Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر امور خارجه در گفت‌وگوی تلفنی وزیر خارجه جمهوری آذربایجان، آزادی دو راننده ایرانی را اقدامی سازنده برای رفع سوء تفاهمات ارزیابی کرد و گفت: تهران مصمم به توسعه و تعمیق هرچه بیشتر روابط دوجانبه با باکو است.

حسین امیرعبداللهیان و جیحون بایرامف وزیر خارجه جمهوری آذربایجان روز شنبه در یک گفت‌وگوی تلفنی در خصوص روابط دوجانبه به بحث و تبادل نظر پرداختند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزیر امور خارجه در این مکالمه با اشاره به تماس‌های سازنده اخیر دو وزیر، از آزادی دو راننده ایرانی بازداشتی در جمهوری آذربایجان تمجید کرده و این اقدام را اقدامی سازنده توصیف کرد که می‌تواند فضای لازم را جهت حل و فصل سوء تفاهمات فراهم کند.

امیر عبداللهیان همچنین گام‌های مثبت بیشتر و تسهیل تردد کامیون‌های ایرانی در مناطق مرزی با جمهوری آذربایجان را خواستار شد.

وی در این تماس بر لزوم اتخاذ رویکردی مثبت و نگاه دو کشور به آینده تأکید کرده و فعال‌سازی هرچه سریع‌تر کمیسیون مشترک اقتصادی دو کشور را خواستار شد.

‌‎وزیر امور خارجه کشورمان در این گفت و گوی تلفنی خاطرنشان کرد که تهران مصمم به توسعه و تعمیق هرچه بیشتر روابط دوجانبه با باکو است.

‌‎جیحون بایرامف وزیر امور خارجه جمهوری آذربایجان هم در این گفت‌وگوی تلفنی با استقبال از گام‌های مثبت دو کشور برای حل و فصل سوء تفاهمات، آزادی دو راننده ایرانی و دستور نهادهای ذی‌ربط در ایران در خصوص قوانین تردد مرزی را پیامی از سوی دو طرف در جهت حل سوء تفاهمات خواند.

وزیر امور خارجه جمهوری آذربایجان همچنین تعریف پروژه‌های مشترک اقتصادی میان دو کشور را دارای آثاری مثبت توصیف کرده و خواستار فعال‌سازی کمیسیون مشترک اقتصادی دو کشور  شد.

‌‎ در پایان این تماس، دو طرف در خصوص ادامه رایزنی‌ها توافق کردند./ ایرنا


 

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: خارجه جمهوری آذربایجان وزیر امور خارجه سوء تفاهمات دو کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۷۴۱۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امیرعبداللهیان: آماده کمک به بازگشت آرامش و ثبات به سودان هستیم

حسین عوض، وزیر امور خارجه سودان در حاشیه اجلاس سازمان همکاری اسلامی با حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه کشورمان دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش ایسنا، امیرعبداللهیان ضمن تبریک انتصاب وزیر امور خارجه جدید سودان، برای وی آرزوی موفقیت کرد.

وزیر امور خارجه کشورمان تاکید کرد: ما مخالف هرگونه دخالت خارجی در سودان و آماده کمک به بازگشت آرامش و ثبات به این کشور هستیم.

امیرعبداللهیان همچنین تاکید کرد: دشمنان سودان جایگاه مهم این کشور را می‌دانند و سال ها برای تجزیه سودان تلاش کردند و اکنون آتش جنگ داخلی را به دامن این کشور انداخته‌اند و امیدواریم به زودی شاهد بازگشت آرامش و ثبات به سودان باشیم.

حسین عوض وزیر امور خارجه جدید سودان نیز با ابراز خرسندی از این دیدار و تقدیر از مواضع اصولی ایران در حمایت از سودان، بر سابقه روابط تاریخی و دیرینه دو کشور و اهتمام کشورش به روابطی راسخ و ممتد با ایران تاکید و ابراز امیدواری کرد روابط دو کشور در بهترین سطح گسترش یابد.

حسین عوض همچنین آخرین تحولات و اوضاع این کشور و بروز ناامنی و بی ثباتی توسط شبه نظامیان با دخالت ک حمایت برخی دولت های خارجی و غربی را برای همتای ایرانی خود تشریح کرد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • دیدار سفیر ایران در روسیه با امیرعبداللهیان
  • گفت‌وگوی تلفنی وزرای امور خارجه ایران و عمان
  • گفتگوی تلفنی وزرای خارجه ایران و عمان
  • تحولات غزه و روابط دوجانبه محور رایزنی وزیران خارجه ایران و عمان
  • محورهای رایزنی وزرای خارجه روسیه و عربستان
  • آمادگی ایران برای برگزاری دومین کمیسیون مشترک‌ همکاری‌ها با مالی
  • امیرعبداللهیان: آماده کمک به بازگشت آرامش و ثبات به سودان هستیم
  • تمجید مالی از واکنش مناسب ایران علیه رژیم صهیونیستی
  • روحیه مبارزه و شجاعت ایران را تمجید می‌کنیم
  • هاکان فیدان: توسعه روابط با ایران اولویت مهم ترکیه دانست