Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از راشاتودی، مقامات کشور‌های مختلف به تصمیم اخیر رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه در عنصر نامطلوب خواندن و اخراج سفرای ۱۰ کشور غربی واکنش نشان داده و خواستار توضیح برای روشن شدن این موضوع شده اند.

وزارت خارجه آمریکا پس از این تصمیم اردوغان اعلام کرد که منتظر است تا طرف ترکیه‌ای تصمیم آنکارا مبنی بر اخراج سفیران ۱۰ کشور از جمله آمریکا را به طور واضح روشن کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یک مقام وزارت خارجه آمریکا در این باره گفت: «ما گزارش‌ها را خوانده ایم و در این باره از وزارت خارجه ترکیه درخواست شفاف سازی داریم.»

 وزارت خارجه آلمان نیز اظهار داشت که برلین پس از این اقدام ترکیه در قبال سفرا، با سایر کشور‌ها رایزنی خواهد کرد. این وزارتخانه همچنین نوشت که اظهارات اردوغان را بررسی خواهد کرد.

وزارت خارجه نروژ همچنین اعلام کرد که سفارت این کشور در آنکارا اطلاعیه‌ای از مقامات ترکیه دریافت نکرده است. ترود مکدی، مسئول ارتباطات این وزارتخانه در بیانیه  گفت: «سفیر ما هیچ دستوری برای خروج خاک ترکیه دریافت نکرده است. ترکیه به خوبی از موضع نروژ در قبال این مسئله آگاه است.»

مکدی در ادامه از ترکیه خواست تا از استاندار‌های دموکراتیک و حاکمیت قانون که این کشور تحت کنوانسیون اروپایی حقوق بشر به آن متعهد شده است، پیروی کند.

از طرفی دیگر نیز وزارت امور خارجه نیوزیلند اظهار داشت که تا زمانی که چیزی را به طور رسمی از طریق کانال‌های رسمی دریافت نکند، اظهار نظر نخواهد کرد. این وزارتخانه در ادامه افزود: «نیوزیلند برای روابط خود با ترکیه ارزش قائل است.»

رئیس پارلمان اروپا نیز در واکنش به این تصمیم گفت: تصمیم ترکیه برای اخراج این سفرا، ما را مرعوب نخواهد کرد و ما همچنان درخواست خود برای آزادی کاوالا را تکرار می‌کنیم.

این تصمیم ترکیه در  حالی گرفته می‌شود که دوشنبه گذشته، سفیران آمریکا، فرانسه، آلمان، کانادا، دانمارک، هلند، نیوزلند، نروژ، سوئد و فنلاند در بیانیه‌ای مشترک خواستار آزادی عثمان کاوالا، یک زندانی سیاسی، شدند.

عثمان کاوالا ۶۴ ساله که از چهره‌های برجسته جامعه مدنی ترکیه محسوب می‌شود در سال ۲۰۱۳ از طرف دولت اردوغان به تلاش برای بر هم زدن ثبات کشور متهم شد. کاوالا ۴ سال است که بدون محاکمه در زندان به سر می برد.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: رجب طیب اردوغان کودتای ترکیه اتحادیه اروپا وزارت خارجه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۷۷۲۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش کنعانی به اعتراضات دانشجویان آمریکایی

سخنگوی وزارت امور خارجه د واکنش به اعتراض‌های دانشجویان آمریکا در حمایت از فلسطین نوشت: افکار عمومی جهان بیدار شده و مصمم به متوقف کردن جنایات جنگی در نوار غزه و کرانه باختری است. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری تسنیم، ناصر کنعانی، سخنگوی وزارت امور خارجه در واکنش به اعتراضات گسترده دانشجویان آمریکایی در حمایت از فلسطین در حساب رسمی خود در برنامه ایکس نوشت: برغم میل مقامات رژیم جعلی و جنایتکار اسرائیل و حامیان آنها، افکار عمومی جهان بیدار شده و مصمم به متوقف کردن جنایات جنگی در نوار غزه و کرانه باختری و سپردن جنایتکاران به محاکم صالحه بین‌المللی و اجرای عدالت در حق آنان است.

پیشتر نیز کنعانی در خصوص سرکوب دانشجویان آمریکایی توسط پلیس این کشور به‌دلیل حمایت از فلسطین نوشته بود: گزارش‌های خبری مربوط به سرکوب و دستگیری گسترده دانشجویان دانشگاه‌های آمریکا توسط پلیس این کشور به‌دلیل حمایت از مردم فلسطین، نقض خشونت‌آمیز حق رأی، آزادی بیان و حقوق بشر است که موجب نگرانی مردم در سراسر جهان شده است.

وی افزود: لازم است دولت آمریکا ضمن پایبندی به تعهدات حقوق‌بشری خود، آزادی بیان و تجمع دانشجویان و اساتید دانشگاه را تضمین کند و به مطالبات و حقوق قانونی آن‌ها احترام بگزارد.

سخنگوی وزارت امور خارجه همچنین تصریح کرد: با ایجاد فضای خفقان و خاموش کردن معترضان، نقش حمایتی دولت آمریکا از نسل‌کشی فلسطینیان توسط رژیم صهیونیستی پاک نخواهد شد.

ادامه خیزش دانشجویان آمریکایی؛ این بار در تگزاسکنعانی: آمریکا به مطالبات قانونی دانشجویان احترام بگزارد

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • واکنش سخنگوی وزارت خارجه به تحریم های سه کشور علیه ایران: دولت و مردم ایران از آمریکا و اروپا طلبکار هستند
  • کنایه تمسخر آمیز وزیرخارجه رژیم اسرائیل به اردوغان؛ سریالت را ببین + عکس | واکنش ترکیه
  • سفر اردوغان به آمریکا به تعویق افتاد
  • واکنش ترکیه به حمله وزیرخارجه اسرائیل به اردوغان
  • لغو دیدار اردوغان و بایدن
  • آنکارا: هدف قرار دادن اردوغان نشان دهنده وضعیت روانی فعلی اسرائیل است
  • ترکیه به تلاش برای توقف جنگ وحشیانه علیه غزه ادامه می دهد
  • هاله غریط استعفا داد + جزئیات
  • واکنش کنعانی به اعتراضات دانشجویان آمریکایی
  • واکنش آمریکا به حکم اعدام توماج صالحی