ها خواهد بود.

وی با بیان اینکه استفاده از ظرفیت نخبگان، تبیین ارزش‌های معنوی، نشر فرهنگ رضوی و ترویج فرهنگ حجاب و عفاف از دیگر اهداف برگزاری برنامه‌های دهه کرامت است، افزود: یکپارچگی و هماهنگی میان دستگاه‌های عضو ستاد دهه کرامت در راستای تحقق اجرای برنامه‌ها اهمیت زیادی دارد.

سرپرست شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی ایلام خاطرنشان کرد: راهپیمایی مردم استان در راستای حمایت از طرح نور نیروی انتظامی و فرهنگ حجاب و عفاف، روز جمعه بیست‌ویکم اردیبهشت مصادف با نخستین روز دهه کرامت و پس از نماز جمعه برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام چراغی‌پور گفت: ویژه برنامه‌های دهه کرامت از بیست‌ویکم تا سی‌ویکم اردیبهشت در استان ایلام برگزار خواهد شد.

کد خبر 748677

دیگر خبرها

  • ویژه برنامه‌های دهه کرامت در استان ایلام برگزار می‌شود
  • درخواست کریمی قدوسی از دولت افغانستان برای بررسی رگ و ریشه اش /سخنگوی سپاه ادعای جنجالی را تکذیب کرد /گاف تاریخی نماینده مشهد چه بود؟
  • اجماع شورای وحدت برای حمایت از یک نامزد دور دوم انتخابات مجلس در مشهد
  • رژیم صهیونیستی عامل ریشه‌ای تمام تنش‌ها در منطقه است
  • رژیم صهیونیستی عامل ریشه‌ای تمام تنش‌ها و وخامت اوضاع در منطقه است/ موضوع انسانی رهایی خدمه کشتی توقیف‌شده مورد توجه جدی ما قرار دارد
  • سفر ریاست جمهور ایران به پاکستان در راستای زمینه سازی وحدت و همکاری منطقه بود
  • وحدت رویه ملی و جهانی علیه رژیم منحوس صهیونیستی
  • زنان نباید از تحصیل محروم شوند
  • رئیس دیوان عالی کشور: حجاب در ایران قانون است؛ حتی کسانی که مسلمان نیستند یا پایبندی جدی به احکام اسلام ندارند، تابع قانون باشند/ قضات در این زمینه اصل بازدارندگی از جرم را در نظر داشته باشند و احکامی صادر کنند که موجب تنبه شود
  • هر کسی رئیس مجلس شود شورای وحدت با او همکاری می‌کند