Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، علی‌رضا محمدی کرجی‌ران با اشاره به صادرات و واردات فرآورده‌های نفتی از بندر خلیج‌فارس اظهار داشت: از ابتدای سال جاری تا پایان  مهرماه یک میلیون و۴۷۰ هزار تن بنزین صادر شده که در همسنجی با مدت مشابه آن ۵۰ درصد کاهش داشته است.

وی ادامه داد: در مدت یادشده در بخش قیر نیز ۹۱۷ هزار تن صادرات به ثبت رسیده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲۵ درصد افزایش به دنبال داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی میزان تخلیه و بارگیری انواع فرآورده‌ را از ابتدای سال تا پایان مهرماه ۱۷ میلیون و ۳۰۰ هزارتن اعلام کرد و اظهار داشت: در این بخش نیز نمودارها رشد  ۶ درصدی را به ثبت رسانده‌اند.

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان با بیان اینکه بندر نفتی خلیج فارس با برخورداری از زیر ساختی های مناسب و همچنین استقرار پایانه های نفتی از مزیتهای قابل توجهی برای صادرات، واردات و ترانزیت مواد نفتی برخوردار است اظهارداشت: طی این مدت ۷۱۳ فروند شناور در بندرنفتی خلیج فارس پهلودهی شده‌اند که از این میزان ۲۷۵ فروند شناور ویژه حمل قیر، ۴۹ فروند شناور حمل بنزین وشناورهای باقیمانده، دیگر فرآورده‌های نفتی را حمل نموده‌اند.

شایان ذکر است، بندر نفتی خلیج فارس به عنوان زون نفتی منطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی  با هدف افزایش سهم کشور از بازار بانگرینگ، صادرات، واردات و ترانزیت فرآورده‌های نفتی در خلیج فارس و دریای عمان درحال فعالیت بوده و مهم‌ترین و بزرگترین بندر نفتی زیر مجموعه سازمان بنادر ودریا نوردی بشمار می‌آید.

انتهای پیام/3264

منبع: فارس

کلیدواژه: خلیج فارس فرآورده های نفتی شهید صادرات بنادر هرمزگان فرآورده های نفتی نفتی خلیج فارس بندر نفتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۷۷۵۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیانیه شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه اهواز در خصوص سرایت بنزین به آب‌های سطحی

 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، در پی انتشار خبری مبنی بر اعلام ساکنان محله سلطان‌منش به ویژه خیابان‌های پشت انبار هلالی منطقه هفت شهرداری اهواز در خصوص نشتی و سرایت بنزین به آب‌های جاری خیابان، شرکت پخش فرآورده‌های نفتی منطقه اهواز جمعه شب بیانیه‌ای صادر کرد.

در این بیانیه آمده است: در بارندگی شدید اخیر به علت ارتباط کانال‌های فاضلاب ایستگاه آتش‌نشانی پشت جایگاه با زمین نسبتا آلوده باند مخازن جایگاه، آلودگی‌هایی در فاضلاب ایستگاه و خیابان مجاور جایگاه ایجاد شد.

در ادامه آمده است: طرح کهاب (جمع آوری بخارات فرآورده نفتی) و تغییر سیستم لوله‌کشی تخلیه قدیمی در این جایگاه به منظور جلوگیری از این مشکل در حال اجرا است.

این بیانیه می‌افزاید: مشکل در حال رفع است و ضمن رعایت اصول ایمنی از آلودگی زیست محیطی کاسته خواهد شد.

بر اساس این گزارش بارش باران از روز سه‌شنبه در استان خوزستان آغاز شده و همچنان بر شدت این بارش‌ها افزوده می‌شود.

دیگر خبرها

  • بندر شهید بهشتی ـ چابهار
  • پیش بینی هواشناسی هرمزگان ۱۶ اردیبهشت
  • مشکل سرایت بنزین به آب‌های سطحی اهواز در حال رفع است
  • بیانیه شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه اهواز در خصوص سرایت بنزین به آب‌های سطحی
  • ناپایداری های جوی ودریایی در هرمزگان / احتمال رگبار پراکنده باران و رعدو برق
  • صادرات سیب لرستان به روسیه، ترکمنستان و حاشیۀ خلیج فارس
  • رشد ۱۵۰ درصدی تخلیه و بارگیری کالا در بندر نوشهر
  • هشدار زرد هواشناسی به این مناطق و استان‌ها
  • افزایش ۹ درصدی صادرات کالا از مازندران
  • ارتقای شاخص‌های ایمنیِ صادرات در شرکت پایانه‌های نفتی ایران