Web Analytics Made Easy - Statcounter

صراط:

سید محمدهادی سبحانیان، معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی با حضور در برنامه "تیتر امشب" شبکه خبر گفت: اساسا در هیچ سالی براساس آنچه لایحه در دولت تدوین و به مجلس ارائه می‌شود، بودجه روی کاغذ کسری ندارد.

به گزارش تسنیم،  وی افزود: متاسفانه طی سال‌های گذشته منابع و مصارف بودجه به صورت صوری، تراز قرار می‌گرفته است به عبارت دیگر طی سال‌های گذشته بخش قابل توجهی از مخارج بسیار زیاد دولت که باید محقق شود در لوایح بودجه درج می‌شد و از طرف دیگر با یکسری اعداد و ارقام صوری و بعضا عددسازی تلاش می‌شد که این منابع معادل مصارف درنظر گرفته شود و عملا کسری بودجه صفر می‌شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی بیان کرد: آنچه امروز در بازار بیشتر کالا‌ها شاهد هستیم، نتیجه نابسامانی و بی‌انضباطی سال‌های گذشته در حوزه بودجه است.

سبحانیان با اشاره به مزیت‌های واقعی شدن بودجه گفت: باید تصویری روشن و شفاف از میزان کسری بودجه در اختیار تصمیم‌گیران قرار دهیم.

معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی بیان کرد: نظام مالیاتی ما به جهت وابستگی اقتصاد کشور به درآمد‌های نفتی، نتوانسته عملکرد خوبی داشته باشد.

سبحانیان اظهار کرد: فراری‌های مالیاتی و معافیت‌های بسیار زیادی در حوزه‌های گوناگون داریم.

وی تأکید کرد: نقطه هدف ما استقرار مالیات بر مجموع درآمد است و در صورت محقق شدن این موضوع، عدالت به نظام مالیاتی بر می‌گردد.

معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: برای محقق شدن بدوجه بدون کسری باید تمام هدفمان این باشد که دولت به منابع بانک مرکزی یا صندوق توسعه ملی دست‌اندازی نکند.

سید عباس پرهیزکاری، کارشناس بودجه دیگر مهمان برنامه با مثبت ارزیابی کردن رویکرد به حداقل رساندن کسری بودجه تصریح کرد: استقراض از بانک مرکزی، اثر کسری بودجه مخربی در اقتصاد دارد و اگر کسری بودجه در مورد استقراض از بانک مرکزی مدیریت شود می‌توان در بودجه ریزی پیشرفت داشت.

عبدالرضا مصری، نایب رئیس مجلس شورای اسلامی هم گفت: مشکل ما در اقتصاد، فاصله درآمد‌ها و هزینه‌های اجنتاب پذیر دولت است و درآمد‌های ما همیشه براساس حدس و گمان بسته می‌شود.

وی بیان کرد: ناترازی، بیماری مزمنی که در تمام بودجه‌ها وجود داشته است.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی افزود: در بودجه ۱۴۰۰، ۴۵۵ هزار میلیارد تومان درآمد از منابع مالیاتی و سود شرکت‌ها را داریم و در مقابل ۹۱۹ هزار میلیارد تومان هزینه‌های اجتناب ناپذیر داریم، به عبارتی ناترازی بودجه ۱۴۰۰، ۴۶۰ هزار میلیارد تومان است.

منبع: صراط نیوز

کلیدواژه: تراز بودجه وزارت اقتصاد صراط معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی سال های گذشته کسری بودجه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.seratnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صراط نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۷۶۳۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ماده واحده بودجه ۱۴۰۳ هلال‌احمر تصویب شد

رئیس جمعیت هلال‌احمر از تصویب ماده واحده بودجه سال ۱۴۰۳ هلال‌احمر در مجمع عمومی جمعیت خبر داد.

به گزارش ایسنا، دکتر پیرحسین کولیوند در ششمین نشست از پنجمین دوره مجمع عمومی جمعیت هلال‌احمر گفت: ماده واحده بودجه سال ۱۴۰۳ جمعیت هلال‌احمر پس از بررسی‌های جزئی و کارشناسی مورد بحث در مجمع عمومی جمعیت هلال‌احمر قرار گرفت و به تصویب رسید.

وی افزود: با تلاش‌های انجام شده و پیگیری‌های صورت گرفته شاهد همراهی مجلس و دولت با جمعیت هلال‌احمر هستیم و ثمره این همراهی خدمت بهتر به مردم است و این روند می‌تواند منجر به توسعه فعالیت‌های بهداشتی، امدادی، درمانی و آموزشی توسط هلال‌احمر شود.

رئیس جمعیت هلال‌احمر ادامه داد: نظارت و بازرسی امروز در هلال‌احمر جایگاه ویژه‌ای دارد زیرا اولویت اول ما عملکرد شفاف است. این عملکرد شفاف کمک می‌کند تا اعتماد عمومی‌به هلال‌احمر هر روز بیش از گذشته شود. نباید فراموش کرد که دارایی اصلی هلال‌احمر همین اعتماد مردم به جمعیت است و باید در حفظ و ارتقای آن کوشید.

کولیوند خاطرنشان کرد: بر همین اساس صورت‌های مالی و تفریغ بودجه سال ۱۴۰۱ جمعیت هلال‌احمر پس از تحلیل و بررسی تصویب شد تا امورات هلال‌احمر به صورت شفاف در مقابل نگاه نمایندگان مردم پیش برود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • تصویب بودجه ۱۴۰۳ هلال احمر
  • چگونه می‌توان با بیماری هلندی مقابله کرد؟
  • بودجه ۱۴۰۳ هلال احمر تصویب شد
  • ماده واحده بودجه ۱۴۰۳ هلال‌احمر تصویب شد
  • منابع آگاه: دولت بایدن و عربستان درحال انجام بررسی‌های نهایی درباره یک توافق هستند
  • کاهش معافیت‌های مالیاتی بودجه برمبنای احکام برنامه هفتم بود
  • سرپرست وزارت اقتصاد در دولت احمدی‌نژاد: باجناقم از من شاکی است که چرا برای او وام جور نکردم
  • عدم تصویب جداول بودجه مانعی برای بحث پرداخت تسهیلات ایجاد نمی‌کند
  • قدرت چانه‌زنی؛ عامل اصلی تخصیص بودجه
  • افزایش حجم تجارت خارجی ایران نسبت به سال گذشته