Web Analytics Made Easy - Statcounter

به دنبال بیانیه ۱۰ سفیر اروپایی و آمریکا برای آزادی یکی از زندانیان سیاسی در این کشور، رئیس جمهور ترکیه اعلام کرد که دستور داده تا این سفرا به عنوان عنصر نامطلوب شناخته شده و ترکیه را ترک کنند.

به گزارش مشرق، رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه امروز شنبه طی سخنانی با اشاره به بیانیه سفرای خارجی در ترکیه برای آزادی عثمان کاوالا فعال سیاسی در این کشور گفت: به وزیر خارجه دستور داده ام تا این سفرا را به عنوان عنصر نامطلوب شناسایی کند و ترکیه را ترک کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

روز سه شنبه بود که وزارت خارجه ترکیه سفیران کشورهای ایالات متحده، فرانسه، آلمان، دانمارک، نروژ، هلند، سوئد، فنلاند، کانادا و نیوزلند را به دلیل اعتراض به بازداشت «عثمان کاوالا» احضار کرد.

روز دوشنبه، این ۱۰ کشور از  مقامات ترکیه درخواست کردند تا کاوالا را آزاد کنند. این کشورها در بیانیه مشترک خود عنوان کردند که دستگیری وی «روی احترام به دموکراسی سایه می اندازد».

مقامات ترکیه کاولا را به اتهام حمایت از «سازمان تروریستی فتح الله گولن» به مدت ۴ سال زندانی کردند و او را متهم کردند که در کودتای ترکیه در تاریخ ۱۵ تا ۱۶ ژوئیه ۲۰۱۶ دست داشته است.

عثمان کاوالا سال ۱۳۹۸ از اتهامات مربوط به اعتراضات ضد دولتی سال ۲۰۱۳ میلادی تبرئه شد، اما بلافاصه به اتهام دست داشتن در کودتای نافرجام ۲۰۱۶ و همکاری با کودتاگران ترکیه مجددا بازداشت شد.

منبع: تسنیم

منبع: مشرق

کلیدواژه: تحولات قفقاز تحولات افغانستان ترکیه اردوغان ایالات متحده کودتای ترکیه آمریکا رجب طیب اردوغان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۷۴۱۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازداشت ۳۸ نفر به ظن همکاری با داعش در ترکیه

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، علی یرلی‌کایا، وزیر کشور ترکیه امروز یکشنبه با صدور بیانیه ای اعلام کرد: نیروهای امنیتی ترکیه در عملیات «بزدوغان- ۳۱» (Bozdoğan- ۳۱) علیه گروهک تروریستی داعش ۳۸ نفر را بازداشت کردند.

در بیانیه صادره از سوی دفتر وزیر کشور ترکیه در این خصوص آمده است که عملیات «بزدوغان- ۳۱» در ۶ استان انجام شده است.

یرلی‌کایا در بیانیه مذکور افزود که ۶ نفر از این مظنونین در آدانا، یک نفر در آیدین، ۱۳ نفر در چوروم، ۲ نفر در غازی‌آنتپ، ۴ نفر در کایسری و ۱۲ نفر در مرسین بازداشت شده اند.

بیانیه دفتر وزیر کشور ترکیه اضافه کرد که در این عملیات همچنین اسنادی نیز در ارتباط با فعالیت های تروریستی آنان کشف و ضبط شده است.

این در حالیست که در بیانیه مذکور اطلاعات بیشتری در خصوص فعالیت های تروریستی بازداشت شدگان یا تصمیم آن ها در این باره ارائه نشده است.

کد خبر 6091352

دیگر خبرها

  • کارشناس مسائل حقوقی عراق: بغداد حق دارد سفیر آمریکا را اخراج کند
  • نمایندگان پارلمان عراق خواستار اخراج سفیر آمریکا شدند
  • بازداشت ۳۸ نفر به ظن همکاری با داعش در ترکیه
  • اخراج سفیر ایتالیا از نمایشگاه کتاب به دلیل اعتراض به جنگ غزه
  • آمریکا: پوتین دستور مرگ الکسی ناوالنی را صادر نکرده
  • چرا بایدن حاضر نشد با اردوغان دیدار کند؟
  • بیانیه دانشجویان ترکیه در حمایت از خیزش دانشجویی در آمریکا
  • سفر اردوغان به آمریکا به تعویق افتاد
  • لغو دیدار اردوغان و بایدن
  • سفر برنامه‌ریزی‌شده «اردوغان» به آمریکا لغو شد