Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر صنعت، معدن وتجارت با بیان اینکه قیمت‌های کنونی بازار خودرو غیرمنطقی است، گفت: قیمت خوردو تا پایان سال کاهش خواهد یافت.

خبرگزاری میزان -  سیدرضا فاطمی امین، با حضور در آیین افتتاح خط تولید خودروی تارا اتوماتیک در جمع خبرنگاران به کاهش قیمت خودرو به تدریج تا پایان سال اشاره کرد و گفت: قیمت‌های کنونی بازار خودرو غیر منطقی است و باید کاهش یابد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزیر صنعت، معدن و تجارت با تاکید بر اینکه؛ یکی از اولویت‌هایی که از روز نخست حضور در وزارت صنعت، معدن وتجارت دنبال کرده‌ام، رسیدگی به گلوگاه‌ها و شناسایی موانع صنعت خودرو بوده است، افزود: تولیدخودرو در سال آینده به قدری زیاد خواهد شد که دیگر نیازی به قرعه کشی نباشد و قرعه‌کشی محلی از اعراب نداشته باشد.

وی افزود: برنامه دقیقی مبتنی بر ۹ طرح در این صنعت طراحی شده و به تدریج به سمتی خواهیم رفت تا قیمت‌هاکاهش یابد و این مهم تا پایان سال ملموس خواهد شد.

فاطمی امین با بیان اینکه تا پایان سال بیش از ۱۰۰ هزار خودرو بیش از برنامه طراحی شده امسال تولید خواهد شد و براین اساس تولید در سال آینده ۱.۶ میلیون دستگاه خواهد شد، افزود: از این رو دیگر قرعه کشی نخواهیم داشت.

وزیر صمت با اشاره به موضوع صادرات خودرو اظهار کرد: امسال امکان صادرات وجود داشت، اما به دلیل نیاز داخل از خودرو سازان خواستیم نگاه به داخل داشته باشند گرچه می‌تواننند قطعات صادر کنند و از هم اکنون برای صادرات خودرو برنامه‌ریزی شده و سازمان توسعه تجارت جلسه‌ای را با خودروسازان برگزار کرده است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر سایت گروه صنعتی ایران خودرو در کشور جمهوری آذربایجان فعال است و در چند کشور دیگر نیز در حال فعال کردن هستیم و خبر‌های خوبی در این زمینه خواهیم داشت، از فعال سازی یکی از خطوط در آینده نزدیک خبر داد و گفت: در آبان ماه به کشوری که دو خط خورو سازی فعال داریم، سفر خواهم کرد و با نخست وزیر و صنعت گران این کشور ملاقات‌هایی خواهیم داشت تا خطوط ایران و خودور و سایپا فعال شوند.

فاطمی امین با اشاره به واردات خودرو افزود: واردات خودرو در مجموع می‌تواند برای این صنعت مفید باشد، اما در مقطع کنونی و به دلیل اینکه تعادل ارزی کشور به هم می‌ریزد، مناسب نیست.

وزیر صمت تاکید کرد: در حال حاضر صنعت خودرو با مشکلاتی مواجه است و از مدیران صنعت خواسته‌ایم کیفیت تولید و همچنین رضایت مشتریان را افزایش دهند.

وی با اشاره به عرضه خودرو در بورس و مفهوم نادرست آن، اظهار کرد: بورس سازوکاری برای کامودیتی‌ها و کالا‌های پایه‌ای دارد و خودرو به هیچ عنوان در مصداق آن قرار نمی‌گیرد.

بیشتر بخوانید: لزوم اهتمام ویژه صادرکنندگان به بازگشت ارز/ پیش‌بینی صادرات ۴۵ میلیارد دلاری در سال آینده

انتهای پیام/

برچسب ها: فاطمی امین قیمت خودرو

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: فاطمی امین قیمت خودرو تا پایان سال فاطمی امین خواهد شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۷۴۰۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تداوم بارندگی‌ها در کشور / دمای هوا در بعضی مناطق کاهش می‌یابد

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوابا اشاره به تداوم بارندگی‌ها در کشور از کاهش نسبی دما در بعضی مناطق خبر داد.

