Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمدعلی کمالی در گفت‌وگو با ایسنا، در این باره اظهار کرد: برای سازماندهی بازار جوجه یکروزه و به منظور ایجاد نظم در صف تقاضای جوجه در سامانه سماصط(سامانه مدیریت صنعت طیور) برنامه ریزی هایی صورت گرفته است تا تراکم تقاضا در یکروز بالا نرود و به تبع آن قیمت جوجه نیز افزایش نیابد.

وی ادامه داد: از هفته قبل این برنامه اجرا شده  و سهمیه استان‌ها هم به نسبت جوجه ریزی‌هایی که در طول یکسال گذشته داشته‌اند، مشخص شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مشاور عالی اتحادیه مرغداران گوشتی اضافه کرد: بر اساس این برنامه‌ریزی اگر در یک روز مرغداری به دلیل تراکم تقاضا موفق به دریافت جوجه مورد نیاز خود نشد می‌تواند تا پنج روز بعد آن را از سامانه سماصط دریافت کند و بدین صورت جوجه به همه مرغداران می‌رسد.

به گفته وی اقدامات انجام شده منجر به ایجاد ثبات در بازار جوجه شده است، ولی کماکان قیمت جوجه یکروزه از قیمت مصوب بالاتر است و بسته به نوع و برند آن از ۶۵۰۰ تومان تا ۸۰۰۰ تومان به مرغداران عرضه می‌شود. این رقم ها اصلا مورد تایید ما نیست و انتظار داریم که تکلیف این موضوع مشخص و با آن برخورد جدی شود.

کمالی تصریح کرد: قبلا سامانه سماصط این شرایط را نداشت و تقاضا هر روز ثبت می‌شد و همین امر باعث شده بود که تقاضا نسبت به تولید بالا رود و دفاتر و واسطه‌ها نیز بی‌رویه قیمت‌ها را افزایش می دادند.

وی همچنین به وضعیت تامین نهاده‌ها نیز اشاره کرد و گفت: نهاده‌های دامی در سامانه بازارگاه شارژ و اعلام شده است. این نهاده‌ها همچنان با تاخیر به دست مرغداران می‌رسد. از طرفی کیفیت برخی از ذرت‌ها مورد اعتراض مرغداران است و مرغداران نسبت به آن گله و شکایت دارند.  

منبع: تابناک

کلیدواژه: ربیع الاول طرح صیانت از حقوق کاربران هفته وحدت طرح جهش تولید مسکن عابدین خرم مرغداران جوجه یکروزه گله ربیع الاول طرح صیانت از حقوق کاربران هفته وحدت طرح جهش تولید مسکن عابدین خرم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۷۸۸۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازار سیاه تایر از بین می‌رود/ تقاضا برای خرید کاهشی شد

جمال میرزایی اظهار داشت: تایر در بعضی از رینگ‌ها خریداری و برای افزایش قیمت در انبارک‌ها احتکار می‌شد که اکنون با تعادل در عرضه و تقاضا ظرف یک ماه آینده این بازار سیاه از بین خواهد رفت.

به گزارش ایرنا، وی افزود: کمبودی در عرضه تایر‌هایی با رینگ‌های ۱۳ و ۱۴ در بازار نداریم و با افزایش عرضه اکنون این تایر‌ها به میزان کافی در بازار موجود است.

میرزایی بیان کرد: مشاهده‌های میدانی نشان می‌دهد که تقاضا نسبت به رینگ‌های ۱۳ و ۱۴ کاهش یافته است.

عضو هیات مدیره انجمن صنعت تایر ایران تاکید کرد: با از بین رفتن بازار سیاه در ماه آینده قیمت تایر در بازار کاهشی خواهد شد.

میرزایی با اشاره به افزایش به صورت میانگین ۱۶ درصدی تایر‌های سواری گفت: با توجه به افزایش بهای تمام شده محصولات تولیدی ناشی از افزایش نرخ جهانی مواد اولیه، نرخ مواد اولیه داخل، انرژی و سایر عوامل و نهاده‌های تولیدی و براساس اخذ مجوز‌های قانونی و تصمیمات اتخاذ شده در انجمن صنفی صنعت تایر مقرر شد تا از پنجم اردیبهشت افزایش قیمت اعمال شود.

مدیر عامل گروه صنعتی بارز عنوان کرد: نرخ جهانی مواد شیمیایی از ۱.۲ به ۱.۷ دلار رسید که این امر باعث زیان‌ده شدن تولید شده است.

وی بیان داشت: تولیدکنندگان تایر در سال گذشته افزایش قیمتی نداشتند و این افزایش قیمت در امسال می‌تواند تولیدکنندگان را از زیان خارج و منجر به رونق تولید کند.

دیگر خبرها

  • روی هر مرغ بالای ۱۰ هزار تومان ضرر می‌کنیم
  • قیمت مرغ زنده چقدر شد؟
  • مصرف ماهانه ۸۵ هزارتن تخم مرغ در کشور
  • صادرات ماهانه ۱۵ تا ۲۰ هزار تن مرغ به بازار‌های هدف
  • بازار سیاه تایر از بین می‌رود/ تقاضا برای خرید کاهشی شد
  • صادرات مرغ با هدف تعادل بازار و ایجاد درآمد ارزی
  • تولید ماهانه تخم مرغ به ۱۱۲ هزارتن رسید
  • جوجه یک روزه
  • نیم سکه همچنان در صدر تقاضا
  • گیلان، تأمین کننده جوجه یکروزه کشور