Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-30@17:43:26 GMT

مشکل حل‌نشدنی فوتبال ایران

تاریخ انتشار: ۲ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۴۷۷۸۳۵

مشکل حل‌نشدنی فوتبال ایران

در شرایطی که کشور قطر در نزدیکی کشورمان از پنجمین ورزشگاه خود برای میزبانی جام جهانی رونمایی کرده است، لیگ برتر ایران با مشکل ورزشگاه روزگار می‌گذراند.

به گزارش مشرق، زیرساخت و امکانات، حلقه گمشده فوتبال کشور در سالیان گذشته بوده است و تیم‌های ایرانی،‌ همیشه با این مشکل بزرگ دست و پنجه نرم می‌کنند. حتی استقلال که پُرافتخارترین تیم ایرانی در مسابقات آسیایی به شمار می‌رود، هر روز در یک زمین تمرین می‌کند و آبی‌پوشان چندین سال است که با این مشکل مواجه هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مشکلات در تأمین ورزشگاه با شروع لیگ بیست‌ویکم ادامه دارد و چهار تیم (معادل یک چهارم تیم‌ها) از این بابت با مشکل روبه‌رو بوده‌اند. با صعود فجر سپاسی شیراز و هوادار تهران، این دو باشگاه مشکل ورزشگاه را در لیگ برتر دوچندان کردند. مدیرعامل باشگاه فجر در فاصله 10 روز تا آغاز مسابقات، زمین ورزشگاه حافظیه شیراز را به زمین چوگان تشبیه کرد و از سرهم‌بندی این ورزشگاه سخن گفت. فلاح اعلام کرد که به دلیل کمبود فضا، رختکن‌های ورزشگاه حافظیه شرایط مناسبی برای میزبانی از تیم‌ها ندارند.

بیشتر بخوانید:

استقلال به آرارات می‌رود

هوادار هم هنوز ورزشگاه خود را تعیین نکرده است. مدیران این باشگاه که لیگ دسته اول را در ورزشگاه غدیر تهران سپری کردند، به دنبال برگزاری دیدارهای خود در ورزشگاه پاس قوامین هستند که این موضوع نیز هنوز قطعی نشده است. ورزشگاه شهدای شهر قدس، دیگر گزینه روی میز هوادار برای میزبانی از رقباست که قیمت معقول‌تری هم دارد.

نساجی مازندران هم در سال‌های اخیر با این مشکل مواجه بود. پس از زیر کِشت رفتن زمین ورزشگاه شهید وطنی، سرخپوشان مازندران به ورزشگاه شهدای ساری نقل مکان کردند که این زمین هم وضعیت مناسبی ندارد. ساکت الهامی هم بارها به این موضوع اعتراض کرده است. آماده‌سازی ورزشگاه شهدای مس رفسنجان که چمن مصنوعی داشت، به هفته‌های ابتدایی فصل نرسید و تا نیم‌فصل هم ادامه دارد. نارنجی‌پوشان در ورزشگاه شهید زینلی سرچشمه از رقبای خود میزبانی می‌کنند.

بغرنج‌ترین وضعیت را در این میان، نفت مسجدسلیمان دارد. در شرایطی که مسابقات بیش از 80 روز تعطیل بود، نفتی‌ها هیچ‌گونه اقدامی درباره مرمت ورزشگاه شهید بهنام محمدی نکردند و این اقدام را در فاصله چهار روز تا دیدار با سپاهان استارت زدند! این در حالی است که موش و عقرب هم در خوابگاه اعضای تیم نفت مسجدسلیمان یافت می‌شود و به نظر می‌رسد مدیران این باشگاه، تصمیمی برای حل این معضل همیشگی ندارند.

در این شرایط سازمان لیگ برای نزدیک‌تر شدن لیگ برتر به شرایط حرفه‌ای، باید اقدامی موثر در قبال باشگاه‌هایی داشته باشد که به ساده‌ترین مسئله فوتبال یعنی زمین بازی هم توجه ندارند. باشگاه‌هایی که هر سال با این معضلات روبه‌رو هستند و انگار قصدی برای برطرف کردن ایرادات زیرساختی خود ندارند.

منبع: تسنیم

منبع: مشرق

کلیدواژه: تحولات قفقاز تحولات افغانستان نفت مسجدسلیمان تیم فوتبال نساجی مازندران لیگ برتر فوتبال استقلال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۷۷۸۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پای کار استقلال ملاثانی بوده ایم/ وقت حمایت ازتیم‌های خوزستان است

به گزارش خبرنگار مهر، حمید بنی تمیم شامگاه شنبه در نشست خبری پیرامون مسائل فوتبال استان خوزستان اظهار کرد: با توجه به شرایط حال حاضر سه تیم خوزستانی در لیگ برتر، اکنون وقت حمایت است و همه باید برای حفظ سهمیه‌های استان حمایت همه جانبه داشته باشیم.

وی افزود: استادیوم تختی اهواز از نظر روشنایی محوطه، مسیر پیاده‌روی، بهسازی سرویس‌های بهداشتی و ساختمان مدیریت تغییرات بسیاری پیدا کرد و تنها دکل‌های روشنایی آن باقی مانده است که با توجه به اینکه اعتبار آن ۱۶ فروردین ماه سال جاری ابلاغ شد فعلاً در فرایند مناقصه است که امیدوارم هرچه سریع‌تر این مهم مقرر شود و این استادیوم به چرخه خدمت برگردد.

بنی تمیم با اشاره به آخرین وضعیت ورزشگاه غدیر اهواز عنوان کرد: ورزشگاه غدیر پس از ۶ سال که به حالت متروکه بود، با پای کار آمدن باشگاه استقلال خوزستان و گروه ملی به چرخه خدمت بازگشت.

بنی تمیم در ادامه گفت: امیدواریم شرایط ورزشگاه ملاثانی به صورتی پیش برود که استقلال آبی پوش ملاثانی بتواند از فصل آینده در شهر خود از حریفانش میزبانی کند.

مدیر کل ورزش جوانان خوزستان، درباره حمایت از تیم فوتبال استقلال آبی پوش ملاثانی نیز اظهار کرد: ما پای این تیم بوده و هنوز هستیم. حتی به این تیم کمک مالی هم داشته‌ایم و در مقطعی من به رئیس هیئت فوتبال استان خوزستان، اجازه ندادیم امتیاز این تیم از استان خوزستان خارج شود.

کد خبر 6090512

دیگر خبرها

  • کامیابی‌نیا: پیروزی در ۶ بازی باقی‌مانده نشدنی نیست
  • مسکن مهر چاله‌ های بزرگ دارد
  • رفع چاله‌های بزرگ مسکن مهر در دولت سیزدهم
  • برای پیروزی به میدان می رویم/فوتبال ایران یا مشکل مهاجم روبرو است
  • اعلام برنامه مسابقات چهار هفته پایانی لیگ یک فوتبال ایران
  • مشکل مجوزهای مالکان زمین تپه سیف جاجرود بررسی شد
  • بررسی مشکل مجوز‌های مالکان زمین «تپه سیف جاجرود» در کمیسیون اصل نود
  • امیدواریم جلسات باشگاه فولاد در خوزستان برگزار شود
  • پای کار استقلال ملاثانی بوده ایم/ وقت حمایت ازتیم‌های خوزستان است
  • کلوپ: در رختکن با صلاح حرف زدیم، مشکل حل شد!