Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرآنلاین»
2024-05-04@09:02:15 GMT

آمریکا از اجرای برخی تحریم ها عقب نشینی کرد

تاریخ انتشار: ۱ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۴۷۳۳۴۳

آمریکا از اجرای برخی تحریم ها عقب نشینی کرد

ایالات متحده در ماه می ۲۰۱۹ در تکاپوی محکوم کردن هوآوی و اعمال تحریم علیه این شرکت بود. در آن زمان هوآوی متعاقباً به سمت جایگاه نخست برترین شرکت تولیدکننده‌ی گوشی‌های هوشمند در جهان حرکت می‌کرد.  این درحالی بود که برخی اعتقاد داشتند هوآوی به دلیل اینکه می‌تواند اپل را شکست دهد، در لیست محدودیت‌های آمریکا قرار گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حقیقت این بود که غول فناوری چینی برای آمریکا یک تهدید امنیتی محسوب می‌شد که در نتیجه، دسترسی به زنجیره‌ی تأمین‌کنندگان ایالات متحده برای این شرکت ممنوع اعلام شد؛ زنجیره‌ای که هوآوی سالانه میلیاردها دلار خرید از آن‌ها انجام می‌داد.

از آنجا که هوآوی نمی‌تواند بدون دریافت مجوز از تأمین‌کنندگان مستقر در ایالات متحده خریداری کند، مجبور شد نسخه‌ی مجهز به خدمات گوگلِ اندروید را رها کند و سیستم‌عامل اختصاصی خود موسوم به هارمونی اواس را توسعه دهد. بدتر از همه، یک‌سال قبل از قرار گرفتن هوآوی در فهرست تحریم آمریکا، این کشور یک قانون جدید در حوزه‌ی صادرات وضع کرد که به‌ ناتوانی چین در خودکفایی در تولید مدارهای مجتمع ضربه زد.

و درآخر هواوی همچنان در فهرست محدودیت‌های آمریکا قرار دارد و به زنجیره‌ی تأمین خود در این کشور دسترسی ندارد.

ایالات متحده سال گذشته اعلام کرد که شرکت‌های تولیدکننده‌ی تراشه که از فناوری‌های آمریکایی برای ساخت قطعات پیشرفته بهره می‌برند، نمی‌توانند محصولات خود را بدون مجوز به هوآوی عرضه کنند. هنگامی که موجودی تراشه‌ی اختصاصی و پیشرفته‌ی Kirin ۹۰۰۰ ۵G هوآوی به‌ اتمام رسید، این شرکت مجبور شد از مدل ۴G پردازنده‌ی اسنپدراگون ۸۸۸ در محصولات خود استفاده کند. اگرچه این شرایط باعث شده تا قابلیت پشتیبانی از شبکه‌های ۵G در برخی از مدل‌های رده‌بالای این شرکت نیز ارائه شود، اما این شرکت چینی با استفاده از تراشه‌های جدید کوالکام، در واقع به پردازنده‌های تولید شده با فرایندهای ۵ نانومتری دسترسی یافته است.

پس از به‌قدرت رسیدن دولت جدید در ایالات متحده، برخی معتقد بودند که هوآوی از فهرست تحریم این کشور بیرون خواهد آمد؛ اما ظاهرا آمریکا تا این لحظه برنامه‌ای برای خارج کردن شرکت مذکور از فهرست تحریم خود ندارد. بااین‌حال، رویترز گزارش داده است که تأمین‌کنندگان آمریکایی شرکت هوآوی، از ماه نوامبر گذشته تا آوریل، مجوز لازم برای فروش قطعات به این دو شرکت را دریافت کرده‌اند. بدین ترتیب تأمین‌کنندگان آمریکایی می‌توانند میلیاردها دلار کالا و فناوری به هوآوی ارسال کنند.

لازم به ذکر است اکثر مجوزهای اعطاشده برای اقلامی بوده که ماهیت آن‌ها حساس محسوب نمی‌شود. ۸۰ مورد از ۱۱۳ مجوز اعطاشده به اعضای زنجیره‌ی تأمین‌کنندگان هواوی در ایالات متحده، ارتباطی با تجهیزات حساس ندارند.

۲۲۳۲۲۷

کد خبر 1566410

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: هوآوی چین ایالات متحده آمریکا تأمین کنندگان ایالات متحده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۷۳۳۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمریکا در حال کار بر روی یک توافق امنیتی بلندمدت با اوکراین است

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا تایید کرد که ایالات متحده در حال کار بر روی ترتیبات امنیتی بلندمدت با اوکراین است.

به گزارش ایسنا، متیو میلر، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا طی یک نشست مطبوعاتی گفت: «باید بگویم ما به صراحت اعلام کرده‌ایم که در حال کار بر روی راه‌هایی برای ارائه حمایت بلندمدت از امنیت اوکراین هستیم. ما روی ترتیبات امنیتی بلندمدت کار کرده‌ایم، این چیزی است که رئیس جمهور جو بایدن در زمان آخرین اجلاس سران ناتو علنی کرد.»

به گزارش اسپوتنیک، ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهوری اوکراین هفته گذشته در مصاحبه‌ای گفت که ایالات متحده و اوکراین در حال مذاکره درباره توافقنامه امنیتی دوجانبه مشابه توافقی هستند که کی‌یف با هشت کشور از جمله آلمان، بریتانیا، فرانسه و فنلاند تا به امروز امضا کرده است.

به گفته زلنسکی، کی‌یف قصد دارد با ایالات متحده یک توافقنامه کمک امنیتی امضا کند که «قوی‌تر» از همه توافق‌هایی است که اوکراین تاکنون امضا کرده است و شامل حمایت مالی، سیاسی، تسلیحاتی و تولید مشترک تسلیحات می‌شود.

کشورهای غربی از زمان آغاز عملیات نظامی روسیه در اوکراین در فوریه 2022، کمک‌های نظامی و مالی به کی‌یف ارائه کرده‌اند. کرملین به طور مداوم نسبت به تداوم تحویل تسلیحات به کی‌یف هشدار داده و گفته است که منجر به تشدید بیشتر درگیری خواهد شد. در آوریل 2022، روسیه یک یادداشت دیپلماتیک به همه کشورهای ناتو درباره موضوع ارسال تسلیحات به اوکراین ارسال کرد.

سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه هشدار داده که هرگونه محموله حاوی تسلیحات برای اوکراین به یک هدف قانونی برای روسیه تبدیل خواهد شد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • بلینکن: کمک‌های نظامی جدید به اوکراین، سرمایه‌گذاری در آمریکا است
  • روسیه: اکثر حملات سایبری از سوی آمریکا انجام می‌شود
  • دانشگاه ورمونت سخنرانی سفیر آمریکا در سازمان ملل را لغو کرد
  • آیا جان توافق ایران و عربستان با ابتکار چین در خطر است؟/ پکن از ترس تحریم های ثانویه فروش نفت از تهران را کاهش خواهد داد/ دیپلماسی تلفنی چین میان ایران و آمریکا موفق بود
  • آمریکا شرکت‌های آذربایجانی را به دلیل کمک به روسیه تحریم کرد
  • جنگنده‌های آمریکا از پایگاه امارات به قطر منتقل شدند
  • آمریکا در حال کار بر روی یک توافق امنیتی بلندمدت با اوکراین است
  • اکثر آمریکایی‌ها تیک‌تاک را به عنوان ابزاری برای نفوذ چین می‌بینند
  • کره شمالی تازه‌ترین تحریم‌ها علیه تهران را غیرقانونی و غیرانسانی خواند
  • واکنش کره شمالی به تازه‌ترین تحریم‌ها علیه تهران