Web Analytics Made Easy - Statcounter

 

کیوسک بین الملل تابناک: دستور اردوغان برای اخراج سفیر آمریکا و 9 کشور غربی دیگر، هشدار وزیر دفاع روسیه درخصوص عواقب اقدام نظامی ناتو، برگزاری اولین گشت دریایی مشترک روسیه و چین در اقیانوس آرام، هشدار جامعه اطلاعاتی آمریکا درباره برتری چین در زمینه تکنولوژی‌های پیشرفته و حملات مشترک روسیه و سوریه به مواضع «جبهه النصره» در ادلب از مهم ترین خبرها و رویدادهای بین المللی در 24 ساعت گذشته بوده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دستور اردوغان برای اخراج سفیر آمریکا و 9 کشور غربی دیگر

رجب طیب اردوغان رئیس‌جمهوری ترکیه امروز شنبه گفت که دستور اخراج سفیران ۱۰ کشور را که خواستار آزادی عثمان کاوالا از مخالفان دولت آنکارا شده بودند، صادر کرده است.

به گزارش خبرگزاری آناتولی سفیران ۱۰ کشور از جمله آمریکا، فرانسه و آلمان دوشنبه پیش در بیانیه‌ای خواستار آزادی عثمان کاوالا، از مخالفان دولت ترکیه شده بودند.

رجب طیب اردوغان امروز گفت: به وزیر خارجه‌مان دستور دادم تا هر چه سریعتر سفرای این ۱۰ کشور را «عنصر نامطلوب» اعلام کند.

رئیس‌جمهوری ترکیه افزود: این سفرا باید ترکیه را بشناسند و درک کنند.

وی گفت که سفرای خارجی اگر دیگر «شناختی» از ترکیه ندارند باید این کشور را ترک کنند.

هشدار وزیر دفاع روسیه درخصوص عواقب اقدام نظامی ناتو

«سرگئی شویگو» وزیر دفاع روسیه روز شنبه گفت، آلمان باید عواقب استقرار نیرو در مجاورت مرزهای روسیه را بداند.

به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک»، شویگو در پاسخ به اتهام‌پراکنی‌های «آنه‌گرت کرامپ کارن‌باوئر» همتای آلمانی خود گفت: «ناتو در پس‌زمینه درخواست برای "مهار" روسیه، به‌طور متناوب نیروهای خود به سمت مرزهای ما منتقل کرده است».

وزیر دفاع روسیه افزود: «وزیر دفاع آلمان باید به‌خوبی این را بداند که آخرین باری که آلمان و اروپا چنین کاری کردند، قضیه چطور ختم شد».

شویگو متذکر شد، امنیت اروپا فقط در صورتی قابل دستیابی است که به‌طور مشترک با روسیه بوده و با منافع مسکو در تضاد نباشد.

این مقام ارشد دولت روسیه افزود: «با این حال، ناتو برای گفت‌وگویی منصفانه آمادگی ندارد. علاوه بر این، درک ناتو از اقدام برای "بازدارندگی" در برابر افغانستان به فاجعه‌ای منجر شد که اکنون تمام جهان با آن مواجه است».

کارن‌باوئر روز گذشته (جمعه) در مصاحبه‌ای گفته بود ناتو باید «برای روسیه روشن کند» که «دکترین بازدارندگی» این سازمان به‌معنای استفاده از تمام روش‌های لازم برای متوقف کردن حمله مسکو به متحدان و شرکای خود خواهد بود.

وزیر دفاع آلمان در پاسخ به این سوال که آیا چنین دکترینی شامل استفاده از بمب اتمی می‌شود پاسخ داد:‌ «این هم یکی از روش‌های بازدارندگی است».

در پی اقدامات تحریک‌آمیز ناتو از جمله اخراج هشت دیپلمات روس از مقر این سازمان در بروکسل، «سرگئی لاوروف» وزیر امور خارجه روسیه روز دوشنبه از تعلیق فعالیت نمایندگی ناتو در مسکو خبر داد.

لاوروف طی نشست خبری ضمن اعلام خبر تعلیق فعالیت دفتر اطلاع‌رسانی ناتو در مسکو گفت:‌ «ناتو دلایل لغو اعتبارنامه دیپلمات‌های روس در این سازمان را توضیح نداده است. هیچ تماس نظامی بین روسیه و ناتو وجود ندارد».

