Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، علیدخت امروز(یکشنبه) در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی ایرنا، با اشاره به ناکامی تیم های ملی تنیس روی میز در رقابت های بین المللی قطر، قهرمانی آسیا و همچنین کاهش سهمیه انفرادی در هر دو  بخش زنان و مردان و از دست رفتن سهمیه تیمی المپیک، اظهار داشت: این که نمایندگان ایران بدون کسب نتیجه از رقابت‌های بین المللی قطر کنار روند، کاملا طبیعی بود و نمی توان به آن انتقاد و اعتراض کرد اما مسوولان باید درباره حذف زودهنگام شاخص ترین ورزشکاران کشورمان در همان بازی های اول پاسخگو باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اضافه کرد: بدون شک ناکامی در رقابت های تیمی تنیس روی میز قهرمانی آسیا به بررسی فنی و بازخواست وزارت ورزش از مسوولان وقت این رشته نیاز دارد. این ناکامی درحالی ثبت شد که از یک سو تیم‌های ملی چین و کره شمالی به دلیل ترس از شیوع ویروس کرونا در بین کاروان ورزشی‌شان، انصراف قطعی خود را از حضور در آن اعلام کرده بودند و از سوی دیگر تیم ایران با مناسب‌ترین قرعه مواجه شد.

سرمربی پیشین تیم ملی تنیس روی میز ادامه داد: با توجه به غیبت چین، ملی پوشان کشورمان در بین ۶ تیم سید اول این رقابت ها قرار گرفتند و خود به خود شانس کسب مدال برنز برای این تیم فراهم شد.

علیدخت ادامه اضافه کرد: در قرعه کشی به هند ضعیف‌ترین تیم در بین چهار سرگروه اصلی یعنی تیم‌های کره جنوبی، ژاپن و چین تایپه برخورد کردیم اما نتوانستیم از فرصت بدست آمده به نحو مطلوب استفاده کرده و دست کم برنز قهرمانی آسیا را از آن خود کنیم.

به اعتقاد این مربی، چیدمان ورزشکاران در رقابت تیمی و چگونگی هدایت آن باید مورد بررسی کارشناسان با تجربه و آگاه این ورزش قرار بگیرد، اقدامی که در فدراسیون به آن توجه نشده است و از این رو در رقابت های حساس بین المللی اشتباه در هدایت نفرات و تیم تکرار و ناکامی پشت ناکامی ثبت می شود. 

علیدخت ادامه داد: این موضوع در رقابت‌های دو نفره نیز تکرار شد. تیم دو نفره «نوشاد و نیما عالمیان» که اتفاقا از بهترین تیم های دو نفره آسیا هستند مغلوب تیم دوم  دو نفره هند شده و از دور رقابت ها کنار گذاشته رفتند. این درحالی است که برادران عالمیان از نظر توان تیمی بسیار بالاتر از تیم دونفره هند بودند و باید بررسی شود به چه دلیل آنان از ارائه بازی باکیفیت خود باز مانده و مغلوب تیم دوم هند شدند.

به گفته وی، حذف از رقابت های قهرمانی آسیا درحالیکه ما از قبل می دانستیم تیم های چین و کره شمالی در آن شرکت نخواهند کرد فرصت طلایی برای ما فراهم کرد و می توانست با نتایج مطلوب تری برای تیم ملی همراه باشد. به بیان دیگر می توانستیم با کسب حداقل یکی از مدال های تیمی و یا دو نفره، تاریخ سازی کنیم اما با بی تدبیری به این مهم دست پیدا نکردیم. این درحالی است که مشخص نیست در چه زمان دیگری دوباره چنین فرصت ایده‌آلی برای تیم ملی به دست خواهد آمد.

وی ادامه داد: جالب اینکه مسوولان و کادر فنی تیم ملی از نتایج به دست آمده احساس رضایت و غرور می کنند و در این خصوص، پیروزی برابر هنگ کنگ را مثال می زنند؛  تیمی که در ادوار قبل سابقه شکست مقابل ایران را دارد.

نخستین المپین تنیس روی میز ایران در ادامه گلایه ها از مدیریت اجرایی و فنی فدراسیون افزود: با این شرایط آقایان می خواهند سه ملی پوش را به مسابقات جهانی در آمریکا ببرند، رقابت‌هایی که هم شرایط کمی و هم کیفی آن به مراتب سخت تر از رقابت های قهرمانی در آسیاست.

