Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-27@23:34:07 GMT

قیمت خودرو پایان سال کاهش می‌ یابد

تاریخ انتشار: ۱ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۴۷۳۷۵۸

قیمت خودرو پایان سال کاهش می‌ یابد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از صدا و سیما، سید رضا فاطمی امین پس از بازدید از خط تولید خودروی تارا اتوماتیک اظهار کرد: تا پایان سال بالغ بر ۱۰۰ هزار دستگاه خودرو بیش از برنامه پیش بینی شده تولید خواهد شد ضمن اینکه سال آینده تولید خودرو توسط خودروسازان به بیش از یک میلیون و ششصد هزار دستگاه خواهد رسید که در آن مقطع دیگر قرعه کشی برای خودرو نخواهیم داشت و قیمت‌ها نیز کاهش می‌یابد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در قالب یک برنامه ویژه، ۹ طرح برای صنعت خودرو طراحی شده است که بخشی از اجرای این برنامه به عهده ما و بخشی دیگر به عهده خودروسازان است.

فاطمی امین، صنعت خودرو را با اجرای این برنامه‌ها، صنعتی رو به جلو توصیف کرد و گفت: روزهای خوبی را برای این صنعت پیش‌رو داریم.

وزیر صمت افزود: خودرو به نوعی مظهر صنعت ایران است و خودروسازان برنامه منظم خود را در همه حوزه‌ها اعم از تولید مونتاژ و قدرت‌سازی صورت هفتگی به ما ارائه می‌دهند و مورد رصد قرار می‌گیرند.

وی اضافه کرد: از مدیران خودروسازی خواسته‌ایم که در کوتاه‌ترین زمان، کیفیت خودروهای تولیدی خود را افزایش دهند تا رضایت مشتریان را به دست آورند.

وزیر صمت گفت: از زمان به عهده گرفتن مسئولیت در وزارت صمت، ۱۰ برنامه راهبردی را در دستور کار قرار دادیم که یکی از آن‌ها صنعت خودرو بوده است، موانع، ظرفیت‌ها و چالش‌های این حوزه شناسایی شده است.

فاطمی امین افزود: خودرو ظرفیت صادرات نیز دارد که سازمان توسعه تجارت با شناسایی ظرفیت‌ها، صادرات در این حوزه را از سال آینده با قدرت و جدیت بیشتری در دستور کار قرار می‌دهد.

وی در خصوص صادرات خودرو اضافه کرد: صادرات خودرو به سه شکل صادرات خودروی کامل، صادرات قطعات و راه اندازی خط تولید در کشور هدف صادراتی است.

کد خبر 5334549

منبع: مهر

کلیدواژه: قیمت خودرو سید رضا فاطمی امین صنعت خودروسازی قیمت دلار ساخت یک میلیون مسکن قیمت جهانی نفت رستم قاسمی گمرک ایران صادرات غیرنفتی قیمت جهانی طلا قیمت نفت طرح اقدام ملی مسکن نهضت ملی مسکن وزارت راه و شهرسازی آزادراه تهران شمال مرکز مدیریت راه های کشور قیمت یورو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۷۳۷۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برنامه ریزی برای ۷.۵ میلیارد دلار صادرات از خوزستان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، حمیدرضا فلاح در حاشیه نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی جمهوری اسلامی بیان کرد: خوزستان برخلاف دیگر نقاط کشور سه اتاق بازرگانی مستقل دارد و ظرفیت بسیار خوبی در حوزه صادراتی ایجاد کرده است که امیدواریم این هم‌افزایی موجب تحقق شعار و اهداف برنامه‌ریزی دولت شود.

وی به ارتباطات خوب در حوزه اصناف خوزستان اشاره و اظهارکرد: استان خوزستان با حدود ۶ میلیارد دلار، رتبه دوم کشور در حوزه صادرات را کسب کرد.

فلاح بیان کرد: برنامه‌ریزی وزارت صمت برای خوزستان رسیدن به هفت میلیارد دلار صادرات است ولی هدف صنعت، معدن و تجارت خوزستان رسیدن به ۷.۵ میلیارد دلار صادرات است که امیدواریم تحقق یابد.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت خوزستان بر ضرورت تمرکز مبتنی بر صادرات تاکید کرد و گفت: میزان صادرات خوزستان از محل تولیدات صمت ۲.۵ میلیارد دلار بوده که یکی از اقدامات خوب بود؛ مابقی آن نیز تولیدات صادراتی است که توسط بازرگانان انجام شده است.

وی تصریح کرد: میزان صادرات تولیدات محصولات درون استان بیش از پنج میلیارد دلار بوده که صادرات به کشور‌های همسایه هدفگذاری شده است.

فلاح بیان کرد: صادرات محصولات خوزستان به اوراسیا و روسیه یکی دیگر از اهداف است که تلاش می‌شود در چارچوب سیاست‌های دولت سیزدهم اجرا شود.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت خوزستان اظهارکرد: خوزستان ۵۰ رایزن اقتصادی را برای اولین بار در سراسر کشور توزیع و ماموریت جدید محول می‌کند؛ سه نفر از همکاران در صمت خوزستان به عنوان رایزنان اقتصادی انتخاب شدند که می‌توانند ظرفیت خوبی برای توسعه مبادلات تجاری استان ایجاد کنند.

خوزستان با حدود ۱۷۰ هزار واحد صنفی رتبه سوم کشور را در این حوزه دارد که موجب اشتغالزایی برای حدود ۵۰۰ هزار نفر شده است.

دیگر خبرها

  • وزارت راه: تلفات تصادفات رانندگی با واردات خودرو کاهش می‌یابد
  • وزارت راه:تلفات تصادفات رانندگی با واردات خودرو کاهش می‌یابد
  • اصلاح قیمت مواد اولیه برای تولید خودرو امری ضروری است/ افزایش 40 درصدی اعلام نیاز سایپا به ورق خودرو در راستای افزایش تولید خودرو در سال جاری
  • برنامه ریزی برای ۷.۵ میلیارد دلار صادرات از خوزستان
  • تاکسی‌های برقی وارد شد/ افزایش ۲۰ درصدی تولید خودرو
  • خبر جدید وزیر صنعت برای متقاضیان خودرو/ علی‌آبادی: این خودرو‌ها را وارد کردیم؛ می‌توانید ثبت‌نام کنید و بخرید
  • برنامه امسال وزارت صمت برای جهش بزرگ تولید خودرو/ تیراژ تولید روزانه ۵۰۰۰ دستگاه خودرو رسید
  • برنامه افزایش ۲۰ درصدی تولید خودرو در سال ۱۴۰۳
  • کمبودی در توزیع لاستیک خودرو‌های سواری نداریم
  • صادرات دام راهکاری برای ایجاد رونق صنعت دامپروری