صادق ضیائیان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به آخرین وضعیت جوی در کشور اظهار کرد: امروز در شمال غرب، غرب، سواحل دریای خزر، دامنه‌های جنوبی البرز، شمال شرق و بعضی مناطق استان‌های بوشهر، شرق خوزستان، کهگیلویه و بویراحمد، فارس، کرمان و خراسان جنوبی، ابرناکی، وزش باد و بارندگی ادامه خواهد داشت.

وی افزود: یکشنبه در ارتفاعات البرز شرقی، بعضی نقاط واقع در شمال غرب و غرب، افزایش ابر و رگبار پراکنده رخ می‌دهد و طی روزهای شنبه و یکشنبه در شمال غرب و دامنه‌های جنوبی البرز وزش باد شدید انتظار می‌رود.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا تصریح کرد: دوشنبه با ورود سامانه بارشی به غرب کشور، بارش در نوار غربی، دامنه‌های جنوبی البرز واقع در قزوین، البرز و تهران، غرب سواحل دریای خزر و بعضی نقاط استان اصفهان، ابرناکی، رگبار باران، گاهی رعد و برق و وزش باد پیش بینی می‌شود.

ضیائیان ادامه داد: در کرمانشاه، غرب کردستان شمال آذربایجان شرقی و غربی و گیلان، بارش شدت خواهد داشت و سه‌شنبه بارندگی در جنوب غرب و جنوب کاهش می‌یابد و در کل نوار شمالی، ابرناکی، گاهی رگبار باران، رعد و برق و وزش باد همراه با کاهش نسبی دما پیش بینی می‌شود.

وی گفت: چهارشنبه و پنجشنبه گستره بارش در شمال غرب، سواحل دریای خزر، خراسان شمالی و خراسان رضوی خواهد بود و در نوار شرقی کشور وزش باد افزایش می‌یابد، امروز خلیج فارس، تنگه هرمز، دریای عمان و از بعد از ظهر دوشنبه تا پنجشنبه دریای خزر مواج خواهد.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا خاطرنشان کرد: وضعیت کنونی آسمان اصفهان، صاف تا قسمتی ابری، گاهی افزایش ابر و وزش باد شدید با بیشینه ۲۵ و کمینه ۱۲ درجه سانتی‌گراد است و روز یکشنبه، صاف تا قسمتی ابری، گاهی افزایش ابر و وزش باد با بیشینه ۲۶ و کمینه ۱۰ درجه سانتی‌گراد پیش‌بینی می‌شود.

کد خبر 750418

دیگر خبرها

  • شرایط جدید خرید نقدی و اقساطی پژوپارس اعلام شد ؛ جزئیات، قیمت و زمان تحویل
  • مطالبه لوازم‌خانگی و خودروی کیفی ارزان بر زمین مانده است
  • افزایش ۵۹۳ درصدی قیمت کره حیوانی از سال ۱۳۹۹/ پیش بینی قیمت طلا تا پایان سال/ انتقاد وزیر صمت از مافیای واردات خودرو/ صف میلیونی برای دریافت وام اجاره
  • سهام استارباکس ۳۱ درصد ضرر کرد
  • ریسک سرمایه‌گذاری در دریا باید کاهش یابد
  • شیب تند کاهش قیمت خودرو در بازار / ریزش سنگین پژو پارس
  • پیش‌بینی جالب یک فعال بازار درباره قیمت طلا در هفته آینده
  • پیش‌بینی یک فعال بازار: طلا در هفته آینده به این قیمت می‌رسد
  • پیش‌بینی جالب یک فعال بازار درباره قیمت طلا در هفته آینده/ طلا و سکه چه قیمت‌هایی را تجربه می‌کنند؟
  • تداوم بارندگی‌ها در کشور / دمای هوا در بعضی مناطق کاهش می‌یابد