Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-05-07@08:26:09 GMT

این ۳ ناحیه از بدن را باید هر روز شست

تاریخ انتشار: ۱ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۴۷۳۰۵۳

این ۳ ناحیه از بدن را باید هر روز شست

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از نمناک؛ در چند ماه گذشته بارها و بارها شنیده اید که چقدر شستن دست ها اهمیت دارد و باید با این روش از خودتان و برابر ویروس کرونا محافظت کنید. البته شستن مداوم کل بدن هم ایده خوبی است اما نمی توان هر روز این کار را انجام داد. در این قسمت از بهداشت و سلامت  3 ناحیه حساس و مهم بدن که نیاز به شستشوی روزانه دارد را خواهید شناخت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در حقیقت حمام خیلی زیاد یا دوش گرفتن های مکرر، به جای این که برای سلامت خوب باشد، به آن آسیب وارد می کند. طبق نظر پزشکان سه قسمت از بدن است که حتماً باید آن را با صابون بشویید، و آن هم زیر بغل، کشاله ران و پا است و در قسمت های دیگر می توانید به آب خالی هم کفایت کنید.

مطالعات مختلف در دانشگاه تورنتو اخیراً به این نتیجه رسیده است که شستن کل بدن از سر تا نوک پا با آب و صابون، ممکن است در صورت زیاده روی باعث ایجاد مشکلاتی مثل اگزما یا دیگر مشکلات پوستی شود.

شستشوی زیر بغل

در واقع بهتر است که روی زیر بغل، کشاله ران و پای خود تمرکز داشته باشید زیرا اگر مدام کل بدن را با صابون بشویید، خطر تخریب باکتری های کاربردی که به میکروبیوم کمک می کنند تا بین جرم خوب و جرم بد تمایز ایجاد شود افزایش پیدا می کند و در نتیجه بدن به باکتری خاصی نیاز دارد و هنگامی که این باکتری ها از روی بدن با شستن آب و صابون برداشته شوند، ایمنی در برابر ویروس های خاص کاهش پیدا می کند و شما در معرض خطر بیماری قرار می گیرید، پس تنها قسمت هایی که هر روز باید بشویید، زیر بغل و کشاله ران است. بقیه بدن با یک آب خالی حتی بعد از ورزش پر عرق هم تمیز می شود.

دلیل اهمیت شستشوی این 3 ناحیه

نکته مهم این است که 3 قسمت کشاله ران، کف پا و زیر بغل، 3 ناحیه حساس هستند که بیشتر در معرض مشکلاتی مثل رشد قارچ و مو های زائد و مبتلا شدن به عفونت می باشند. در نتیجه باکتری بد در آنها بیشتر است. پس باید برای جلوگیری از بیماری و عفونت، این سه قسمت را با آب و صابون شست و در بقیه قسمت ها به آب خالی اکتفا کرد.

جالب است بدانید که مطالعات نشان می دهد؛ بعضی از باکتری ها در بدن هستند که ورودشان مانع ابتلا به سرطان است، اما ما با صابون آن ها را از بین می بریم.

پربیننده ترین خواص جالب میوه های سنگی واکسن برکت مورد فوتی داشته است؟ این غذا‌ها را بخورید موهایتان می ریزد جولان کرونا تا یک سال دیگر در دنیا ادامه دارد آخرین رنگ‌ بندی کرونایی شهرهای کشور

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: حمام کشاله ران زیر بغل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۷۳۰۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توزیع بیش از ۴ هزار بسته معیشتی بین نیازمندان در میامی

اسماعیلی،‌ فرمانده سپاه ناحیه میامی در نشست خبری با اصحاب رسانه به مناسبت هفته بسیج سازندگی گفت: همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند ما حز با کار انقلابی و جهادی نمی‌توانیم این کشور را به سرانجام برسانیم.

فرمانده سپاه ناحیه مقاومت شهرستان میامی تصریح کرد: بسیج سازندگی شهرستان میامی در سال گذشته خدماتی از جمله اختصاص قیر رایگان در حدود بیش از یک هزار تن در شهر میامی و ۹ روستای شهرستان، اعطای تسهیلات #اشتغال‌زایی با اعتباری بالغ بر ۱۰ میلیارد تومان، توزیع بیش از چهار هزار بسته #معیشتی، توزیع ۵۳ سری جهیزیه و... نیز ارائه داده است.

 اسماعیلی گفت: از ۱۷ اردیبهشت ماه به مدت یک هفته برنامه‌های هفته بسیج سازندگی در شهرستان میامی برگزار می‌شود. 

فرمانده سپاه #میامی افزود: امسال به مناسبت هفته بسیج سازندگی با شعار «همه با هم بسیج خدمت رسانی»، ۸۵ گروه جهادی در ۱۳ عرصه؛ ۱۵۲ عنوان برنامه را در شهرستان اجرا خواهند کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان سمنان سمنان

دیگر خبرها

  • تغییر رنگ و بوی آب پکیج
  • ۱۹ رباط صلیبی پاره! هدیه برنامه منظم لیگ
  • امید برای یافتن حیات در زیر مریخ زنده شد 
  • برنامه‌ریزی برای تبدیل شهرک صنعتی سروستان به قطب جدید صنعتی فارس/راه‌اندازی ناحیه صنعتی کوار
  • این ملحفه‌ها باعث اگزما در پوست می‌شوند
  • بازدید دادستان تهران از دادسرای ناحیه ۳۸
  • احداث نیروگاه‌های خورشیدی در شهرک‌های صنعتی آذربایجان‌غربی مشکل کمبود برق را حل می‌کند
  • توزیع بیش از ۴ هزار بسته معیشتی بین نیازمندان در میامی
  • ده نشانه بحث‌برانگیز از وجود حیات فرازمینی
  • باکتری‌ها برای ما رشته سیم رسانا می‌سازند