Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها - شکوه وحدت و اتحاد در استان کردستان؛ دیار قومیت‌ها و فرهنگ‌ها زبانزد عام و خاص است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سنندج، اتحاد به معناى یکى شدن، در اصل از ریشه «وحد» به مفهوم یکتایى و یگانگى است. قرآن به مسئله اتحاد از دیدگاه اجتماعى آن نگریسته و بر اهمیت اتحاد میان جهانیان، ادیان، مسلمانان و نهاد خانواده تأکید کرده و براى برقرارى یگانگى و نیز حفظ آن، راه‏کارهاى گوناگونى را پیش‌بینى کرده که بخشى از آن، پیش‏گیرى از تفرقه، توجه به نقاط مشترک، تقویت وحدت و یکدلی و چنگ زدن به ریسمان الهى است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خداوند در قرآن در دعوت به اتّحاد، با آیه «وَاعْتَصِمُواْ بِحَبْلِ اللَّهِ جَمِیعًا وَلَا تَفَرَّقُوا»؛ تمام مؤمنان را به چنگ زدن به ریسمان الهى و پرهیز از تفرقه فراخوانده است و بازگشت به سنت پیامبر(ص) و اهل بیت(ع)، امر به معروف و نهی از منکر، حفظ حقوق یکدیگر، اصلاح روابط فی مابین و اطاعت محض از اولی الامر و رهبر معظم انقلاب اسلامی از جمله راهکارهای تحقق این امر و ایجاد وحدت در جامعه اسلامی است.

برگزاری همایش وحدت شیعه و سنی در استان کردستان + فیلمفرمانده سپاه کردستان: هفته وحدت نماد دوستی شیعه و سنی است

شکوه وحدت و اتحاد در استان کردستان؛ دیار قومیت‌ها و فرهنگ‌ها در حالی زبانزد عام و خاص بوده که نه تنها جلوه‌هایی از اخوت و برادری را به دنیا و دشمنان اسلام نشان داده، بلکه پی بردن به تفاوت‌های مذهبی مردمان این دیار را نیز کاری بس دشوار کرده است به طوری‌که زندگی مسالمت‌آمیز و صمیمی، ازدواج، نام‌گذاری فرزندان به نام‌های اهل‌بیت(ع) توسط برادران شیعه و سنی استان از سال‌های بسیار دور، گواهی راستین بر این ادعاست.

کردستان زبانزد وحدت در تمام کشور بوده و مبنای این وحدت همراهی مردم و علمای شیعه و سنی در استان است که در ادامه دیدگاه آنان را در گفت‌وگوی ویدئویی با خبرنگاران تسنیم در سنندج می‌بینیم:

انتهای پیام/481/ ع

منبع: تسنیم

کلیدواژه: شیعه و سنی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۷۷۹۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تکریم حافظ قرآن توانخواه در کردستان

 اسماعیل زارعی‌کوشا همراه با فرماندار سنندج و مدیرکل بهزیستی استان با حضور در منزل کیوان جعفری ضمن دیدار با این حافظ توانخواه سنندجی، به گفت‌وگوی صمیمی با وی پرداخت.

در این دیدار استاندار کردستان معرفی حافظان قرآن به عنوان الگو در ترویج و توسعه فرهنگ قرآنی را اثرگذار دانست و اظهار کرد: اگر در جامعه به قرآن توجه جدی شود، شاهد کمترین مسائل و مشکلات اجتماعی و فرهنگی خواهیم بود.

زارعی‌کوشا به نقش آموزه‌های قرآنی در کاهش آسیب‌های اجتماعی گریزی زد و افزود: از آن جایی که قرآن در جامعه نقش بازدارندگی ایفا می‌کند با روی آوردن به کلام الهی می‌توان تمام مشکلات جامعه را حل کرد.

وی با اشاره به اینکه فضای قرآنی نباید از جامعه جدا و دور شود، گفت: اگر روحیه فهم آیات قرآن در زندگی انسان ورود پیدا کند و گسترش یابد بسیاری از معضلات خود به خود کاهش می‌یابد.

استاندار کردستان در پایان این دیدار ضمن تشویق و ترغیب این جوان توانمند در زمینه قرآنی، به کیوان جعفری قول مساعد داد از هیچ حمایت و کوششی جهت هموار کردن مسیر زندگی برای توسعه قرآنی این حافظ توانخواه، از لحاظ مادی و معنوی کوتاهی نخواهد کرد.

کیوان جعفری، ۳۲ ساله ساکن سنندج معلول ذهنی و حرکتی و حافظ قرآن این روز‌ها به واسطه امتیاز منحصربه‌فردی که دارد مورد توجه جامعه قرآنی، استاندار کردستان و دیگر مسئولان قرار گرفت.

باشگاه خبرنگاران جوان کردستان سنندج

دیگر خبرها

  • این تحلیل که جز خشونت راهی نمانده ایران را به کجا می برد؟ / آیا وضعیت هراسناک است؟ / امید با توافق روی آغاز نو، و بازتعریف جدید شکل می گیرد
  • معلمان سکانداران علمی جامعه هستند
  • تکریم توانخواه حافظ قرآن در کردستان
  • تکریم حافظ قرآن توانخواه در کردستان
  • تکریم حافظ قرآن توانخواه توسط استاندار کردستان
  • لزوم اتحاد بین دستگاه‌های اجرایی برای تحقق توسعه لرستان
  • جامعه المصطفی، بازوی صادرکننده گفتمان انقلاب است
  • جامعه باید نحوه ارتباط با گروه‌های ویژه را آموزش ببیند
  • مشکلات جهان اسلام در نتیجه عدم توجه به توصیه های علمای جهان اسلام است/ لزوم وحدت و تقریب بین همه ادیان و مذاهب
  • لزوم تحلیل استراتژیک مسئله حجاب و عفاف برای مقابله با بدحجابی/استاد قانون‌گریز راه به‌جایی نمی‌برد