برگزاری اولین گشت دریایی مشترک روسیه و چین در اقیانوس آرام

وزارت دفاع روسیه امروز (شنبه) اعلام کرد کشتی‌های جنگی روسیه و چین اولین گشت مشترک را در اقیانوس آرام انجام دادند.

این وزارتخانه در بیانیه‌ای اعلام کرد: کشتی‌های جنگی نیروی دریایی روسیه و نیروی دریایی چین اولین گشت را در غرب اقیانوس آرام از ۱۷ تا ۲۳ اکتبر (۲۵ مهر تا اول آبان) انجام دادند.

در این بیانیه آمده است که این کشتی‌ها در بخشی از گشت، دریای ژاپن را پیمودند و مانور تاکتیکی مشترکی را تمرین کردند.

به گزارش خبرگزاری «اسپوتنیک»، روسیه با ۱۰ کشتی از ناوگان اقیانوس آرام و چین با پنج کشتی در این گشت‌زنی شرکت کردند.

اخیراً دو کشور روسیه و چین همچنین رزمایش مشترکی را در دریای ژاپن با حضور کشتی‌های جنگی دو کشور انجام دادند. پکن در این رزمایش دریایی برای اولین بار از ناوشکن پیشرفته جدید تیپ ۰۵۵ خود استفاده کرد.
روزنامه «گلوبال تایمز» چین به نقل از کارشناسان نوشت، این رزمایش نه‌تنها سطح بالای اعتماد راهبردی دو طرف را به نمایش می‌گذارد، بلکه در بحبوحه تلاش غرب برای ایجاد اتحادهایی همچون «پیمان چهارگانه» و توافق همکاری استرالیا، آمریکا و انگلیس، توان مقابله مشترک پکن و مسکو با تهدیدات امنیتی دریایی و محافظت از صلح و ثبات منطقه را تقویت می‌کند.

ارتش روسیه و چین در خلال این رزمایش، ارتباطات نظامی، عملیات مین‌روبی، دفاع هوایی، شلیک به اهداف دریایی، مانور مشترک و مأموریت‌های مشترک ضد زیردریایی را تمرین کردند.

آمریکا در تلاش برای ارعاب چین به دفعات با کشورهای منطقه مبادرت به برگزاری رزمایش کرده و با ادعای ایجاد امنیت در تردد دریایی، حضور غیرقانونی در این منطقه دارد.

علاوه بر این، روسای دولت آمریکا، انگلیس و استرالیا ماه گذشته قرارداد همکاری ساخت زیردریایی اتمی را امضا کردند که از دید چین، تهدیدی برای صلح و ثبات در حوزه اقیانوس هند-آرام است.

«نیکلای پاتروشف» رئیس شورای امنیت روسیه در آن زمان هشدار داد، توافق نظامی اخیر آمریکا، انگلیس و استرالیا علاوه بر چین، اقدامی خصمانه علیه روسیه است.

هشدار جامعه اطلاعاتی آمریکا درباره برتری چین در زمینه تکنولوژی‌های پیشرفته

مقامات آمریکایی هشدارهای جدیدی در مورد برنامه‌های بلندپروازانه چین در زمینه هوش مصنوعی و طیف وسیعی از فناوری‌های پیشرفته که در نهایت می‌تواند منجر به برتری نظامی قاطع پکن و تسلط احتمالی آن بر بخش بهداشت و درمان و سایر بخشهای ضروری در آمریکا شود،‌داده‌اند.

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، به گفته مقامات مرکز ملی ضد اطلاعات و امنیت آمریکا، این هشدارها شامل اطلاعیه مجدد به مدیران تجاری، دانشگاهیان و مقامات دولتهای ایالتی در مورد خطرات پذیرش سرمایه گذاران یا متخصصان چینی در صنایع کلیدی است. بر اساس این گزارش هر چند این مرکز قصد ندارد به مقامات بگوید سرمایه گذاری چینی ها را رد کنند، تلاش‌ها برای اعمال کنترل بر مالکیت معنوی و اجرای تدابیر امنیتی را تشویق می‌کند.

آژانس‌های امنیت ملی آمریکا در دولت جو بایدن مقابله علنی شدید علیه چین نشان داده‌اند و برخی مقامات آن را بزرگترین تهدید استراتژیک برای آمریکا خوانده‌اند. دولت بایدن به طور همزمان تلاش کرده است تا برخی از تنش‌ها با پکن که به زمان دولت ترامپ برمیگردند را کاهش دهد و به دنبال اشتراک نظر در زمینه تجارت و تغییرات آب و هوایی با پکن بوده است.

