Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان،  «بهادر امینیان» سفیر جمهوری اسلامی ایران در کابل با «مولوی امیرخان متقی» وزیر امور خارجه دولت موقت طالبان دیدار و گفتگو کرد.

امینیان در این دیدار مشکلات اقتصادی را دشمن مشترک ایران و افغانستان خواند و ایران آماده سرمایه‌گذاری در بخش‌های انرژی، حمل و نقل، معدن، تجارت و بهداشت افغانستان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

متقی با اعلام آمادگی طالبان برای همکاری با ایران در زمینه‌های مختلف، خواستار توجه ویژه به حل موضوع مهاجران در ایران و گام‌هایی در جهت تسهیل مشکلات آن‌ها شد.

  این دیدار به درخواست طالبان صورت گرفته است.

از سوی دیگر «حسن کاظمی قمی» نماینده ویژه رئیس جمهوری اسلامی ایران در امور افغانستان که در نشست مربوط به افغانستان در روسیه شرکت کرده بود، در گفت‌وگویی با خبرگزاری اسپوتنیک گفت: ثبات و امنیت منطقه و کشور‌های همسایه افغانستان در گرو شرایطی است که در افغانستان می‌گذرد.

نماینده ایران تصریح کرد: اگر در افغانستان ثبات و امنیت حاکم بود قطعا ثبات و امنیت به کشور‌های دیگر منتقل خواهد شد. بی ثباتی و ناامنی و گسترش تروریسم به همین صورت است.

نماینده ویژه ایران در امور افغانستان تصریح کرد: همگان باید به افغانستان برای برون رفت از این شرایط کمک کنند.

وی ادامه داد: مسئله حاکمیت افغانستان به عهده مردم افغانستان است و مردم افغانستان متولی تعیین نمایندگان خودشان هستند و ان‌شاءالله امیدوارم شرایطی در افغانستان حاکم شود که دولت مردمی براساس خواسته مردم شکل بگیرد.

انتهای پیام/س

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: طالبان سفیر ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۷۳۸۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قزاقستان: کشورهای مختلف به برقراری روابط با کابل تمایل دارند

معاون نخست وزیر قزاقستان در دیدار با معاون سیاسی نخست وزیر حکومت طالبان اظهار داشت بسیاری از کشورها تمایل دارند در بخش‌های مختلف با حکومت کنونی افغانستان روابط داشته باشند. - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، «سریک ژومانگارین» معاون نخست وزیر قزاقستان در دیدار با «مولوی عبدالکبیر» معاون سیاسی نخست‌ وزیر حکومت طالبان گفت: اکنون افغانستان یک کشور آرام در منطقه است و به همین منظور کشورهای جهان می‌خواهند در بخش‌های مختلف روابط خود را با کابل برقرار نمایند.

ژومانگارین در این دیدار آمادگی قزاقستان برای همکاری در بخش‌های فرهنگی و اعطای بورسیه تحصیلی به دانشجویان افغان را اعلام کرد.

وی همچنین خواستار آغاز پروازهای مستقیم کابل به آستانه شد.

عبدالکبیر نیز تاکید کرد: امارت اسلامی مرزهای افغانستان را کاملاً کنترل کرده، مواد مخدر و فساد را ریشه کن کرده است و حاکمیت ملی مستقلی را را احیا نموده است.

در کمتر از سه سال گذشته، حکومت طالبان بارها اعلام کرده است با ایجاد امنیت همه جانبه در افغانستان بیش از هر زمان دیگری، شرایط برای اجرای پروژه‌های بزرگ اقتصادی در این کشور مساعدتر شده و میزان تبادلات تجاری میان افغانستان و دیگر کشورهای منطقه به خصوص همسایگانش افزایش یافته است.

ایجاد مسیر ریلی جدید؛ محور دیدار مقامات افغانستان و قزاقستانطالبان: سطح دیپلماتیک افغانستان در قزاقستان ارتقا یابدبرگزاری نمایشگاه تجاری افغانستان و قزاقستان در کابل

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • قزاقستان: کشورهای مختلف به برقراری روابط با کابل تمایل دارند
  • تغییر زیاد در مدیریت شهری آسیب‌ جدی به شهر وارد می‌کند
  • دیپلمات افغان: جهان به سمت تعامل با کابل پیش می‌رود
  • تور منطقه‌ای «جان بس» برای رایزنی درباره افغانستان
  • انگلیس سفیر روسیه را احضار کرد
  • از مردم افغانستان حمایت می کنیم
  • نماینده ویژه رئیس‌ جمهور : نقش حمایتی از مردم افغانستان را دنبال می‌کنیم
  • اعلام همکاری مالزی در زمینه امنیت سایبری با افغانستان
  • دیدار و گفت وگوی علی باقری با نماینده ویژه پوتین
  • کابل: هیچ گروه تروریستی در افغانستان فعال نیست