Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها ـ مدیرکل هواشناسی مازندران گفت: به دلیل وزش باد شدید و توفانی شدن دریای از از اواخر وقت فردا تا ظهر پنج شنبه صید و فعالیت دریایی خطرآفرین است. - اخبار استانها -

محمدرضا رضوی در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم در ساری، با بیان اینکه با نفوذ و استقرار پرفشار سطح زمین و شمالی شدن جریان‌های هوا از عصر امروز تا ظهر پنج شنبه 6 آبان شاهد وزش باد بسیار شدید و توفانی شدن دریا خواهیم بود، اظهار داشت: در این مدت بیشینه سرعت وزش 90 کیلومتر بر ساعت از شمال به شمال غرب خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه بیشینه ارتفاع موج تا 5 متر برآورد می‌شود و در این مدت احتمال خسارت به سازه‌های دریایی و ساحلی و اسکله‌ها و غرق شدن شناور‌های سبک و سنگین وجود دارد، افزود: در این مدت فعالیت دریایی ممنوع است و تمهیدات لازم برای محافظت از سازه‌ها و شناور‌ها اندیشیده شود.

مدیرکل هواشناسی مازندران از هوای نیمه آفتابی همراه با افزایش ابر و رگبار پراکنده باران امروز در مناطق ساحلی و جلگه‌ای استان خبر داد و گفت: وضعیت جوی در ارتفاعات استان امروز نیمه ابری تا ابری همراه با بارش پراکنده و وزش باد و در گردنه‌های کوهستانی منطقه تونل کندوان و گردنه امامزاده هاشم با احتمال بارش خفیف و پراکنده برف پیش بینی می‌شود.

رضوی هوای مازندران در روز دوشنبه 3 آبان را آفتابی و ️از شب ابری بتدریج از سمت غرب استان با رگبارپراکنده و وزش باد اعلام و تصریح کرد: روز سه شنبه 4 آبان در شهر‌های غربی استان بارندگی، کاهش دما و وزش باد و در ️شهر‌های مرکزی و شرقی استان بارش پراکنده بتدریج با بارندگی و وزش باد و در ارتفاعات مه گرفتگی و بارندگی و در گردنه‌های کوهستانی بارش پراکنده برف خواهیم داشت.

وی یادآورشد: این ناپایداری جوی تا پایان هفته در استان خواهد ماند.

نخستین برف پاییزی استان مازندران را سفیدپوش کردمازندران "برفی" می‌شودهواشناسی ایران 1400/08/01| بارش باران و برف 5 روزه در برخی استان‌ها/ کاهش دمای هوا در تهران به 5 درجه
انتهای پیام/ش

منبع: تسنیم

کلیدواژه: وزش باد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۷۶۰۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برخی جاده های خراسان رضوی مه گرفته و بارانی است

 

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی؛  رئیس مرکز مدیریت راه‌های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان رضوی گفت: هم اکنون پدیده مه گرفتگی موجب کاهش دید افقی رانندگان در جاده ترانزیتی درگز- قوچان در محدوده گردنه تیوان شده است.

یوسف بنی اسدی افزود : بارش باران نیز در خواف، هم اکنون سطح جاده ها در این شهرستان را لغزنده کرده است.

وی بیان کرد : مطابق پیش بینی اعلام شده از سوی سازمان هواشناسی، برخی جاده های استان از عصر امروز تحت تاثیر بارش باران خواهند بود.

طول راه‌های استان خراسان رضوی ۲۰ هزار و ۶۱۵ کیلومتر است که از این میزان ۵۴۵ کیلومتر آن مربوط به گردنه‌های شهری، ۵۷۴ کیلومتر آن مربوط به گردنه‌های روستایی و ۵۸۶ کیلومتر آن مربوط به مناطق کولاک و مه‌گیر است.

 
 

دیگر خبرها

  • ارتفاع بارش در ایستگاه فرودگاهی زاهدان به ۳۱ میلی متر رسید
  • ارتفاع بارش در زاهدان به ۳۱ میلی متر رسید
  • بارش پراکنده باران در ارتفاعات قم
  • ️ارتفاع بارش در ایستگاه فرودگاهی زاهدان به ۳۱ میلی متر رسید
  • ارتفاع بارش در کوشه از توابع شهرستان تفتان به ۴۰ میلی متر رسید
  • وقوع باران و مه در برخی جاده های خراسان رضوی
  • برخی جاده های خراسان رضوی مه گرفته و بارانی است
  • آسمان مازندران امروز ابری و باران پراکنده
  • باران همچنان در این مناطق می‌بارد | شدت بارش‌ها در ۵ استان | وزش باد شدید و گرد و خاک در بخش‌هایی از کشور
  • بارش باران بهاری در چهارمحال و بختیاری