Web Analytics Made Easy - Statcounter

تین نیوز

حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان و «جیحون بایرامف» وزیر خارجه جمهوری آذربایجان روز شنبه در یک گفتگوی تلفنی در خصوص روابط دوجانبه به بحث و تبادل نظر پرداختند.

به گزارش تین نیوز به نقل از مهر، امیرعبداللهیان در این مکالمه با اشاره به تماس‌های سازنده اخیر دو وزیر، از آزادی دو راننده ایرانی بازداشتی در جمهوری آذربایجان تمجید کرده و این اقدام را اقدامی سازنده توصیف کرد که می‌تواند فضای لازم را جهت حل و فصل سوءتفاهمات فراهم نماید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزیر امور خارجه کشورمان همچنین گام‌های مثبت بیشتر و تسهیل تردد کامیون‌های ایرانی در مناطق مرزی با جمهوری آذربایجان را خواستار شد.

امیرعبداللهیان در این تماس بر لزوم اتخاذ رویکردی مثبت و نگاه دو کشور به آینده تأکید کرد و فعال‌سازی هرچه سریع‌تر کمیسیون مشترک اقتصادی دو کشور را مورد تأکید قرار داد.

وزیر امور خارجه کشورمان در این تماس خاطرنشان کرد: تهران مصمم به توسعه و تعمیق هرچه بیشتر روابط دوجانبه با باکو است.

«جیحون بایرامف» وزیر امور خارجه آذربایجان هم در این گفتگوی تلفنی با استقبال از گام‌های مثبت دو کشور برای حل و فصل سوءتفاهمات، آزادی دو راننده ایرانی و دستور نهادهای ذی‌ربط در ایران در خصوص قوانین تردد مرزی را پیامی از سوی دو طرف در جهت حل سوءتفاهمات خواند.

وزیر خارجه آذربایجان همچنین تعریف پروژه‌های مشترک اقتصادی میان دو کشور را دارای آثاری مثبت توصیف کرده و فعال‌سازی کمیسیون مشترک اقتصادی دو کشور را خواستار شد.

در پایان این تماس، دو طرف در خصوص ادامه رایزنی‌ها توافق کردند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

منبع: تین نیوز

کلیدواژه: وزیر امور خارجه جمهوری آذربایجان مرز ایران و آذربایجان تردد کامیون های ایرانی از مرز آذربایجان وزیر امور خارجه دو کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۷۴۵۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اسپانیا قصد دارد کشور فلسطین را به رسمیت بشناسد

به گزارش صدای ایران ا ز آناتولی،منابع وزارت امور خارجه اسپانیا به خبرنگار آنادولو اعلام کردند که ابتکار به رسمیت شناختن دولت فلسطین که پدرو سانچز نخست‌وزیر و خوزه مانوئل آلبارس وزیر امور خارجه این کشور بار‌ها بیان کرده‌اند، قرار است در مدت کوتاهی محقق شود، انتظار می‌رود اسپانیا با ۴ کشور مشترکا اقدام کند.

انتظار می‌رود اسپانیا با مالت، ایرلند، اسلوونی که در بیانیه مشترک قبلی خود قول داده بودند در صورت ایجاد شرایط مناسب کشور فلسطین را به رسمیت بشناسند و نروژ که حمایت خود را از این ابتکار اعلام کرده بود، وارد عمل شوند.

در این راستا، منابع اسپانیا اعلام کردند که «پس از جامائیکا، تعداد کشور‌های جهان که کشور فلسطین را به رسمیت می‌شناسند ۱۴۰ کشور است. با مشارکت اسپانیا و سایر کشور‌های مذکور این تعداد به ۱۴۵ افزایش یابد».

دیگر خبرها

  • امیرعبداللهیان روز ملی آفریقای جنوبی را تبریک گفت
  • از برنامه برای رفع نقاط پرتصادف تا تمهیدات تسهیل تردد زائران اربعین حسینی
  • تحولات «غزه»، محور سفر وزیر خارجه ترکیه به ریاض
  • موافقت با درخواست کوبا برای استفاده از کشتی‌های ایرانی
  • اسپانیا قصد دارد کشور فلسطین را به رسمیت بشناسد
  • دیدار وزرای خارجه جمهوری آذربایجان و ارمنستان در قزاقستان
  • باکو: اروپا در امور داخلی جمهوری آذربایجان دخالت نکند
  • اشتیاق برای دیدن رئیس‌جمهور و ابراز احساسات شدید به رهبری در سفر خارجی رئیسی
  • گزارش امیرعبداللهیان از سفر رئیسی به سریلانکا و پاکستان
  • درخواست بلینکن از چین: با شرکت‌های آمریکایی عادلانه رفتار کنید