Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ورزش 3»
2024-05-04@02:29:37 GMT

باشکوه‌ترین شب صدهزار نفری منصوریان (عکس)

تاریخ انتشار: ۲ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۴۷۷۸۱۷

نبردهای ایران و عراق در رده ملی و باشگاهی در دهه 70 متاثر از جنگ ایران و عراق حساس و مهم بود.

به گزارش "ورزش سه "، 23سال قبل و در روز اول آبان سال 77تماشاگران استقلال ورزشگاه آزادی را پر کرده بودند تا دیدار برگشت دو تیم استقلال و نیرهوایی عراق در چهارچوب جام باشگاه های آسیا را از نزدیک نظاره کنند.
آبی ها که بعد از سالها ناکامی در لیگ آزادگان موفق به قهرمانی در این لیگ شده بودند و سهمیه ایران در جام باشگاه های آسیا بودند در دیدار رفت با گل ثانیه های پایانی علی موسوی برابر نیرو هوایی در بغداد به تساوی رسیدند تا همه چیز برای صعود به تهران کشیده شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


بازی برگشت در شب نمایش درخشان و ماندگار علیرضا منصوریان با دو گل علیرضاکبرپورو محمد مومنی  به نفع استقلال به پایان رسید تا این تیم با شکست نماینده عراق که در آن سالها برای مردم حیاتی بود به مرحله بعد رقابتها صعود کند.


این بازی یکی از بهترین بازی های منصوریان در استقلال بود.او در خط میانی با حرکات ویران کننده خود نفس عراقی ها را گرفت تا در دقیقه 80  در حالی که با تشویق ممتد صد هزار نفر همراهی می شد با تصمیم حجازی جای خود را به مرحوم سرژیک تیموریان بدهد.شوتهای متعدد از راه دور،دریبل زدن بازیکنان عراق در طول دقایق ،پاس های طلایی و شوت والی کم نظیر او روی سانتر نوازی که به تیر افقی دروازه عراقی ها نشست و تا دقایقی  آه و حسرت گزارشگر بازی مرحوم شفیع را برای گل نشدن آن ضربه به همراه داشت منصوریان را ستاره میدان کرده بود و شبی فراموش نشدنی برای او رقم زد.


استقلال که مشکلات مالی زیادی در آن فصل داشت با تصمیم فتح الله زاده منصوریان ،داریوش یزدانی و تیموریان را در نیم فصل ترانسفر کرد تا تیم حجازی بدون این سه بازیکن مطرح خود به فینال باشگاه های آسیا برسد. فینالی سخت و فراموش نشدنی برابر جوبیلو ایوآتا ژاپن که با شکست آبی پوشان در دهم اردیبهشت سال 78 آخرین نایب قهرمانی این تیم را در آسیا رقم زد.

 

 

علیرضا منصوریان (سرمربی) برگی از تاریخ استقلال تهران

منبع: ورزش 3

کلیدواژه: علیرضا منصوریان سرمربی برگی از تاریخ استقلال تهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.varzesh3.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ورزش 3» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۷۷۸۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

موعود داور فینال آسیا شد

به گزارش ورزش سه، مسابقه فینال جام ملت های زیر 23 سال آسیا روز جمعه 14 اردیبهشت ماه در دوحه قطر در حالی برگزار می شود که با اعلام کنفدراسیون فوتبال آسیا تیم داوری ایران این بازی را سوت خواهد زد.

موعود بنیادی فرد به عنوان داور، سعید قاسمی و علیرضا ایلدروم به عنوان کمک های وی قضاوت این بازی را برعهده دارند.

داور چهارم از کشور قطر و ناظر داوری از کشور عربستان برای این دیدار انتخاب شده است.

فینال این رقابت‌ها بین ژاپن و ازبکستان برگزار خواهد شد.

دیگر خبرها

  • حامد لک یاد پرسپولیس افتاد!(عکس)
  • اولین حرف های آتیلا حجازی درباره استقلال | من خارج از کشور بودم اما ...|‌ با این شرایط قهرمانی آسیا صد درصد شدنی است
  • منتظر محمد ستاره استقلالی مسافر پاریس شد
  • عکس| ستاره استقلالی مسافر پاریس شد!
  • بازیکن استقلال مسافر پاریس شد!
  • کاکائو: مدرسه فوتسال ایران را می‌ستایم/با یک اشتباه حذف شدیم
  • جام ملت‌های زیر ۲۳ سال آسیا/عراق با بازیکن مس رفسنجان به المپیک رسید
  • تیم ملی امید عراق بازهم به المپیک صعود کرد
  • تیم فوتبال امیدهای عراق راهی المپیک شد/ اندونزی در یک قدمی المپیک
  • موعود داور فینال آسیا شد