Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-04@03:19:17 GMT

میلاد پیامبر وحدت‌بخش میان شیعه و سنی

تاریخ انتشار: ۲ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۴۷۵۸۷۱

میلاد پیامبر وحدت‌بخش میان شیعه و سنی

ایسنا/چهارمحال و بختیاری مدیر حوزه علمیه امامیه چهارمحال و بختیاری در خصوص علت نامگذاری فاصله بین روزهای میلاد پیامبر (ص) به نام هفته وحدت، اظهار کرد: اگر در بحث خلفا، اختلاف وجود دارد، بر سر وجود پیامبر اکرم (ص) اتحاد نظر مطرح بوده و وجود پیامبر اکرم (ص)، اصل دین و اصل اسلام است.

حجت‌الاسلام و المسلمین سید هاشم فاطمی در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به اینکه ائمه اطهار، جانشینان پیامبر اکرم (ص) هستند، اظهار کرد: اگر مردم، عاشق امامانی مانند امام حسین (ع) هستند، به راس هرم آنان، یعنی پیامبر مهربانی‌ها توجه دارند و اگر کسی امیرالمومنین (ع) را دوست دارد، در واقع در حال تبعیت از حضرت محمد (ص) بوده و درباره دیگر امامان نیز به همین صورت است، بنابراین نمی‌توان گفت که پیامبر در میان مسلمانان از محبوبیت کمی برخوردار است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دیر حوزه علمیه امامیه چهارمحال و بختیاری اضافه کرد: پیامبر اکرم (ص) تا جان در بدن داشتند، توصیه به توجه به اهل بیت (ع) داشته و راه هدایت را از این طریق دانسته‌اند، بنابراین اگر مسلمانان با محبت امام زمان (عج) و یا سایر امامان زندگی کنند، مورد رضای پیامبر (ص) قرار گرفته و براساس منویات ایشان حرکت می‌کنند.

وی گفت: در عالم ماسوی الله، پیامبر اکرم (ص) بالاترین موجود خدا و اول شخص عالم هستند، ایشان سرور و سید کائنات و سید رسل بوده و بین خداوند و ایشان نسبتی مانند نسبت پیامبر و امام علی (ع) برقرار است و طبق گفته پیامبر (ص)، حضرت علی برای پیامبر (ص) مانند وجود پیامبر (ص) برای خداوند متعال است، از اینجا می‌توان مفهوم جمله پیامبر (ص) شهر علم است و علی (ع) باب آن، را فهمید.

فاطمی در خصوص علت نامگذاری روزهای بین میلاد پیامبر (ص) به نام هفته وحدت، اظهار کرد: اگر در بحث خلفا، اختلاف وجود دارد، بر سر وجود پیامبر اکرم (ص) اتحاد نظر مطرح بوده و وجود پیامبر اکرم (ص)، اصل دین و اصل اسلام است.

دیر حوزه علمیه امامیه چهارمحال و بختیاری افزود: در خصوص تاریخ تولد پیامبر اختلاف نظری مطرح است، اکثر اهل سنت، دوازدهم ربیع‌الاول را سالروز تولد پیامبر (ص) دانسته و اکثر شیعیان، روز هفدهم را برای میلاد پیامبر (ص) مطرح می‌کنند، در میان شیعیان مرحوم کلینی، مانند اهل سنت فکر می‌کرده و از میان اهل سنت نیز، افرادی غیر از روز دوازدهم را روز میلاد حضرت محمد (ص) می‌دانند.

وی تاکید کرد: بنابراین برای حفظ وحدت، هر دو روز را به نام میلاد پیامبر نامگذاری کرده‌اند و به جای دو روز، یک هفته جشن گرفته می‌شود.

فاطمی در خصوص راه‌های افزایش وحدت در جامعه، تصریح کرد: در مجامعی که اهل سنت حضور دارند، موارد اختلاف بین شیعه و سنی بیان نشود تا اسباب دلخوری شیعه یا سنی فراهم نشود و سعی شود که دو طرف احترام همدیگر را حفظ کنند، البته اختلاف سلیقه و نظر در جامعه وجود دارد، براساس آموزه‌های دینی و کمک گرفتن از عقل، وحدت باعث تقویت جامعه شده و جامعه را به سمت اهداف خود سوق می‌دهد.

 انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی فرهنگی و هنری منطقه چهارمحال و بختیاری هفته وحدت ميلاد پيامبراعظم ص چهارمحال و بختیاری وجود پیامبر اکرم میلاد پیامبر اهل سنت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۷۵۸۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شوک به شانا در دومین روز تبلیغات انتخابات /۱۱ کاندیدای مشترک شورای وحدت و امنا/ توافق سه گانه بر روی دو کاندیدا

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، مرحله دوم انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی ۲۱ اردیبهشت ماه برگزار خواهد شد. از میان ۴۵ کرسی باقی مانده که در این مرحله تعیین تکلیف خواهند شد، ۱۶ صندلی از آن حوزه انتخابیه تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر است و ۲۹ کرسی باقیمانده برای ۲۰ حوزه دیگر خواهد بود.

احمد نادری، ابراهیم عزیزی، پیمان فلسفی، سمیه رفیعی، ابوالفضل ظهره‌وند، حسین نجابت، عبدالحسین روح‌الامینی، محمد سراج، ابوالقاسم جراره، زهره سادات لاجوردی، زینب قیصری، علیرضا سلیمی، زهره طبیب‌زاده، ریحانه اخلاقی، صالح اسکندری، محمدحسین حسین‌زاده بحرینی، سید مرتضی محمودی، حسن خجسته باقرزاده، مهدی عسگری، مجتبی زارعی، بیژن نوباوه، سمیه گلپور، علی اصغر پورمحمدی، علی طهرانی مقدم، سید نظام الدین موسوی، فاطمه قاسم‌پور، حسین صمصامی، مجتبی رحماندوست، عطا بهرامی، مهدی شریفیان، سعید آجرلو و غلامحسین رضوانی، ۳۲ کاندیدایی هستند که برای نشستن بر ۱۶ صندلی باقیمانده تهران در پارلمان وارد گود رقابت خواهند شد.

در همین راستا، احزاب مختلف سیاسی کاندیداهای مورد حمایت خود در تهران را اعلام کردند. روز گذشته جبهه پایداری و شورای ائتلاف نیروهای انقلاب (شانا) و اُمنا لیست انتخابی خود را اعلام کرده بودند.

امروز یعنی در دومین روز تبلغیات داوطلبان مجلس، شورای وحدت نیز از لیست مورد حمایت خود در تهران رونمایی کرد.

۲ کاندیدای مشترک میان ۳ لیست انتخاباتی/ ۱۱ داوطلب مشترک میان اُمنا و شورای وحدت

بررسی فهرست های منتشر شده از سوی این سه لیست انتخاباتی شانا، اُمنا و شورای وحدت نشان می دهد که محمد سراج و حسین صمصامی دو کاندیدایی هستند که در مورد آنها اشتراک نظر دارند.

از سوی دیگر ۱۱ داوطلب میان اُمنا و شورای وحدت مشترک هستند که اسمای آنها به این شرح است: احمد نادری، ابراهیم عزیزی، پیمان فلسفی، سمیه رفیعی، ابوالقاسم جراره، زینب قیصری، ریحانه اخلاقی، محمدحسین حسین‌زاده بحرینی،سید مرتضی محمودی، سید نظام الدین موسوی و عطا بهرامی.

همچنین، شورای وحدت و شانا در خصوص ۳ نامزد انتخاباتی با یکدیگر اشتراک نظر دارند که عبارتند از ؛ زهره سادات لاجوردی، علیرضا سلیمی و علی اصغر پورمحمدی.

۲۷۲۱۸

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1902303

دیگر خبرها

  • شوک به شانا در دومین روز تبلیغات انتخابات /۱۱ کاندیدای مشترک شورای وحدت و امنا/ توافق سه گانه بر روی دو کاندیدا
  • نقش وحدت در خنثی سازی سناریوی شوم دشمنان برای منطقه
  • نقش مهم متفکران دینی در ایجاد وحدت
  • دستگاه‌های مسوول در بندر شهید رجایی باید به وحدت رویه برسند
  • عباسی: تضارب آرا در مجلس، طبیعی و لازم برای قانون‌گذاری بهتر است / وحدت در حل مشکلات و اقتدار نظام اولویت اصلی + فیلم
  • عباسی: : تضارب آرا در مجلس امری طبیعی و لازم برای قانون‌گذاری بهتر است/ وحدت در حل مشکلات مردم و اقتدار نظام اولویت اصلی مجلس است + فیلم
  • برای رفع مشکلات نیازمند اتحاد و وحدت میان دستگاه‌های مختلف هستیم
  • امیدواریم مجلس یازدهم یکی دو لایحه مهم را قبل از رفتن تصویب کند/ هیچ تنشی میان دولت و مجلس نیست
  • وحدت بین شیعه و سنی در تالش مثال زدنی است
  • میان دولت و مجلس تنش وجود ندارد