Web Analytics Made Easy - Statcounter

شهردار تهران گفت: برآورد قیمت ایجاد مجموعه روان آب‌ها بالغ بر ۲۰ هزار میلیارد تومان است.

خبرگزاری میزان- ۶.۲ کیلومتر از پروژه‌های جمع‌آوری آب‌های سطحی غرب تهران با حضور استاندار و شهردار تهران به بهره‌برداری رسید.

علیرضا زاکانی، شهردار تهران پس از آیین بهره‌برداری و بازدید از پروژه‌های جمع‌آوری آب‌های سطحی (مدیریت سیلاب غرب تهران) در جمع خبرنگاران اظهار کرد: طبق طرح مدیریت سیلاب تهران ۵۳۰ کیلومتر از کانال‌ها و تونل‌های هدایت آب‌های سطحی مورد بهره برداری قرار گرفت که ۱۷۰ کیلومتر دیگر از پروژه‌های مدیریت آب‌های سطحی هنوز در دست احداث یا منتظر شرایطی است که به تکمیل برسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ضمن اشاره به اینکه عمده مشکل سیلابی در غرب تهران و منطقه ۲۱ و ۲۲ است، اضافه کرد: مدیریت و جمع‌آوری آب‌های سطحی یک موضوع بخشی نیست و باید غرب رود کن (بزرگ‌ترین رود شهر تهران) تا رودخانه کرج، شهر قدس و شهریار در طرح مدیریت جمع‌آوری سیلاب به صورت یکپارچه دیده شود.

زاکانی در ادامه افزود گفت: بخش فوقانی این طرح که حدود ۷۰ کیلومتر و در سه بخش M ۱، M ۲ و M ۳ طراحی شده است و حدود ۶.۲ کیلومتر از ۷۰ کیلومتر بخش فوقانی این طرح افتتاح خواهد شد و تا عید حدود ۶.۸ کیلومتر دیگر افتتاح خواهد شد. با سرعت بخشی در اجرای عملیات بخش باقی‌مانده طرح در دست احداث، شهر تهران، قدس و شهریار از خطر سیلاب مصون می‌ماند.

شهردار تهران در ادامه گفت: هدف در درجه اول ایجاد زمینه مهار آب‌های سطحی و سیلاب و آسیب‌هایی است که در بحران سیلاب به منطقه ۲۱، ۲۲ و شهریار و شهر قدس را تهدید می‌کند. در درجه دوم بحث بهره‌مندی از آب‌های سطحی در ایجاد فضای سبز و سایر مدنظر است.

زاکانی تاکید کرد: طبق برآورد سند توسعه پنج ساله پنجم شهر تهران، این ۱۷۰ کیلومتر طی ۲۰ سال توسعه پیدا کند. با توجه به جلساتی که با معاونت فنی و عمرانی و شرکت خاکریزآب برگزار شد بنا بر این شد که این مدت ۲۰ سال نصف شود و با کار جهادی و با همکاری آقامیری، عضو شورای شهر تهران این طرح ظرف ۱۰ سال به نتیجه برسد. توسعه موجود آب‌های سطحی غرب تهران و ترمیم کانال‌ها و تونل‌های سایر نقاط در دستور کار قرار می‌گیرد.

وی همچنین ضمن اشاره به این که با اقدامات شهرداری امروزه مجموعه پروژه‌های روان آب‌ها در تهران ۵۳۰ کیلومتر است، اضافه کرد: قیمت ایجاد مجموعه روان آب‌ها بالغ بر ۲۰ هزار میلیارد تومان برآورد می‌شود. نگهداشت این مجموعه پروژه‌ها نیز بسیار مهم است که پروژه ویژه و خاصی هم برای نگهداشت این مجموعه در نظر گرفته می‌شود که ۵۳۰ کیلومتر ایجاد شده حفظ و ۱۷۰ کیلومتر نیز توسعه پیدا کند.

