Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-27@22:50:25 GMT

«آیت‌الله رییسی» بازوبند پهلوان ایران را بست

تاریخ انتشار: ۲ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۴۸۰۲۷۶

«آیت‌الله رییسی» بازوبند پهلوان ایران را بست

به گزارش ایرنا، رقابت‌های کشتی پهلوانی بزرگسالان کشور از روز گذشته (شنبه/ اول آبان ماه) در سالن ورزشی ۱۲ هزار نفری مجموعه ورزشگاه آزادی تهران آغاز شد و امروز (یکشنبه) با معرفی نفرات برتر به پایان رسید.

فینال وزن‌های ۷۰ و به اضافه یکصد کیلوگرم با حضور آیت الله «سیدابراهیم رییسی» رییس جمهوری ایران و سیدحمید سجادی وزیر ورزش برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

رییس جمهوری ایران که در ابتدا در جایگاه ویژه نشسته بودند در ادامه در بین مردم و ورزشکاران و قهرمانان کشتی آزاد و فرنگی همچون حسن یزدانی، امیرحسین زارع، محمدرضا گرایی و محمدهادی ساروی و قهرمانان پارالمپیکی نشستند و سپس برای بستن بازوبند پهلوانی به روی تشک استقرار یافته در سالن ۱۲ هزار نفری آزادی رفتند که در ادامه با ورزشکاران، قهرمانان، مرشدان و پیشکسوتان خوش و بش کردند و عکس یادگاری گرفتند.

در مراسم بستن بازوبند پهلوانی، سیدحمید سجادی وزیر ورزش و جوانان، ایوب بنی نصرت و محمدرضا توپچی از پهلوانان ایران و همچنین مهرعلی باران چشمه سرپرست فدارسیون ورزش‌های زورخانه‌ای و پهلوانی حضور داشتند و آیت الله سیدابراهیم رییسی بازوبند پهلوانی را بر بازوی جابر صادق زاده بستند.

در فینال وزن به اضافه یکصد کیلوگرم جابر صادق‌زاده به مصاف امیر محمدی نایب قهرمان سه دوره مسابقات پهلوانی کشور رفت که صادق‌زاده در همان سه دقیقه نخست با اجرای عقربک پشت حریفش را خاک کرد و عنوان قهرمانی را از آن خود کرد.

امید خدمتی نیز در فینال وزن منهای ۷۰ کیلوگرم موفق به شکست ابراهیم ولیان از خراسان جنوبی شد.

این رقابت‌ها با عنوان بزرگداشت شهید حاج قاسم سلیمانی با حضور بیش از ۳۰۰ شرکت کننده از مدعیان کسب عنوان برتری و قهرمانی از ۳۱ استان کشور و ۳۳ تیم از کردستان، خوزستان، اردبیل، یزد، کرمان، خراسان رضوی، کهگیلویه وبویراحمد، مرکزی، قم، ایلام، فارس، سیستان و بلوچستان، کرمانشاه، مازندران، آذربایجان شرقی، چهارمحال و بختیاری، سمنان، تهران، توابع تهران، قزوین، اصفهان، خراسان شمالی، بوشهر، آذربایجان غربی، خراسان جنوبی، هرمزگان، لرستان، گیلان، البرز، منطقه آزاد قشم، همدان، زنجان و گلستان آغاز شد.

این پیکارها در ۶ وزن ۵۵ تا ۶۰، ۷۰، ۸۰، ۹۰، ۱۰۰ و به اضافه یکصد کیلوگرم بدون ارفاق وزن برگزار خواهد شد.

آخرین دوره پیکارهای کشتی پهلوانی قهرمانی کشور ۹ دی ماه سال ۱۳۹۸ برگزار شد و این پیکارها به دلیل شیوع ویروس کرونا سال گذشته لغو شد. در سال ۹۸ جابر صادق‌زاده برای ششمین مرتبه صاحب بازوبند پهلوانی کشور شد. او پیش از این در سال‌های ۹۱، ۹۴، ۹۵، ۹۶ و ۹۷  نیز پهلوان ایران شده بود و با کسب ششمین بازوبند پهلوانی، صاحب لقب پهلوان باشی شد.

