Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس دفتر نمایندگی سازمان ملل در افغانستان با توجه به اوضاع اقتصادی این کشور با شماری از مقامات طالبان دیدار و گفت‌وگو کرده است. - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، «دبرا لاینز» رئیس دفتر نمایندگی سازمان ملل در کابل در دیدار با شماری از مقام‌های طالبان درباره اوضاع اقتصادی افغانستان و مسائل حقوق بشری دیدار و گفت‌وگو کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در دیدار با «امیرخان متقی» سرپرست وزارت خارجه و «عبدالسلام حنفی» معاون نخست وزیر طالبان درباره مسائل اقتصادی، حقوق بشر و دولت فراگیر در افغانستان تبادل نظر کرد.

دفتر نمایندگی سازمان ملل موسوم به «یوناما» در افغانستان همچنین خبر داد که دبرا لاینز برای تسریع کمک‌های اضطراری به افغانستان تلاش می‌کند و همچنین باید همه طرف‌ها نیز برای جلوگیری از بحران اقتصادی تلاش کنند.

از سوی دیگر، «عبدالقهار بلخی» سخنگوی وزارت خارجه طالبان گفته است که لاینز اطمینان داده است که در آینده نزدیک در سفر به آمریکا، در مورد فعال سازی مجدد نظام بانکی افغانستان با مقام‌های آمریکایی گفت‌وگو می‌کند.

یوناما: سازمان ملل در بخش‌های مختلف آماده همکاری با افغانستان استدیدار نمایندگان «یوناما» با طالبان/ مذاکرات بین‌الافغانی هفته جاری برگزار می‌شود

 این اظهارات چند روز پس از تکرار وزارت دارایی آمریکا مبنی بر عدم تحویل ذخایر ارزی حدود 10 میلیارد دالری افغانستان به حکومت طالبان است.

در همین حال، «عبدالحق وثیق» از سخنگویان طالبان به بی‌بی‌سی گفته است که قرار است 66 هزار مترمربع گندم از طریق این برنامه در کابل و ولایت‌ها توزیع شود.

مقام‌های طالبان می‌گویند که با این برنامه تنها در کابل برای حدود 40 هزار نفر کار ایجاد خواهد شد.

انتهای پیام/.

منبع: تسنیم

کلیدواژه: سازمان ملل طالبان اخبار افغانستان سازمان ملل طالبان اخبار افغانستان سازمان ملل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۷۸۷۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آماده همکاری گسترده با طالبان هستیم

شاه زلینا نماینده نخست‌وزیر مالزی در راس هیئتی در سفر به کابل با معاون سیاسی نخست‌وزیر طالبان دیدار کرد.

وی هدف از این سفر را گسترش روابط با طالبان عنوان کرد و اظهارداشت: مالزی آماده همکاری با طالبان در بخش‌های مختلف است. 

وی افزود: طالبان باوجود تحریم‌های موجود، پیشرفت‌های خوبی در زمینه‌های مختلف داشته است، اما رسانه‌های جهانی در تلاش کم جلوه نشان دادن این پیشرفت‌ها هستند.

عبدالکبیر در این دیدار با اشاره به تأمین امنیت کامل در افغانستان، از دولت و شهروندان مالزی دعوت کرد در افغانستان سرمایه‌گذاری کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • درانی: پاکستان بیشتر از هند از ناحیه افغانستان آسیب دیده است
  • رایزنی معاون اقتصادی نخست‌وزیر طالبان با هیات دیپلماتیک ایران
  • رایزنی معاون اقتصادی نخست‌وزیر طالبان با کاظمی قمی
  • ایجاد مسیر ریلی جدید؛ محور دیدار مقامات افغانستان و قزاقستان
  • نماینده ویژه پاکستان درامور افغانستان: ایران و چین شرکای معتمد ما هستند
  • مالزی: روابط با حکومت افغانستان را گسترش می‌دهیم
  • طالبان: تلاش کابل-مسکو می‌تواند جلوی تهدیدات را بگیرد
  • روسیه: نشست درباره افغانستان باید در هماهنگی با کابل باشد
  • کرسی افغانستان در سازمان ملل به طالبان واگذار شود
  • آماده همکاری گسترده با طالبان هستیم