پکن بارها واشنگتن را متهم به هراس افکنی درباره نیاتش کرده و به مقامات اطلاعاتی آمریکا از بابت ارزیابی‌هایشان درباره چین از جمله از بابت این ادعا که رهبران چین جلوی انتشار اطلاعات مهم درباره همه‌گیری کرونا را گرفته‌اند، حمله کرده است..

مایکل اورلاندو ، مدیر موقت مرکز ضد اطلاعات آمریکا، در نشستی کم سابقه به خبرنگاران گفت که آمریکا نباید در چند زمینه مهم شامل هوش مصنوعی، سیستمهای خودمختار، رایانش کوانتومی، نیمه رساناها و بیو تکنولوژی زمینه را به چین واگذار کند.

اورلاندو خاطرنشان کرد که شرکتها و اساتید دانشگاه چینی وابسته به حزب کمونیست این کشور و ملزم به خدمت به منافع حزب هستند.او اظهار کرد: اگرچه ما سال به سال این مساله را گفته‌ایم، اما مردم این را هضم نمی‌کنند.

اورلاندو از بیان اینکه آیا آمریکا باید محدودیت‌های شدیدتر و ممنوعیتهای تمام عیاری را علیه سرمایه‌گذاری‌های چینی‌ها در برخی بخش‌های مشخص وضع کند، خودداری کرده و گفت که نقش وی پیشنهاد سیاست نیست.

اورلاندو تاکید کرد، مرکز ضداطلاعاتی وی به طور مرتب با دانشگاهیان و بخش خصوصی آمریکا نشست می گذارد و همچنان تصدیق می‌کند که صنایع و دانشگاه‌ها ممکن است همچنان خواستار جذب دانشجویان،‌ کارشناسان و سرمایه گذاران از چین باشند. او از شرکتهایی که این مرکز با آنها نشست داشته، نام نبرد.

ادوارد یو، مدیر واحد فناوریهای نوظهور و اخلالگر در این مرکز، به سرمایه گذاری شرکتهای چینی در بخش های دارویی و بیوتکنولوژی در آمریکا و اروپا اشاره کرد.

در همین راستا شرکت WuXi Biologics از سال 2019 یک کارخانه تولید واکسن در ایرلند ساخته و برنامه های خود را برای تأسیسات تولیدی در ماساچوست اعلام کرده و یک کارخانه در آلمان خریداری کرده است. مقامات هیچ اطلاعاتی که این خریدها را با نفوذ پکن مرتبط سازد افشا نکرده اما گفته‌اند که آنها بخشی از یک برنامه کلی تر شرکت های پزشکی چینی هستند.

یو گفت که شرکت‌های چینی کیت های آزمایش COVID-19 و آزمایش ژنتیک را در آمریکا با رعایت استانداردهای حریم خصوصی فدرال و سایر مقررات ارائه کرده‌اند، اما داده‌های جمع آوری شده توسط شرکت های مرتبط با چین می توانند در نهایت به دست پکن برسند.

به گفته اوارد یو، چین در حال حاضر بیشترین دسترسی را به داده های پزشکی هر کشوری دارد. او گفت که این کشور با جمع آوری داده ها و پیشرفت هایش در زمینه فناوری، روزی می‌تواند در مراقبت‌های بهداشتی برتر باشد و آمریکا را کاملاً وابسته به چین کند.

او گفت: "اگر شما جای شی جینپینگ رئیس جمهور چین باشید، این هدیه‌ای است که همچنان به بازدهی ادامه میدهد."

حملات مشترک روسیه و سوریه به مواضع «جبهه النصره» در ادلب

جنگنده‌های روسیه و سوریه امروز با انجام عملیاتی مشترک، مقر و انبارهای «جبهه النصره» در مجاورت روستاهای البارحه ، کنصفره، ابلین و حومه ادلب را هدف قرار دادند.

 هواپیماهای جنگی روسیه و سوریه روز شنبه پایگاه‌های «هیئت تحریر الشام» (جبهه النصره سابق) در تپه‌های صخره‌ای مجاورت روستاهای البارحه ، کنصفره، ابلین در جبل الزاویه واقع در جنوب ادلب را هدف قرار دادند.