وی در پاسخ به این پرسش که به این ترتیب آیا تیم ملی نباید به این مسابقات اعزام شود؟ گفت: با توجه به عدم پیش بینی های لازم، شرکت در این رقابت ها را به هیچ وجه به صلاح نمی دانم. فدراسیون برای اعزام ملی پوشان به این رقابت‌های جهانی اردوی تدارکاتی مناسب تشکیل نداده و علاوه‌بر این، ورزشکاران اعزامی را قبل از مسابقات جهانی در یک یا دو میدان بین المللی به بازی نگرفته است تا دست کم با حداقل آمادگی در مسابقات جهانی شرکت کنند. بنابراین طبیعی است که خروجی کار با توان و قدرت واقعی ورزشکاران تفاوت خواهد داشت و به جای کمک به این رشته و ورزشکارانش آسیب می زند، پس مخالف اعزام با چنین شرایطی بوده و آن را از نظر اقتصادی نیز به صرفه مجموعه تنیس روی میز نمی دانم.

از دست رفتن کرسی آسیایی و شکست دیپلماسی اشتباه فدراسیون

علیدخت از دست رفتن کرسی نایب رییسی کنفدراسیون آسیا در منطقه آسیای میانه را به ضرر منافع ملی و بین المللی ایران ارزیابی کرد و افزود: داشتن کرسی های بین المللی در هر رشته ورزشی به سود ورزش کشور خواهد بود اما مسوولان فدراسیون تنیس روی میز به آسانی کرسی تاثیرگذار و دارای رای در هیات رئیسه کنفدراسیون آسیا را از دست داده و جالب اینکه هیچ مقام‌مسئولی هم به این مهم توجه نمی کند. در حالیکه در اختیار داشتن این کرسی، یکی از عوامل اصلی المپیکی شدن ایران در ادوار گذشته این بازی ها به شمار می رفته است.

وی اضافه کرد: رییس فدراسیون برای حفظ این کرسی از ماه ها قبل خود را به جای «افشین بدیعی» که چندین دوره نایب رئیسی آسیا را در اختیار داشته، نامزد کرد و ساعاتی قبل از رای گیری بنا به دلایل نامعلوم که تا کنون شفاف سازی نشده، انصراف داده و قزاقستان این کرسی را در دست گرفت. «مهرداد علیقارداشی» رییس فدراسیون تنیس روی میز پس از این ناکامی به عضویت در هیات مدیره جهانی درآمد، عنوانی که برای آن از هر قاره چند کشور به عنوان نماینده به فدراسیون جهانی معرفی می شوند.

وی در پایان افزود: بدون تردید مدیران عالی وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک باید درباره عملکرد فدراسیون و ضعف آن در برنامه های ملی و بین المللی بررسی دقیق تری به عمل آوردند؛ عملکردی ‌که اگر با اصلاحات فوری و اساسی و یا تغییرات مشهود همراه نشود، خطرات جدی تری برای این رشته و اهالی محجوب آن به همراه خواهد داشت.

منبع: پارس فوتبال

کلیدواژه: امیر حسین هدایی مهرداد علی قارداشی نوشاد عالمیان نیما عالمیان وزارت ورزش و جوانان قهرمانی آسیا تنیس روی میز بین المللی دو نفره تیم ملی تیم دو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت parsfootball.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس فوتبال» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۷۸۶۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیس فدراسیون ورزش کارگری: فعالیت خانم‌ها و آقایان یکسان می‌شود/ امسال لیگ کارگری هم خواهیم داشت

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری علم و فناوری آنا، جواد رمضی در نشست خبری که امروز در محل فدراسیون کارگری برگزار کرد در مورد فعالیت های این فدراسیون در سال 1402 عنوان کرد: سعی کردیم عدالت محوری در حوزه بانوان داشته باشیم و فعالیت ورزشی بانوان با آقایان در حال یکسان شدن است. در کنار آن اعزام های بین المللی متعددی را داریم که شاخص ترین آن اعزام اولین کاروان کوهنوردان خانم به قله آرارات است. همه کارگر هم هستند و این اولین بار است که چنین اعزامی می شود. دو اردوی تدارکاتی هم در تهران و مشهد خواهند داشت. ما کارونمان را در قالب 120 نفر به ایتالیا خواهیم داشت و 9 شرکت را در قالب 19 تیم در 8 رشته اعزام خواهیم کرد.

