Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت الاسلام محمدی گفت: قرآن کریم پیامبر اکرم را به عنوان بهترین الگو معرفی کرده است همچنین اهل بیت و افرادی که از نظر اخلاق و رفتار به پیامبر شبیه هستند بهترین الگو برای جوانان هستند.

حجت الاسلام رضا محمدی، کارشناس مذهبی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی برنا درباره بهترین الگو برای جوانان، گفت: قرآن کریم پیامبر اکرم را به عنوان بهترین الگو معرفی کرده است همچنین اهل بیت و افرادی که از نظر اخلاق و رفتار به پیامبر شبیه هستند بهترین الگو برای جوانان خواهند بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او با اشاره به اینکه یکی از اخلاق‌های پیامبر این بود که توجه بیشتری به جوانان داشتند، گفت: پیامبر اکرم به نوجوانان و جوانان، بهای زیادی می‌دادند و همواره به دنبال فرمانده‌های جوان بودند و از این رفتار پیامبر باید از دو جهت درس گرفت یکی اینکه بزرگترها ببینند که پیامبر نسبت به جوانان چه می‌کردند و جوانان باید ببینند پیامبر از آنها چه خواسته است. در کل رفتار پیامبر الگوی خوبی برای ماست.

حجت الاسلام محمدی درباره راه‌های رهایی جوانان از آسیب‌اجتماعی، بیان کرد: چند قدم در این خصوص باید برداشته شود قدم اول آگاهی بخشی به جوانان، بصیرت افزایی است. همه باید در فضای مجازی فعال باشیم و در این فضا که جوانان حضور دارند آگاهی افزایی و بصیرت افزایی صورت می گیرد. این موضوع بسیار حائز اهمیت است و باید مورد توجه دولتمردان و دغدغه مندان باشد و برنامه‌های مناسبی را در این خصوص برای جوانان داشته باشند چراکه خطرهای زیادی جوانان را تهدید می‌کند و دشمن به دنبال این است که جوانان را در غفلت و بی خبری نگهدارند و به موضوعات پست سوق دهند.

او ادامه داد: تاکید به ورزش همگانی داریم چراکه ورزش‌های سالم انرژی جوان را تخلیه کرده و برای موارد منفی انرژی صرف نمی‌کنند همچنین تسلط بر نفسشان افزایش پیدا می‌کند علاوه بر این جوانان بدن سالمی دارند و جامعه نیز سالم خواهد بود به همین منظور باید برای ورزش‌های همگانی فکر اساسی شود.

این کارشناس مذهبی افزود: قدم بعدی این است که باید برای عبادات اجتماعی مثل اعتکاف‌ها، سفرهای زیارتی و ... برنامه ریزی شود همچنین در مدارس و دانشگاه‌ها باید از کارشناسانی بهره مند شد تا به سوالات  و شبهات جوانان پاسخ دهند چراکه جوانان سوالات زیادی دارند به همین منظور باید برنامه‌ای در این زمینه داشته باشیم.

حجت الاسلام محمدی درباره تغییر سبک زندگی جوانان، تصریح کرد: فقط سبک زندگی فقط جوانان نکرده است بلکه یک موج فرهنگ غربی به میان مردم وارد شده و آن‌ها را از سبک زندگی ایرانی_اسلامی دور کرده است و این فرهنگ در ابعاد مختلف زندگی ما رخنه کرده و باید یک جهاد فرهنگی صورت گیرد تا به فرهنگ اسلامی بازگردیم و این فقط مشکل جوانان نیست و تمام مردم این مشکل را دارند.

او با اشاره به اینکه  در همین دوره که تکنولوژی پیشرفت کرده است می‌توانیم از فرهنگ اسلام بهره مند شویم، افزود: با استفاده از فرهنگ اسلامی می‌توانیم در اخلاق، رفتار و سبک زندگی جوانان تغییراتی را ایجاد کنیم و این باید یک دغدغه همگانی برای تمام افراد باشد و در تمام بخش‌های مختلف زندگی اسلام را لحاظ کنیم.

این کارشناس مذهبی گفت: تربیت اسلامی، موضوعی نیست که یک شبه حاصل شود شخصیت در سن جوانی شکل گرفته است به همین دلیل باید از قبل از تولد، دوران بارداری و بعد از تولد مطابق برنامه‌های اسلام عمل کنیم. اسلام تربیت فرزند را به 3 تا 7 سال تقسیم بندی کرده است و برای هر دوره آموزش‌هایی را در نظر گرفته است اگر مطابق دستورات اسلام فرزندانمان را تربیت کنیم به بهترین نحو رفتار کرده ایم.