خبرنگار المیادین گزارش داد که در این حملات شدید روسیه و سوریه، مراکز و انبارهای جبهه النصره در جنوب ادلب هدف قرار گرفته است.

این حملات پس از آن صورت گرفت که جنگنده‌های روسی حدود سه روز حملات خود به مواضع تروریست‌ها در منطقه کاهش تنش ادلب را متوقف کرده بودند.

روسیه و ترکیه در مارس ۲۰۲۰ بر سر توقف حملات و آتش بس در استان ادلب سوریه توافق کرده بودند.

منبع: تابناک

کلیدواژه: ربیع الاول طرح صیانت از حقوق کاربران هفته وحدت طرح جهش تولید مسکن عابدین خرم آمریکا روسیه چین اروپا خاورمیانه ایران ربیع الاول طرح صیانت از حقوق کاربران هفته وحدت طرح جهش تولید مسکن عابدین خرم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۷۴۷۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آخرین تحولات اوکراین| هشدار ژنرال ناتو درباره امکان توقف حمایت نظامی غرب از کی‌یف

به گزارش گروه بین الملل ایسکانیوز، روزنامه "فایننشال تایمز" به نقل از جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی رئیس جمهور آمریکا گزارش داد که اوکراین پس از دریافت کمکهای نظامی آمریکا به مبلغ ۶۱ میلیارد دلار، تنها در سال ۲۰۲۵ درصدد انجام یک ضدحمله جدید است، ولی تا آن زمان پیشروی ارتش روسیه اجتناب ناپذیر خواهد بود.

بیشتر بخوانید: آخرین تحولات اوکراین| درخواست کی‌یف از اروپا برای اعزام نیرو

سالیوان اعتراف کرد: او انتظار دارد روسیه، با وجود تصویب بسته بودجه جدید ایالات متحده برای اوکراین، همچنان به پیشروی خود ادامه دهد، زیرا شما نمی‌توانید با چرخاندن یک سوئیچ، فورا اوضاع را تغییر دهید.

این مقام کاخ سفید با اشاره به موفقیت‌های ارتش روسیه در جبهه، افزود: البته با کمک جدید واشنگتن، اکنون کی‌یف این فرصت را خواهد داشت که "خط مقدم را حفظ کند" و در طول سال ۲۰۲۴ بتواند در برابر هجوم نیروهای مسلح روسیه مقاومت کرده و در سال ۲۰۲۵ دست به یک ضدحمله بزند.

فایننشال تایمز یادآور شده، اظهارات سالیوان نشان دهنده واضح ترین بیان کاخ سفید است که در صورت انتخاب مجدد جو بایدن در نوامبر، درگیری اوکراین را چگونه می‌ بیند. زیرا هرگونه تلاش اوکراین برای اجرای یک عمیات ضدحمله به افزایش بودجه ایالات متحده از طریق تصویب کنگره بستگی خواهد داشت.

چند روز قبل، روزنامه "نیویورک تایمز" نیز به نقل از مقامات غربی نوشت که متحدان اوکراین ممکن است با موانعی برای ادامه تدارکات تسلیحاتی جدید مواجه شوند و زمان اصلاً به نفع کی‌یف نیست. آوریل هینس، مدیر اطلاعات ملی ایالات متحده هم گفته که روسیه قادر است از خطوط مقدم اوکراین در بخش‌های شرقی عبور کرده و به سمت مناطق مرکزی اوکراین پیش برود.

در ادامه می‌توانید تحولات مربوط به هشتصد و سومین روز جنگ اوکراین را دنبال بفرمایید:

پاپ تنها با دعوت روسیه در کنفرانس صلح اوکراین شرکت خواهد کرد

لئونید سواستیانوف، رئیس اتحادیه جهانی مومنان کهن (WBU)، با استناد به گفتگوی شخصی خود با پاپ، صبح امروز، دوشنبه، فاش کرد که پاپ فرانسیس، رهبر کلیسای کاتولیک جهان، تنها در صورتی در کنفرانس مربوط به اوکراین در سوئیس شرکت خواهد کرد که روسیه هم به آنجا دعوت شده باشد.

او گفت: «پدر مقدس فقط در صورتی به کنفرانس سوئیس خواهد رفت که روسیه به آن دعوت شود.»

