Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی حماس طی روزهای اخیر تماس‌های گسترده‌ای با بسیاری از کشورها برای مداخله جهت آزادسازی اسرای وابسته به این جنبش در ریاض و در رأس آنها «محمد الخضری» برقرار کرده است.

بر اساس گزارش خبرگزاری «شهاب»، این تماس‌ها شامل مصر، قطر، ترکیه، سازمان ملل و نیز امارات عربی متحده بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در ادامه این گزارش آمده، هنیه، اسامی تمامی بازداشت‌شدگان و اطلاعات مربوط به آنها را در اختیار دبیرکل سازمان ملل قرار داده و ابراز امیدواری کرده که بزودی همه آنها آزاد شوند و این مسأله تمام شود.

خبرگزاری شهاب افزود، هنیه وعده‌هایی از کشورهای مذکور برای تحرک و حل این مسأله دریافت کرده و تأکید کرده که به همراه دیگر سران حماس به تحرکات سیاسی و دیپلماتیک برای آزادی بازداشت‎‌شدگان فلسطینی در ریاض و بسته شدن این پرونده ادامه می‌دهد.

در همین راستا، تلاش سران حماس برای آزادی بازداشت‌شدگان فلسطینی در لیبی و در مقدمه آنها «مروان الاشقر» نماینده حماس در این کشور ادامه داد و هنیه ابراز امیدواری کرده که این پرونده دردآور که بیش از هشت سال از آن می‌گذرد، بسته شود.

در فوریه ۲۰۱۹، سعودی‌ها، بیش از ۶۰ اردنی و فلسطینی مقیم عربستان از جمله «محمد الخضری» نماینده جنبش مقاومت اسلامی «حماس» را به اتهام حمایت مالی از مقاومت فلسطین دستگیر کردند.

عربستان سعودی چندی پیش احکام سنگینی علیه این اسرای فلسطینی صادر کرد. (جزئیات بیشتر)

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: سازمان ملل ریاض اسماعیل هنیه بازداشتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۷۸۰۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اسارت ۵۳ خبرنگار فلسطینی در زندانهای رژیم صهیونیستی

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از منابع فلسطینی، در شرایط کنونی ۵۳ خبرنگار فلسطینی در زندان‌های رژیم صهیونیستی تحت بازداشت قرار دارند.

موسسات حقوقی فلسطینی در گزارشی به مناسبت روز جهانی آزادی مطبوعات اعلام کردند که رژیم صهیونیستی ۵۳ خبرنگار از جمله ۴ نفر در غزه را به اسارت گرفته است.

این ۴ خبرنگار سرنوشتی نامعلوم دارند و محل بازداشت آن‌ها هنوز مشخص نیست.

کد خبر 6095807 محمدعلی تخت رونده

دیگر خبرها

  • اسارت ۵۳ خبرنگار فلسطینی در زندانهای رژیم صهیونیستی
  • واکنش حماس به شهادت ۲ فلسطینی در بازداشتگاه‌ و اقدام ترکیه در قطع روابط تجاری با رژیم صهیونیستی
  • گفت‌وگوی تلفنی هنیه و رئیس اطلاعات مصر درباره مذاکرات/هیئت حماس به‌زودی در قاهره
  • چراغ سبز عربستان به اسرائیل با بازداشت حامیان فلسطین
  • بلومبرگ: عربستان دیدگاه‌های ضد اسرائیلی را سرکوب می‌کند
  • تماس تلفنی برای بیمه شدن کلاهبرداری است
  • اسرائیل خواهر اسماعیل هنیه را آزاد کرد و در حصر خانگی قرار داد+ عکس
  • اوزونیدیس: نمی‌دانم باید چه کار کنیم که پیروز شویم!
  • حکم دادگاه رژیم صهیونیستی علیه خواهر هنیه
  • نام‌نویسی افراد تحت تکفل بیمه‌شدگان تامین اجتماعی «غیرحضوری» شد