انتهای پیام/4

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: پیامبر اکرم اهل بیت اخلاق فضای مجازی انرژی جامعه سبک زندگی بارداری تولد سبک زندگی سبک زندگی اسلامی تربیت اسلامی الگوی جوانان جوان امروز بهترین الگو برای جوانان پیامبر اکرم حجت الاسلام سبک زندگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۷۵۷۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نرمخویی و مدارا از خصوصیات پیامبر (ص) بود

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت الاسلام والمسلمین محمد حسین کبیریان مدیر حوزه علمیه خواهران استان تهران امروز در مراسم تجلیل از اساتید حوزه های علمیه خواهران استان تهران که در آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی برگزار شد، با گرامیداشت یاد و خاطره شهید مطهری گفت: اولین وحی خداوند متعال اشاره به معلم بودن خداوند دارد که نشان می دهد معلم بودن ارزش بسیار والایی دارد.

وی افزود: وقتی خداوند پیامبر را مبعوث می کند شان او را شان معلمی نشان می دهد. این جایگاه افتخار و حساسیت دارد. اگر بخواهیم جایگاه اصلی آن را در نظر بگیریم باید ببنیم خداوند و پیامبر او چگونه به تعلیم و تربیت مردم می پرداخت. اگر قرار است که شما وارث پیامبر باشید کار حساس خواهد بود.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان تهران ادامه داد: نرمخویی، مدارا، تواضع و غمخوار مردم بودن از خصوصیات پیامبر (ص) بود اگر قرار است که شما جانشین ایشان باشید اولین اقدام شما باید دلسوزی نسبت به کسانی باشد که در اختیار شما قرار داده شده که تربیت کنید. اگر قرار است که طلبه ای در تراز انقلاب و دین تربیت شوند باید مثل شهید مطهری نیاز شاگرد خود را پیدا کرده و برطرف کنید.

حجت الاسلام والمسلمین کبیریان بیان کرد: شهید مطهری زمانی تشخیص می دهند که باید کتاب فلسفی بنویسند و یک زمان احساس می کنند باید شبهات را پاسخ دهند کتاب عدل الهی را می نویسند، یک زمانی احساس می کنند که حقوق زن رعایت نمی شود کتاب حقوق زن را می نویسند، یک زمانی هم احساس می کنند که باید برای کودکان کتاب بنویسند آن استاد که به حق باید قلم به دست گرفته و کتاب داستان و راستان می نویسند و این نشان می دهد که ایشان برای خود شان و جایگاه قائل نیست بلکه به نیاز جامعه توجه دارند و با توجه به آن کار می کنند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: اگر ما هم بخواهیم مثل استاد مطهری موفق و پاسخگو باشیم باید به نیاز جامعه توجه کنیم و شانی جز خدمتگزاری برای خود قائل نباشیم. اگر قرار باشد طلبه تراز تربیت کنیم باید علم خود را به روزرسانی کنیم که شبهات هر زمان را با توجه به آن زمان پاسخ دهیم. در این مسیر باید به تحقیق و پژوهش پرداخته و با جامعه در ارتباط باشیم و پاسخ های قانع کننده بدهیم. باید معارف الهی را به خوبی آموزش ببینیم و آن را به جامعه انتقال دهیم.

کد خبر 6093766 فاطمه علی آبادی

دیگر خبرها

  • ترویج آموزه‌های اخلاقی در اولویت فرهنگیان باشد
  • سبک زندگی ایرانی اسلامی باید ترویج شود/لزوم معرفی دختران موفق کرد
  • نرمخویی و مدارا از خصوصیات پیامبر (ص) بود
  • دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور تغییر کرد
  • دبیر شورای فرهنگ عمومی تغییر کرد
  • اولویت‌ طرح‌های ملی وزارت فرهنگ کدام است/ از توجه به هویت ملی و سبک زندگی ایرانیان تا آرزو‌های جوانان
  • شهید مطهری با روحیات و نیازهای نسل جوان آشنایی کامل داشت
  • آیت‌الله مظاهری: روش مواجهه با جوانان، دهن‌کجی و رَمی به بی‌عقلی و بی‌دینی نیست
  • پایان همایش «حکمت مطهر» با موضوع استان مطهری و مسائل جوانان
  • موزه دانشگاه صنعتی امیرکبیر افتتاح شد