ویولا آمهرد، رئیس جمهور سوئیس روز گذشته اعلام کرد که از پاپ فرانسیس برای شرکت در نشست آتی درباره اوکراین دعوت کرده است. سوئیس از رهبران برزیل، هند، چین و جمهوری آفریقای جنوبی برای مشارکت در رایزنی‌های مربوط به حل و فصل بحران اوکراین دعوت کرد.

کنفرانس اوکراین قرار است در تاریخ ۱۵ تا ۱۶ ژوئن در شهر بورگن‌شتوک Bürgenstock سوئیس برگزار شود. به گفته مقامات برن، "در این مرحله" روسیه برای شرکت در نشست دعوت نشده، ولی بطور کلی روند صلح بدون مشارکت مسکو "غیرقابل تصور است".

چین قصد دارد با فرانسه برای یافتن راه حلی برای بحران اوکراین همکاری کند

شی جین پینگ، رئیس جمهور چین که روز گذشته به پاریس سفر کرده، اعلام کرد که کشورش قصد دارد با فرانسه و کل جامعه بین المللی برای یافتن راه حل بحران اوکراین همکاری کند.

او در ستونی برای روزنامه فرانسوی "فیگارو" در این باره نوشت: «ما امیدواریم که صلح و ثبات به‌زودی به اروپا بازگردد. ما قصد داریم با مقامات فرانسوی و کل جامعه بین المللی برای یافتن راهی درست و منطقی برای حل و فصل بحران اوکراین کار کنیم.»

وی تاکید کرد که چین یک طرف یا شرکت کننده در این بحران نیست، اما همیشه نقش سازنده‌ای در ترویج حل مسالمت آمیز مناقشات ایفا کرده و خواهد کرد.

رهبر چین افزود: من بارها خواستار رعایت اهداف و اصول منشور ملل متحد، احترام به حاکمیت و تمامیت ارضی همه کشورها و در نظر گرفتن منافع مشروع امنیتی همه طرف‌های مناقشه شده‌ام.

شی جین پینگ همچنین بر غیرقابل قبول بودن استفاده از تسلیحات هسته‌ای به هر بهانه و از جمله تهدید سایر کشورها تاکید کرد.

پیش بینی ژنرال ناتو درباره توقف ارسال تسلیحات به اوکراین در صورت عدم بسیج

ژنرال بازنشسته ناتو "بن هاجز" در مصاحبه‌ای ابراز عقیده کرد که در صورت عدم موفقیت اجرای بسیج در اوکراین و پیدا نشدن افراد کافی برای پیوستن به ارتش، کشورهای ناتو در آینده تحویل سلاح به کی‌یف را متوقف خواهند کرد.

این مقام نظامی ناتو گفت: «دولت اوکراین مسئول اصلاح وضعیت در داخل کشور است و این به سادگی باور کردنی نیست که آنها هنوز سیستم پرسنلی برای ایجاد ارتشی با اندازه لازم را تغییر نداده‌اند.»

ژنرال هاجز افزود که از شنیدن اینکه در اوکراین سن خدمت سربازی اجباری ۲۷ سال است و اخیراً به ۲۵ سال کاهش یافته، شگفت زده شده، در حالیکه در اکثر کشورهای اروپایی و در ایالات متحده، سن خدمت نظامی اجباری از ۱۸ تا ۱۹ سالگی شروع می‌شود. به گفته او، اگر معلوم شود که اکثریت جامعه اوکراین نمی‌خواهند در ارتش خدمت کنند، کی‌یف به معنای واقعی کلمه در معرض خطر احتمالی از دست دادن حمایت ناتو در قالب تدارکات تسلیحاتی قرار خواهد گرفت.

رئیس سابق شورای امنیت اوکراین هم در فهرست افراد تحت تعقیب روسیه جای گرفت

آلکسی دانیلوف، رئیس سابق شورای امنیت ملی و دفاع اوکراین، پاول کلیمکین، وزیر امور خارجه سابق این کشور و ولادیمیر گرویسمان، رئیس سابق پارلمان در فهرست افراد تحت تعقیب وزارت امور داخلی روسیه قرار گرفتند. مشخص نشده که این افراد تحت کدام ماده قانون کیفری روسیه تحت تعقیب قرار گرفته‌اند.

بعد از آن گزارش شد که آرسن آواکوف، رئیس سابق وزارت امور داخلی اوکراین و یوری استیتس، وزیر سابق اطلاعات این کشور هم به فهرست تحت تعقیب وزارت امور داخلی روسیه اضافه شدند.