وی افزود: نمایندگان این شرکت ها در این مسابقات هستند . شرکت هایی هستند که در رقابت های ورزشی کارگری همیشه مشارکت داشتند و فعال بودند و حمایت کردند. اگر توفیقی حاصل شود تیم های فوتبال ملی کارگری کشور و همچنین کشتی ، کاراته، جودو والیبال و والیبال ساحلی به رقابت های بین المللی اعزام می کنیم. در تلاشیم تیم وزنه برداری هم با کمک فدراسیون وزنه به رقابت های روسیه اعزام کنیم. در کنار اینها رقابت های شرکتی هم داریم  و از همه مهمتر فعالیت ورزش همگانی است که دوشنبه های ورزش کارگری را شروع کردیم. این ورزش صبحگاهی است. این چیزها گزیده ای از برنامه های فعالیت فدراسیون کارگری است. یک موضوع جدیدی در ورزش کارگری داریم که لیگ های ورزشی است. احتشام زاده به عنوان رئیس سازمان لیگ های ورزش کارگری منصوب شده اند. ما قصد داریم حضور شرکت ها ها و تیم های آنها را به صورت فعالانه  در زمینه ورزش کارگری بیشتر کنیم.

به گزارش آنا، در ادامه احتشام زاده هم گفت: برای اولین بار می خواهیم لیگ کارگری را اجرا کنیم. تنیس روی میز یکی از رشته هاست. سال گذشته در دارت و فوتسال لیگ داشتیم اما امسال سعی کردیم با شرایط بهتری لیگ برگزار کنیم. ما دنبال مشارکت حداکثری هستیم. هر استانی هر چند تا تیم بخواهد می تواند شرکت داشته باشد.

وی افزود: دیدن کارخانه جات برای ما خیلی مهم است و می خواهیم انگیزه ای باشد تا شرکت کنند. از  ورزش هم مجوز گرفتیم که مسابقات مهم را زنده پخش کنند. این کاری است برای ایجاد انگیزه برای شرکت ها و کارخانه جات. همچنین اعزام تیم قهرمان را به مسابقات بین المللی خواهیم داشت. می خواهیم با این کار برندهای خودشان هم نشان دهند. همه کارخانه جات بال های فدراسیون هستند. همچنین اگر شما اصحاب رسانه نباشید اصلا کسی معروف نمی شود و شما رسانه ها نقش زیادی خواهید داشت در اشاعه ورزش کارگری.

وی در خصوص اینکه چه شرکت هایی قرار است در لیگ حاضر باشند، گفت: مخابرات، نقتی، مخابرات، سایپا، تراکتورف ماشین سازی، کاشی سازی و ...بانک ها مثل سامان شرکت می کنند. ما فدراسیون آماتوری هستیم و کاری به ورزش حرفه ای نداریم و سایپا هم با رایزنی که کردیم در لیگ کارگری شرکت می کند. درلیگ از فرزندان کارگر استفاده نمی کنیم. اما کسی کارگر باشد مشکلی برای مشارکت ندارد.

احتشام زاده در مورد مباحث مالی ورود به لیگ کارگری گفت: ما ورودی هم می گیریم اما 60 درصد این پول به تیم قهرمان داده می شود. این انگیزه خوبی است که شرکت ها برند خودشان را نشان دهند. مقداری از رقم هم متعلق به فدراسیون خواهد بود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • برگزاری رقابت‌های تنیس دختران ۱۲ غرب آسیا
  • وعده رییس فدراسیون والیبال به ساحلی‌بازان برای صعود به المپیک
  • روسای کمیسیون‌های داخلی فدراسیون تنیس مشخص شدند
  • رؤسای کمیسیون‌های داوران، مربیان و ورزشکاران تنیس مشخص شدند
  • رئیس فدراسیون ورزش کارگری: فعالیت خانم‌ها و آقایان یکسان می‌شود/ امسال لیگ کارگری هم خواهیم داشت
  • رقابت‌های آزاد دوومیدانی به تعویق افتاد
  • صعود مدعیان به مرحله نیمه نهایی رقابت‌های تنیس ساحلی
  • تیر و کمان در زمین‌های تنیس شیرودی! / فدراسیون تماشاگر حراج کورت‌های تنیس
  • برگزاری روز نخست رقابت‌های بین المللی تنیس ساحلی
  • برگزاری اردوی تیم تنیس روی میز دختران جوان