Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، محمدرضا عسکری‌پور لاهیجی، سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی واحد لنگرود با اشاره به شعار سال جدید تحصیلی این دانشگاه گفت: سال تحصیلی جدید با شعار "تحول در آموزش حافظه‌محور به آموزش بسترساز اشتغال دانش‌بنیان" آغاز شد و این رویکرد مطمئنا دانشگاه را در مسیر متعالی هدایت خواهد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: عدالت آموزشی یعنی حرکت از نظام آموزشی حافظه‌محور به نظام آموزشی رابطه‌محور، عبور از نظام آموزشی دانش‌محور به نظام آموزشی انسان‌محور، اهتمام به توانمندسازی نه دانشمندسازی، اهتمام به آموزش اندیشیدن نه آموزش اندیشه‌ها؛ پس توسعه از سرمایه‌گذاری بر انسان‌ها آغاز می‌شود نه سرمایه‌گذاری بر نیاز‌های انسان‌ها.

سرپرست دانشگاه آزاد واحد لنگرود اظهار داشت: محققان و دانشگاهیان باید درباره مسائل اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی احساس مسئولیت کنند و مقابل معضلات بی‌تفاوت نباشند.

عسکری‌پور ادامه داد: در این برهه از زمان و در شرایط کنونی که چشم امید به اندیشمندان و دانشگاهیان دوخته شده است، دانشگاه باید نقش خود را به‌خوبی ایفا کند و برای بهترشدن زندگی مردم و توسعه کشور گام بردارد.

او با اشاره به فعالیت‌های دانش‌بنیان واحد لنگرود گفت: راه‌اندازی مراکز رشد، سرای نوآوری و پارک علم و فناوری نخستین زمینه‌های رسمی شکل‌گیری شرکت‌های دانش‌بنیان خواهد بود.

سرپرست دانشگاه آزاد لنگرود تصریح کرد: با توجه به شعار سال تولید، پشتیبانی‌ها، مانع‌زدایی‌ها، دانشگاه‌ها با پشتیبانی شرکت‌های دانش‌بنیان و با تقویت آموزش و پژوهش در واحد‌های صنعتی و تولیدی (شهرک‌های صنعتی) زمینه تحقیق و توسعه را فراهم می‌آورند.

انتهای پیام/ع

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: دانشگاه آزاد سال تحصیلی جدید آموزش انسان محور نظام آموزشی دانش بنیان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۸۰۱۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیدار کارکنان آموزش و پرورش استان مرکزی با نماینده ولیّ‌فقیه

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز اراک؛ مدیرکل و کارکنان آموزش و پرورش استان مرکزی به مناسبت گرامیداشت هفته معلم با نماینده ولی فقیه در استان مرکزی دیدار کردند.

آیت‌الله دری نجف‌آبادی امروز در دیدار با شماری از معلمان مناطق ۱۵ گانه استان مرکزی گفت: آموزش و پرورش وظیفه دارد در جهت تضمین آینده نظام اسلامی نخبه‌پروری در تراز انقلاب را در دستور کار خود قرار دهد. زیرا هر جامعه‌ای باید برای پیشرفت و توسعه همه‌جانبه و واقعی، توجه به آموزش و پرورش را جزو اولویت‌های برنامه‌های کلان خود قرار دهد.

او افزود: منشاء تحول در هر جامعه‌ای نیروی انسانی است و متولیان امر از جمله آموزش و پرورش وظیفه دارند با سرمایه‌گذاری در این بخش زمینه توسعه و تحول کشور را فراهم کنند. اساس آموزش و پرورش معلم است و گزینش معلمان باید طوری باشد که توانمندترین و شایسته‌ترین افراد جذب آموزش و پرورش شوند.

آیت‌الله دری نجف‌آبادی در بخش دیگری از سخنان خود به ضرورت اصلاح نظام پرداختی کشور پرداخت و افزود: تعدد نظام‌های پرداختی در کشور یکی از مشکلات ریشه‌ای است و تجمیع قوانین پرداختی باید در دستور کار متولیان امر قرار بگیرد.

دیگر خبرها

  • غول کنکور در دولت سیزدهم جادو شد/ معلم ستون فقرات نظام آموزشی است
  • معلمان معمار آینده نظام هستند
  • دیدار کارکنان آموزش و پرورش استان مرکزی با نماینده ولیّ‌فقیه
  • خیزش دانشگاه‌های آمریکا علیه محور شرارت آمریکایی-اسرائیلی
  • ارایه تسهیلات ارزان به شرکت‌های دانش بنیان صادرات محور
  • خراسان رضوی ۲۰ هزار بازمانده از تحصیل دارد
  • معلمان محور و مدار توسعه و تحول در کشور هستند
  • جریان وقف باید به سمت دانش‌محور شدن برود / مبلغ ما در وقف شفاف‌سازی و نمایش کارهای علمی است
  • بیش از ۱۰ هزار واحد صنعتی به چرخه تولید بازگشتند
  • آزمون‌های نهایی مبتنی بر ارزشیابی از یادگیری است