روز شنبه، وزارت امور داخلی روسیه، ولادیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین و پترو پروشنکو، رهبر سابق اوکراین را در فهرست افراد تحت تعقیب قرار داد. جزئیات علت این تصمیم فاش نشد.

سوئیس هیچ برنامه‌ای برای ارسال سلاح به اوکراین ندارد

ویولا آمهرد، رئیس جمهور سوئیس شب گذشته اعلام کرد که این کشور قصد ندارد به اوکراین تسلیحات نظامی ارسال کند و قانون "وضعیت اضطراری" که می‌تواند برای چنین تحویلی در نظر گرفته شود، در این مورد اعمال نخواهد شد.

او در مصاحبه‌ای گفت: «قانون وضعیت اضطراری در خصوص اوکراین مورد بحث نیست. این قانون فقط در موارد ضروری جدی، مانند بحران کوید-۱۹ قابل استناد است. مجلس در حال حاضر در حال بررسی اصلاحیه قانون تجهیزات نظامی است».

امهرد افزود که سوئیس علیرغم کمبود منابع در اروپا و نیازهای اوکراین، به خرید مهمات برای ارتش خود ادامه خواهد داد.

جمهوری چک رسما سفیر خود را از روسیه فراخواند

جمهوری چک رسما سفیر این کشور در روسیه، ویتسلاو پیوونکا را به کشورش فراخواند. به گزارش وزارت خارجه چک، پیوونکا در پایان ماه مه سمت خود را ترک خواهد کرد. البته خود این دیپلمات از سال ۲۰۲۲ به طور دائم در پراگ زندگی میکرده و در طول این مدت سفارت چک در مسکو در واقع توسط کاردار موقت آن اداره می‌شد.

وزارت امور خارجه چک قصد دارد سفیر جدیدی را به مسکو بفرستد.

وعده روسیه به پاسخ به اقدامات خصمانه کشورهای بالتیک

ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه اعلام کرد که مقامات مسکو قطعاً به اقدامات خصمانه کشورهای حوزه دریای بالتیک پاسخ خواهند داد.

او گفت: ما همچون گذشته به اقدامات خصمانه کشورهای بالتیک با تدابیر نامتقارن و عمدتاً در حوزه اقتصادی و ترانزیتی پاسخ خواهیم داد.

این دیپلمات یادآور شد که اقدامات مسکو پیش از این بر کشورهای حوزه بالتیک تأثیر گذاشته و به ویژه، جهت گیری مجدد جریان محموله به بنادر شمال غربی روسیه تأثیر بسیار منفی بر درآمدهای این کشورها داشته است.

زاخارووا همچنین به رشد فزاینده روس‌هراسی در کشورهای استونی، لتونی و لیتوانی اشاره کرده و افزود: زبان روسی تقریباً در تمام عرصه‌های زندگی از جمله آموزشی جایگزین شده که این از "مظاهر نئوفاشیستی" است.

وی در پاسخ به سوالی درباره قطع احتمالی روابط دیپلماتیک با آنها یادآور شد: روسیه همیشه تلاش می‌کند کانال‌های گفت‌وگو را حفظ کند، اما کشورهای غیردوست تمام تلاش خود را برای پیچیده‌تر کردن تعامل متعارف انجام می‌دهند.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/

کد خبر: 1229604 برچسب‌ها اوکراین

دیگر خبرها

  • هشدار روسیه به آمریکا درباره «نتایج رویارویی دو قدرت اتمی»
  • آخرین تحولات اوکراین| هشدار ژنرال ناتو درباره امکان توقف حمایت نظامی غرب از کی‌یف
  • سرنوشت اوکراین در سال انتخاباتی آمریکا و گزینه های کی‌یف
  • روسیه وزیر دفاع سابق اوکراین را تحت تعقیب قرار داد
  • بلینکن: به تنهایی قادر به رقابت با حضور فزاینده چین دراقیانوس آرام نیستیم
  • به تنهایی قادر به رقابت با حضور فزاینده چین دراقیانوس آرام نیستیم
  • آلمان همکاری‌های تسلیحاتی با استرالیا را تقویت می‌کند
  • هشدار درباره شکست کی‌یف بدون کمک نظامی غرب
  • نمایش تسلیحات اهدایی آمریکا و ناتو به اوکراین در مسکو
  • تحولات اوکراین|هشدار درباره شکست کی‌یف بدون کمک نظامی غرب