Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه اندیشه خبرگزاری تقریب، ماموستا «عبدالسلام کریمی»، مشاور رئیس جمهور در امور اقوام و اقلیت‌های دینی و مذهبی، عصر امروز شنبه اول آبان‌ماه در مراسم اختتامیه سی و پنجمین کنفرانس بین‌المللی وحدت اسلامی ضمن تبریک هفته وحدت و ماه ربیع‌الاول، ابراز امیدواری کرد که هفته وحدت منحصر به یک هفته نباشد و به هفته‌ها، ماه‌ها و سال‌های بعد تسری پیدا کند و همه عمرمان در سایه وحدت در تعامل و تعایش باشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


 
وی در ادامه تصریح کرد: وحدت از نظر نظام جمهوری اسلامی یک استراتژی است نه تاکتیک، پس باید وحدت بین شیعه و سنی را حفظ کنیم داریم.
 
ماموستا کریمی با بیان اینکه 5 مذهب مدون جهان اسلام مانند 5 انگشت هستند که از یک خون ارتزاق می‌کنند، گفت: ریشه همه این مذاهب یکی است و اختلاف تنها در استنباطات است. این انگشتان هرچه دورتر شوند، هم مسیر دورتر خواهد بود و هم شکننده‌تر می‌شوند. لذا باید جمع شوند و با ریسمان «واعتصموا بحبل الله جمیعاً ولاتفرقوا»، به مشتی در برابر دشمنان تبدیل شوند.
 
این عالم اهل سنت، در ادامه تأکید کرد: ما در وهله اول به دلیل اینکه یکی هستیم باید وحدت داشته باشیم و ثانیاً به دلیل اینکه دشمنان ما یکی شده‌اند، باید در مقابل آنها یکی باشیم تا هیچ خدشه و ضعفی متوجه جهان اسلام نشود.
 
ماموستا کریمی در ادامه به برخی از راهکارهای رسیدن به وحدت اشاره کرد که عبارتند از:
1- مراجعه به قرآن و سنت یعنی قول و فعل و تقریر معصوم(ع).
2- مراجعه به مَراجع: باید ببینیم که امام جعفر صادق (ع) و ائمه چهارگانه اهل سنت چگونه بوده‌اند و ما نیز با احترام و بدون اهانت به مذاهب دیگر از آنان پیروی کنیم.
3- بذرهای اختلاف را بخشکانیم نه اینکه بپرورانیم.
4- تأکید بر مشترکات: می‌دانیم که مشترکات آنقدر زیاد است که سالها طول می‌کشد تا ما آنها را عملیاتی سازیم تا به اختلافات و اختصاصات ویژه هر مذهب بپردازیم.
5- خداوند در آیه 59 سوره نساء می‌فرماید: « يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا أَطِيعُوا اللَّهَ وَأَطِيعُوا الرَّسُولَ وَأُولِي الْأَمْرِ مِنْكُمْ» اولو الامر چه کسانی هستند؟ همه علما متفق القول هستند که اولو الامر، یا حکام و امرای اسلامی هستند یا علما که احکام شرعی را برای مردم تبیین می‌کنند.
 
وی در پایان درباره اولو الامر توضیح داد: اولو الامر در ایران امروز و بین مسلمانان ما که هم مصداق علما و هم مصداق امرا و رافع اختلافات و موجب عزت و سربلندی مردم ایران است، مقام معظم رهبری، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای است که اطاعت ایشان واجب است.
 
انتهای پیام/
 

منبع: تقریب

کلیدواژه: کنفرانس1400

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.taghribnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تقریب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۷۴۰۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وحدت بین شیعه و سنی در تالش مثال زدنی است

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام اسماعیل صادقی نیارکی ظهر چهارشنبه در نشست هم اندیشی با علما و روحانیان اهل سنت با بیان اینکه کشور از نظر امنیتی شرایط مناسبی دارد، اظهار کرد: امنیتی که امروز در کشور داریم یک نعمت است که در کشورهای همجوار وجود ندارد.

حجت‌الاسلام صادقی نیارکی وحدت اهل سنت و تشییع تالش را مثال زدنی دانست و گفت: تمام نقشه‌های دشمنان نظام برای اختلاف افکنی بین اهل تسنن و تشیع تاکنون با هوشیاری مردم و مسؤولان به ویژه علمای گرانقدر ناکام مانده است.

وی افزود: کشورهای غربی به دنبال کم رنگ کردن شئونات اسلامی و معرفی نادرست اسلام و ترویج رفتارهای غیر اخلاقی و غیر اسلامی هستند که هوشیاری خانواده‌ها در بی اثر کردن این توطئه فرهنگی دشمنان تأثیر گذار است.

مدیر کل دادگستری گیلان با بیان اینکه بزرگترین سرمایه تالش، وحدت بین شیعه و سنی است، گفت: روحانیان اهل سنت همیشه همراه و پشتیبان ولایت فقیه هستند و با پیروی از فرامین رهبر معظم انقلاب و نقش بسزایی در رشد و تعالی جامعه و بنیان خانواده‌ها دارند.

حجت‌الاسلام اسماعیل صادقی نیارکی در پایان خواستار حضور و همکاری نخبگان، ریش سفیدان و علمای اهل سنت در حل اختلافات مردمی قبل از رسیدن مشکلات به محاکم دادگستری شد.

کد خبر 6094145

دیگر خبرها

  • آمادگی وزارت بهداشت برای تقویت زیرساخت‌ های نظام سلامت آفریقا
  • آمادگی وزارت بهداشت برای تقویت نظام سلامت در قاره آفریقا
  • معرفی مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در تیپ ۸۲ صاحب‌الأمر (عج) استان قزوین 
  • عباسی: تضارب آرا در مجلس، طبیعی و لازم برای قانون‌گذاری بهتر است / وحدت در حل مشکلات و اقتدار نظام اولویت اصلی + فیلم
  • عباسی: : تضارب آرا در مجلس امری طبیعی و لازم برای قانون‌گذاری بهتر است/ وحدت در حل مشکلات مردم و اقتدار نظام اولویت اصلی مجلس است + فیلم
  • وحدت بین شیعه و سنی در تالش مثال زدنی است
  • ترکیب احتمالی پرسپولیس برای بازی بزرگ با سپاهان
  • شوخی توماس مولر با شوامنی؛ می‌خوای تاکتیک‌های بایرن مونیخ رو بفهمی؟ / عکس
  • سپاه و ارتش بازوان قدرتمند نظام جمهوری اسلامی اند 
  • وحدت بعد از هفت ماه در ترکیب اصلی پرسپولیس!