Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر انرژی عربستان اعلام کرد که بحران جهانی گاز با افزایش عرضه نفت اعضای اوپک‌پلاس حل نمی‌شود.

به گزارش برنا به نقل از  اویل‌پرایس، وزیر انرژی عربستان روز چهارشنبه (۲۸ مهرماه) اعلام کرد که حتی اگر سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) و متحدانش (ائتلاف اوپک‌پلاس) طبق درخواست کشورهای بزرگ مصرف‌کننده، عرضه نفت به بازار را افزایش دهد، تأثیر چندانی بر بازار گاز طبیعی جهان نخواهد داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کاخ سفید روز دوشنبه (۲۶ مهرماه) اعلام کرده بود که ایالات متحده آمریکا همچنان به فشار بر اعضای اوپک درباره عرضه نفت ادامه می‌دهد زیرا آمریکایی‌ها با مشکل افزایش قیمت سوخت دست‌وپنجه نرم می‌کنند.

جن ساکی، دبیر مطبوعاتی کاخ سفید در نشستی خبری گفته بود: ما از طریق کشورهای عضو اوپک، به فشار بر تولیدکنندگان برای رسیدگی به مسئله عرضه و رفع آن ادامه می‌دهیم.

وی تصریح کرده بود: دولت آمریکا از هر اهرمی که در اختیار دارد همچنان استفاده خواهد کرد.

وزیر انرژی عربستان در کنفرانس انرژی سراویک هند با اشاره به احتمال اینکه اوپک‌پلاس با عرضه بیشتر نفت، به کمبود انرژی کمک کند، تأکید کرد: ما نقش خود را بسیار محدود می‌دانیم.

وی گفت: مسئله موجود بودن نفت خام نیست، حتی اگر مقدار زیادی نفت عرضه کنیم، چه کسی آن را مصرف می‌کند؟ و آیا آنها به نفت نیاز دارند یا گاز؟

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: برنا عربستان نفت گاز جهان ایالات متحده آمریکا اوپک افزایش قیمت کاخ سفید دولت آمریکا انرژی انرژی اوپک عربستان گاز نفت اوپک پلاس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۷۵۱۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش کارایی توربین بادی با بال پرنده

به‌گزارش همشهری آنلاین به نقل از نیوساینتیست، یک اصلاح در طراحی توربین‌ها با الهام از بال‌های کرکس آند می‌تواند انرژی تولیدشده توسط توربین‌های بادی را افزایش دهد.

تاکنون ویژگی‌های بال پرندگان که معمولا در بال‌های هواپیما استفاده می‌شوند، روی پره‌های توربین غول‌پیکر مورد استفاده در تولید برق، آزمایش نشده بودند.

خشایار رهنمای بهمبری در این‌باره گفت: جمع‌آوری داده‌های تجربی روی توربین‌های بادی مجهز به بال به‌دلیل اندازه آنها بسیار دشوار است. گروه تحقیقاتی بهمبری بال‌هایی را با الهام از سنگین‌ترین پرنده جهان، طراحی کردند. این پرنده می‌تواند مسافت‌های بسیار زیادی را با وجود وزنی بالغ بر ۱۵ کیلوگرم طی کند.

بیشتر بخوانید:

کشف سیارکی جالب که بچه ماه است!

یک شبیه‌سازی رایانه‌ای از جریان هوا از طریق یک توربین نشان داد که این بال‌ها به‌طور متوسط ۱۰درصد نیروی کشش را کاهش و بازده را افزایش می‌دهند. به گفته بهمبری،‌ این بال‌ها باعث می وشند توربین‌ها با به حداقل رساندن مقاومت، انرژی بیشتری جذب کنند.

یکی از محققان دانشگاه استرالیای جنوبی به نام پیتر ماژوسکی نیز معتقد است یافته‌های این محقق ایرانی از لحاظ مهندسی و آیرودینامیکی منطقی است، اما مقاوم‌سازی توربین ها ممکن است چندان عملی نباشد هرچند برای توربین های جدید افزودن این مدل بال‌ها باعث بهبود عملکرد می شود.

کد خبر 846736 برچسب‌ها آب برق تکنولوژی (فناوری) انرژی نو

دیگر خبرها

  • رئیس سازمان برنامه و بودجه: آمادگی تأمین انرژی پایدار مورد نیاز کشور‌های منطقه و اروپا را داریم
  • شاخص شدت انرژی در کشور رو به افزایش است
  • منظور: با وجود تحریم‌ها آمادگی تامین انرژی پایدار منطقه و اروپا را داریم
  • مقاومت برخی کشورهای اروپایی برای ممنوعیت واردات ال‌ان‌جی از روسیه
  • پیش‌بینی رشد اقتصادی برای کشورهای گروه ۷ و بریکس در ۲۰۲۴
  • فرشاد مومنی: به سوی روند قهقرایی گسترش فقر و عقب ماندگی حرکت می کنیم/ راحت می گویند نقشی در افزایش نرخ ارز نداریم! / وزیر مسئول تولید، می گوید آنقدر واردات کرده ایم که گلوگاه های گمرکی بند آمده! با عنوان «اصلاحات پارامتریک» از جیب حقوق بگیران سرقت می کنند
  • ازسرگیری صادرات نفت کردستان
  • هشدار برنامه جهانی غذا درباره بحران گرسنگی در غزه
  • تحریم های جدید ایران تا چه حد جدی است؟
  • افزایش کارایی توربین بادی با بال پرنده