Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرآنلاین»
2024-04-26@12:11:56 GMT

بارش شدید باران در نیمه شمالی کشور

تاریخ انتشار: ۲ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۴۷۶۴۵۵

بارش شدید باران در نیمه شمالی کشور

صادق ضیاییان، اظهار کرد: امروز (۲ آبان) با عبور امواج تراز میانی، در ارتفاعات استان‌های واقع در البرز مرکزی و زاگرس مرکزی بارش ‌پراکنده ‌پیش‌بینی می‌شود.

به گفته رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا، با نفوذ جریانات شمالی از بعدازظهر فردا و سه‌شنبه (۳ تا ۴ آبان)، کاهش محسوس دما در نوار شمالی کشور و بارش شدید باران، گاهی رعدوبرق و وزش باد شدید در استان‌های ساحلی خزر، اردبیل، برخی نقاط آذربایجان شرقی، شمال آذربایجان غربی و ارتفاعات رشته کوه البرز رخ خواهد داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه روز چهارشنبه (۵ آبان) نیز در استان‌های ساحلی خزر، ارتفاعات البرز و خراسان شمالی بارش مورد انتظار است، یادآور شد: بارش در ارتفاعات البرز به‌صورت برف خواهد بود و دریای خزر نیز طی این مدت مواج ‌پیش‌بینی می‌شود.

ضیاییان افزود: طی سه روز آینده در برخی نقاط هرمزگان، جنوب استان‌های کرمان و سیستان و بلوچستان و سواحل دریای عمان رگبار و رعدوبرق ‌پیش‌بینی می‌شود.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده اظهارکرد: آسمان تهران فردا (۳ آبان) صاف تا قسمتی ابری، گاهی وزش باد و در اواخر وقت نیمه ابری با حداقل دمای ۱۱ و حداکثر دمای ۲۲ درجه سانتیگراد و طی ‌سه‌شنبه (۴ آبان) نیمه ابری و در بعدازظهر همراه با وزش باد با حداقل دمای ۱۱ و حداکثر دمای ۲۰ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

ضیاییان در پایان گفت: طی امروز و فردا (۲ و ۳ آبان) اهواز با بالاترین دما، ۳۳ درجه سانتیگراد گرم‌ترین مرکز استان‌ کشور است همچنین ‌طی این مدت پیش‌بینی می‌شود دمای هوای شهرکرد به ۲- و ۳- و دمای هوای همدان به نیز به ۰ و ۱- درجه سانتیگراد برسد.

47231

کد خبر 1566513

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: سازمان هواشناسی محیط زیست بارش برف باران درجه سانتیگراد پیش بینی می شود

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۷۶۴۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بارش باران با چاشنی رعدوبرق در کرمان

مریم سلاجقه با اعلام اینکه هم اکنون آسمان استان کرمان، نیمه ابری تا تمام ابری است، گفت از امروز تا پایان هفته، افزایش ابر پدیده غالب جوی است. 

او افزود: شرایط برای وقوع ناپایداری های جوی تا عصر پنج شنبه فراهم است.

کارشناس مرکز پیش بینی اداره کل هواشناسی استان کرمان بیان داشت: بارش ها را به صورت تند بادهای لحظه ای، بیشتر در مناطق شمال و غرب استان خواهیم داشت. 

وی با اشاره به اینکه بیشینه بارش ها برای عصر امروز است، تصریح کرد: این بارش ها بیشتر مناطق استان را تحت تاثیر قرار می دهند.

سلاجقه گفت: بارش ها با رعدوبرق و تند بادهای لحظه ای همراه هستند و آبگرفتگی معابر، جاری شدن رودخانه های فصلی و سیلابی شدن مسیل ها دور از انتظار نیست.

وی بیان داشت: در ارتفاعات، احتمال بارش تگرگ وجود دارد؛ بنابراین افراد از صعود به ارتفاعات خودداری کنند.

وی افزود: طی ۲۴ ساعت گذشته در ارزوئیه، بم، انار، رفسنجان، راین، زرند، سیرجان، شهربابک، ماهان و بافت گزارش بارندگی داشته ایم که زرند با ۲۶ میلیمتر و بعداز آن ماهان و بافت با ۱۰ میلیمتر، بیشترین میزان بارندگی را داشته اند.

کارشناس مرکز پیش بینی اداره کل هواشناسی استان کرمان تصریح کرد: از عصر پنج شنبه، کاهش بارندگی را در سطح استان خواهیم داشت.

وی گفت: منوجان در ۲۴ ساعت گذشته با دمای ۳۶ درجه سانتیگراد، گرم‌ترین منطقه و لاله زار با دمای یک درجه سانتیگراد خنک ترین منطقه استان کرمان به ثبت رسیده است. 

 سلاجقه حداقل دمای امروز شهر کرمان را ۱۰ درجه سانتیگراد اعلام کرد و بیان داشت: امروز دمای کرمان در گرم‌ترین ساعات خود به ۱۹ درجه سانتیگراد می‌رسد.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

دیگر خبرها

  • وضع آب و هوا در هفته آینده؛ بارش در غرب کشور / افزایش نسبی دما در بیشتر مناطق
  • پیش‌بینی بارش باران در این استان‌ها
  • پیش بینی هواشناسی کشور ۶ و ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ / بارش باران در این استان ها
  • پیش‌بینی وضعیت هوا طی روزهای آینده/ تداوم باد و باران در این نقاط
  • تداوم باد و باران در کشور
  • رگبار باران، رعد و برق و وزش باد در نیمه شرقی کشور / بارش‌ها در کدام مناطق ادامه دارد؟
  • بارش باران با چاشنی رعدوبرق در کرمان
  • هشدار بارش شدید باران در ۲۱ استان
  • پیش بینی بارش‌های سیل آسا در ۲۱ استان/ هشدار زرد صادر شد
  • هشدار سیل صادر شد ؛ وضعیت بارش این ۲۱ استان تا پنجشنبه ۶ اردیبهشت