Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-05-06@16:38:24 GMT

رشد ۲۵ درصدی تولید سیب و انار

تاریخ انتشار: ۲ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۴۷۹۵۷۴

نایب رئیس اتحادیه باغداران تهران گفت: برآوردها حاکی از آن است که تولید سیب و انار نسبت به سال قبل ۲۰ تا ۲۵ درصد افزایش یابد. ناطقان: مجتبی شادلو نایب رئیس اتحادیه باغداران تهران با اشاره به اینکه عمده برداشت مرکبات از اواخر آبان آغاز می شود، اظهار کرد: با توجه به افزایش تولید نارنگی و نبود بازار مناسب، باغداران در بحث جمع آوری دچار مشکلاتی شدند، چرا که این محصول همانند پرتقال ماندگار نیست و حداکثر از زمان برداشت تا فروش یک‌ماه فرصت دارند، در غیراین صورت تولید از بین‌ می رود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



او افزود: علی رغم آنکه یک سال پرمخاطره را از لحاظ کم آبی و تگرگ پشت سر گذاشتیم که شدت غرش ها گیاه و درخت را دچار شوک کرد، اما در تولید محصولاتی همچون سیب و انار که در حال برداشت است، پیش بینی رشد ۲۰ تا ۲۵ درصدی نسبت به سال قبل شده است‌.

شادلو ادامه داد: گرچه باغداران در برداشت این میوه ها به سبب گرانی وسایل بسته بندی دچار مشکل هستند، اما با وجود تمامی مشکلات و محدودیت ها در تامین نهاده و گرانی کود و سم این امر صورت گرفت.

نایب رئیس اتحادیه باغداران تهران در واکنش به اتخاذ سیاست های نامناسب صادرات بیان کرد: هم اکنون برخی تولیدکنندگان توان جمع آوری، بسته بندی و برداشت محصول را ندارند و به نوعی کشاورزان منتظر گروه های سرمایه گذار در بازار هستند، چرا که اتخاذ سیاست های نادرست صادرات سیب در سال گذشته موجب شده تا استقبال چندانی در بحث سیب صورت نگیرد.

به گفته او، با وجود تورم بالای بخش کشاورزی و افزایش چشمگیر قیمت نهاده های تولید، اگر اصالت کشاورزان نبود، در خیلی از محصولات تولید رها می شد، اما کشاورزان با تمام قدرت به تولید ادامه دادند که امیدواریم حوادث خاصی در ادامه این چند ماه در محصولات باغی رخ ندهد.

نایب رئیس اتحادیه باغداران تهران با تاکید بر رفع موانع صادرات محصولات کشاورزی بیان کرد: بنابر قول وزیر جهاد کشاورزی مبنی بر رفع موانع صادراتی انتظار می رود که مشکلات سال قبل اتفاق نیفتد تا بتوانیم از این فرصت برای ارتقای بخش کشاورزی و اقتصاد کلان نهایت استفاده را ببریم.

او با اشاره به اینکه سال گذشته کمبودی در مقدار سیب صادراتی نداشتیم، گفت: اگر صادرات سیب در ازای واردات موز جوابگو نیست، اهرم های مناسبی در قبال صادرات سیب باید تعریف شود تا کمک به تولید و اقتصاد کلان باشد.

شادلو در پایان تصریح کرد: در تولید محصولات باغی همچون سیب، کیوی و مرکبات اگر شرایط پایدار و مستمر صادرات نداشته باشیم، بازار داخل جوابگو نیست چرا که بنابر برآوردهای اولیه حداقل ۵۰ درصد تولید باید صادر شود که این امر مستلزم مسیر روان صادرات است. منبع: باشگاه خبرنگاران برچسب ها: رشد تولید ، سیب ، انار

منبع: ناطقان

کلیدواژه: رشد تولید سیب انار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۷۹۵۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۸۰ درصدی ارزش صادرات سمنان در سال جدید

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز سمنان،️ مدیر کل گمرک استان سمنان گفت:  در فروردین  امسال ، ۲۹ هزار تن کالا شامل مواد شوینده - کربنات سدیم ، هیدروکربن   و سیم و کابل به ارزش ۱۰ میلیون دلار از گمرکات استان سمنان به ۳۴ کشور جهان صادر شد که به لحاظ وزن ۹۶ درصد و به لحاظ ارزش صادراتی ۸۰ درصد نسبت به فروردین سال گذشته افزایش داشته است.
مرتضی حاجیان نژاد با بیان اینکه در این مدت هزار و ۵۵۰ تن کالامواد اولیه و ماشین آلات واحد‌های تولیدی به ارزش شش میلیون ۵۰۰ هزار دلار به گمرکات استان سمنان وارد شده است  گفت: تراز تجاری یک ماهه استان سه میلیون ۵۰۰ هزار دلار و مثبت بوده است.
حاجیان نژاد همچنین گفت: بر اساس تحلیل‌های آماری ، میزان تجارت خارجی استان سمنان در سال گذشته ۳۸۵ میلیون دلار بوده که نسبت به سال قبل از آن ۵۹ درصد رشد داشته است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • افزایش ۸۱ درصدی صادرات از پایانه مرزی بیله سوار
  • صادرات سیر پارس‌آباد به روسیه و آذربایجان
  • طی یک سال؛ صادرات ۹۰ درصدی محصولات خام پتروشیمی ایران به چین
  • افزایش ۸۰ درصدی ارزش صادرات سمنان در سال جدید
  • صادرات ۹۰ درصدی محصولات خام پتروشیمی ایران به چین
  • خسارت ۵۰ درصدی بارندگی به گندمزار‌های خوزستان
  • جهش ۴۶ درصدی صادرات آلمان به ایران در فوریه ۲۰۲۴
  • واردات ایتالیا از ایران ۲ برابر شد
  • تجارت ۸۵۰ میلیون یورویی ایران و اتحادیه اروپا در ۲ ماه
  • رشد ۳۰ درصدی تجارت ایران و اتحادیه اروپا