Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار اقتصاد بین‌الملل خبرگزاری فارس به نقل از رویترز، محمد بن سلمان ولیعهد پادشاه عربستان اعلام کرد که خاندان سعودی تصمیم گرفته تا سال 2060 تولید گازهای گلخانه‌ای در این کشور را که اغلب به خاطر احتراق سوخت‌های فسیلی انجام می‌شود را به صفر برسانند.

وی همچنین گفت که هدف‌گذاری تا سال 2030 برای پایین آوردن میزان آلاینده‌ها را دو برابر کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بن سلمان و وزیر انرژی عربستان گفته‌اند که سعودی‌ها به دنبال مقابله با تغییرات آب و هوایی هستند اما در عین حال بر لزوم تداوم عرضه سوخت‌های فسیلی و هیدروکربنی تأکید کرده و گفته‌اند تلاش می‌کنند ثبات بازار نفت را تضمین کنند.

قرار است پایان این ماه کنفرانس آب و هوایی سازمان ملل در گلاسگو برگزار شود که امید می‌رود کشورها برای پایین آوردن آلاینده‌های خود موافقت کنند.

آمریکا هم‌اکنون دومین کشور آلاینده دنیا است و گفته که می‌خواهد تا سال 2050 میزان تولید گازهای گلخانه‌ای خود را به صفر برساند در واقع آمریکا گفته که تا سال 2050 میزان گازهای گلخانه‌ای در این کشور با میزان گازهایی که قرار است از هوا جذب شده یا تصفیه می‌شوند بیشتر نباشد.

چین و هند اولین و سومین کشور تولیدکننده گازهای گلخانه‌ای در جهان هستند اما هیچ تعهدی برای پایین آوردن آلایندگی خود ارائه نداده‌اند. 

امین ناصر، مدیرعامل شرکت آرامکوی عربستان که بزرگترین شرکت نفتی جهان به شمار می‌رود گفته که تلاش‌ها برای منفی کردن نگاه‌ها نسبت به نفت و به طور کلی سوخت‌های فسیلی نتیجه عکس داشته و آرامکو می‌خواهد ظرفت تولید نفت و گاز خود را افزایش دهد.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: پادشاه عربستان گازهای گلخانه ای گازهای گلخانه ای تا سال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۸۰۵۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رونمایی از سامانه سرمایه‌گذاری استان یزد

آیین رونمایی از سامانه مدیریت یکپارچه اماکن فرهنگی، تاریخی و گردشگری یزد با حضور مدیرکل سرمایه‌گذاری و اشتغال وزارت کشور، معاون هماهنگی امور اقتصادی و گردشگری استانداری یزد و دیگر مسئولان کشور و استان رونمایی شد.

این سامانه به صورت هفت زبانه عرضه شده و قابلیت نمایش فرصت‌های سرمایه‌گذاری استان در حوزه زنجیره‌های ارزش استان از قبیل گردشگری، کشاورزی و صنعت را دارد که در حال حاضر ۱۲۸ طرح در آن تعریف شده است.

سرمایه‌گذاران با مراجعه به این سامانه می‌توانند تمام مشخصات فنی، طرح‌های مالی و کلیه اطلاعاتی که برای سرمایه‌گذاری را نیاز دارند را به دست آورند.

همچنین از بذر هیبرید تولیدی تعدادی از محصولات گلخانه‌ای شرکت دانش‌بنیان صبا کشت آرون رونمایی شد.

این محصولات گلخانه‌ای از یکنواختی مناسب از نظر رشد بوته، شکل، رنگ، اندازه و تداوم تولید محصول در مزرعه برخوردار است که نسبت به ارقام شاهد خارجی و محلی برتری مناسبی دارد.

باشگاه خبرنگاران جوان یزد یزد

دیگر خبرها

  • جذب گازهای گلخانه ای در یک ماده متخلخل جدید 
  • تغییرات آب و هوایی میانگین درآمد مردم جهان را کاهش می‌دهد
  • ۲۱ درصد گازهای گلخانه‌ای تولیدی مربوط به بخش کشاورزی است
  • تصاویر هوایی از جاده ای که از وسط سیل هولناک عربستان عبور می کند | ویدئو
  • شکست سامانه پدافند هوایی آمریکا در مقابله با عملیات «وعده صادق»
  • کرونا ویروس چگونه با تغییرات آب و هوایی گسترش یافت؟
  • نقش تغییرات آب و هوایی در گسترش ویروس ها
  • رونمایی از سامانه سرمایه‌گذاری استان یزد
  • گرمایش جهانی چگونه بر وقوع بلایای طبیعی تاثیر می‌گذارد؟
  • تغییرات بودجه شهرداری تهران در این دو سال | اعتبارات نسبت به دو سال گذشته ۵۰ درصد افزایش یافته است