بیشتر بخوانید: آمادگی برای لغو روادید جهت تسهیل گردشگری بین کشور‌های اسلامی

انتهای پیام/

برچسب ها: شهردار تهران علیرضا زاکانی

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: شهردار تهران علیرضا زاکانی جمع آوری آب های سطحی شهردار تهران غرب تهران شهر تهران پروژه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۸۱۲۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیش از 543 میلیارد تومان برآورد اولیه خسارت سیل به بخش کشاورزی

 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان جنوبی  رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان  با بیان اینکه سیل اخیر خسارت سنگینی را به بخش کشاورزی استان وارد کرده است، گفت: براساس گزارش‌های ارسالی از شهرستان ها، بالغ بر ۵۴۳ میلیارد و 300 میلیون تومان  برآورد اولیه خسارت سیل به زیربخش‌های کشاورزی استان است .
مهدی جعفری افزود: بر اثر سیل خسارات قابل‌توجهی به زیرساختهای بخش‌های کشاورزی استان از جمله قنوات، باغات، زراعت، دام و طیور، ابنیه‌ها، جاده‌های بین مزارع و ایستگاه‌های پمپاژ کشاورزی وارد شده‌است.
وی با بیان اینکه گروه‌های تعیین و ارزیابی خسارات پس از سیل در سطح مراکز بخش سازماندهی و تمام مناطق خسارت‌دیده نیز فهرست‌برداری شد، گفت: جبران خسارات سیل به کشاورزی این استان قدری دشوار است و براساس برآورد‌های اولیه برای جبران این خسارات  به بخش‌های کشاورزی خراسان جنوبی، تخصیص اعتبارات ملی و استانی مورد نیاز است.
وی با بیان اینکه اکیپ‌های راهسازی در مراکز جهاد کشاورزی مستقر بوده و مشغول ترمیم جاده‌های بین مزارع در بخش کوهسنانی هستند، گفت: همکاران مدیریت در شهرستان‌ها وگروه‌های جهادی در کنار کشاورزان و بهره برداران، کار لایروبی و پاکسازی باغات استان را انجام می‌دهند.
جعفری گفت: با استفاده از بیل‌های مکانیکی، لایروبی رسوبات جمع‌شده در پشت بند‌ها انجام خواهد شد تا پیش از فصل آبیاری باغات زمینه آبیاری درختان و زمین‌های زراعی فراهم شود.
وی با بیان اینکه  شهرستان‌های بشرویه و زیرکوه بیشترین میزان و حجم خسارت راداشتند، افزود:  این گزارش برآورد اولیه بوده و روند بررسی برای برآورد نهایی ادامه دارد.
رئیس سازمان جهادکشاورزی در خصوص خسارات وارد شده به قناتهای استان گفت: طبق گزارش‌های اولیه  سیل به تعداد ۱۰۱ رشته قنات، ۱۱۶۰۰ هکتار اراضی زراعی و باغی، ۳۳۷ راس دام سبک، ۵۲۰ کیلومتر ایل راه، ۱۱۰ کیلومتر جاده بین مزارع و ۱۷ کیلومتر مسیر انتقال آب خسارت وارد کرده که البته تاکید میگردد که گزارش برآورد اولیه بوده و روند بررسی برای برآورد نهایی ادامه دارد. 


دیگر خبرها

  • توسعه و بهسازی راه‌های استان زنجان با اجرای ۷ پروژه
  • بیش از 543 میلیارد تومان برآورد اولیه خسارت سیل به بخش کشاورزی
  • توسعه و بهسازی راه‌های استان با اجرای ۷ پروژه
  • آب شرب روستا‌های سیل زده خراسان جنوبی وصل شد
  • آب روستا‌های سیل زده خراسان جنوبی وصل شد
  • توسعه و بهسازی بزرگراه های استان زنجان با اجرای ۷ پروژه
  • توسعه و بهسازی بزرگ‌راه‌های استان زنجان با اجرای ۷ پروژه
  • بیش از ۲۶۰ کیلومتر پروژه آزادراهی و بزرگراهی در آذربایجان شرقی در حال احداث است
  • امسال بسیاری از پروژه‌های نیمه تمام حوزه راهسازی پایان می یابد
  • استفاده از درس آموخته‌های سیل ۱۴۰۳ در بحران‌های احتمالی ناشی از آب در پایتخت