هر کشتی‌گیری که بتواند در رقابت‌های سنگین وزن پهلوانی کشور، ۶ مرتبه صاحب بازوبند پهلوانی شود، لقب پهلوان باشی را به او می‌دهند.

پیش از این زنده یاد علیرضا سلیمانی با کسب ۶ عنوان قهرمانی پهلوانی کشور تنها پهلوان باشی کشور بود.

اسامی فینالیست‌های ۴ وزن دیگر به این شرح است:

منهای ۶۰ کیلوگرم: سجاد صالح‌پور (اصفهان) -  امیرحسام محبی (کرمان)

منهای ۸۰ کیلوگرم: علیرضا کشاورز (فارس) - سیدعلی میرقائمی (تهران)

منهای ۹۰ کیلوگرم: علیرضا صحرایی (خراسان رضوی) - مصطفی نجفی (خراسان جنوبی)

منهای یکصد کیلوگرم: شایان عابدی (اردبیل) - علی امیرسرداری (لرستان)

برچسب‌ها فدراسیون ورزش زورخانه ای و کشتی پهلوانی سید ابراهیم رییسی ورزش زورخانه ای و کشتی پهلوانی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فدراسیون ورزش زورخانه ای و کشتی پهلوانی سید ابراهیم رییسی ورزش زورخانه ای و کشتی پهلوانی فدراسیون ورزش زورخانه ای و کشتی پهلوانی سید ابراهیم رییسی ورزش زورخانه ای و کشتی پهلوانی بازوبند پهلوانی بازوبند پهلوان پهلوانی کشور یکصد کیلوگرم کشتی پهلوانی صادق زاده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۸۰۲۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عکس پدر زاکانی با پسر جهان پهلوان تختی!

این روزها بنرهایی از جهان پهلوان تختی در سطح شهر تهران می‌بینید که روی آن عبارت "پای تختی هستیم" نوشته شده است!

به گزارش تابناک ورزشی؛ البته این جمله می‌تواند چندوجهی خوانده شود و به قول شعرا و ادبا، جناس دارد اما فارغ از برداشت اهل پایتخت بودن یا پای آرمان های تختی ایستادن، موضوع علاقه شهرداری به استفاده از برند پهلوان پرآوازه کشتی جالب‌تر است. 

حسین زاکانی پدر شهردار فعلی تهران، بعداز انقلاب مسوول برگزاری مراسم بزرگداشت جهان پهلوان تختی بود!

این مراسم هرساله در روز فوت غلامرضا تختی اسطوره پهلوانی و کشتی‌گیر سرشناس ایران در آرامگاه ابن بابویه برگزار می‌شود. در این تصویر، حسین زاکانی را در عکسی که بابک تختی فرزند جهان پهلوان در آن حاضر است، می‌بینید: 

 

 

 

 

دیگر خبرها

  • مازندران قهرمان دو رده سنی کاراته کشور
  • ووشوکار اسدآبادی، بر سکوی قهرمانی انتخابی جام جهانی
  • عکس پدر زاکانی با پسر جهان پهلوان تختی!
  • تجلیل از آقای ورزش ایران در حاشیه کشتی فرنگی جام تختی
  • تجدید عهد با شهدای پهلوان
  • اعطای بازوبند پهلوانی به فرمانده ناوگروه ۸۶ ارتش
  • عکس | بازوبند پهلوانی به فرمانده ناوگروه ۸۶ ارتش اعطا شد
  • بازوبند پهلوانی به فرمانده ناوگروه ۸۶ ارتش اعطا شد
  • ووشو انتخابی جام جهانی؛ نشان طلا بر گردن ریگی و سیفی
  • نمایش ۲ فیلم برای جامعه ورزش پهلوانی از شبکه‌های مختلف تلویزیونی