Web Analytics Made Easy - Statcounter

مطابق شواهد، در پی افشاگری های رسانه ها علیه برخی باورهای خرافی در اطراف تیم ملی، عده ای از ملی پوشان فوتبال ایران که اغلب شان هم لژیونر هستند، در تماس با چهره های دانشگاهی و تحصیلکرده ورزشی از این موضوع های حاشیه ای که ارزش زحمت و تلاش آنها را زیر سوال می برد، گلایه کرده اند.

به گزارش طرفداری، اواخر هفته گذشته روزنامه جام جم گزارشی درباره دخالت جادوگر در پاداش بازیکنان تیم ملی نوشت که این گزارش لابه لای هیاهوی مربوط به جادوگری در تیم ملی و همچنین ماجرای تجهیزات کمک داور ویدیویی گم شد، گزارشی که در آن به موارد عجیبی نظیر تعیین پاداش های سه هزار و پانصد یورویی و پنج هزار و پانصد یورویی به جای پاداش های ۴ و ۶ هزار دلاری اشاره شده بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عدد بازی در تیم ملی؛ حتی در پاداش!

در این گزارش که در روزنامه جام جم منتشر شده و در جام جم آنلاین بازتاب داشته، نویسنده مدعی شده بود از ملی پوشان فوتبال شنیده؛ «آنها می گویند جادوگر را کجای دل مان بگذاریم؟ جادوگر حتی رقم پاداش را هم تعیین می کند. جادوگر تیم ملی روی اعداد ۱۱ و ۷ و ۹ تاکید دارد و کاری کرده جمع پاداش ها هم ۹ هزار یورو باشد که البته با توجه به اختلاف قیمت دلار و یورو، از ۱۰ هزار دلار کمتر نیست!»

پیش از این در روزهایی که تیم ملی مغلوب بحرین و عراق شد هم عده ای مدعی بودند گروهی که قصد تصاحب فدراسیون فوتبال را دارند زمینه ساز این باخت ها شده اند چرا که تیم ملی در دقایقی گل می خورد که به ۷ و ۹ و ۱۱ مربوط بود. به طور نمونه بازی با بحرین در دقیقه ۶۵ از روی نقطه پنالتی دروازه مان باز شد که جمع ۶ و ۵ می شود ۱۱ یا مقابل عراق گل اول را دقیقه ۱۱ خوردیم و گل دوم را دقیقه ۹۲ که هم ۹ دارد و هم جمع اعدادش می شود ۱۱… آن روزها هر کس این حرف ها را می شنید، بی اختیار به باورهای خرافی راوی می خندید اما حالا برخی بازیکنان تیم ملی به صراحت می گویند اعداد ۷ و ۹ و ۱۱ را در تیم ملی خیلی زیاد می شنوند!

اینها البته روایت های تایید نشده است اما این که ناگهان جامعه دانشگاهی روی این موضوع حساس شده بی ارتباط به حرف های ملی پوشان نیست. به طرز عجیبی طی چند روز گذشته جمعی از چهره های تحصیلکرده ورزش ایران به مبارزه با رمالی و جادوگری و باورهای خرافی در اطراف تیم ملی پرداخته اند.  رادیو بعد از VAR، رمالی را نشانه گرفت

پنجشنبه گذشته در برنامه مناظره ورزشی رادیو ورزش با اجرای شهرام نوروزی، پس از مناظره مهدی هژبری، سردبیر رسانه طرفداری با خداداد افشاریان، رییس کمیته داوران فدراسیون فوتبال، علی جوادی سردبیر روزنامه خبرورزشی که در روزهای ابتدایی حضور شهاب عزیزی خادم در فدراسیون فوتبال، سخنگوی فدراسیون بود و در اعتراض به انتصاب های مشکوک او، از منصب خود کناره گیری کرد، به صراحت از حضور افرادی که مشکوک به جادوگری هستند در سفرهای تیم ملی حرف زد و شهرام نوروزی هم به نوشته روزنامه خبر ورزشی استناد کرد که پرسیده بود آیا این شخصی که همراه تیم ملی و در پوشش آشپز به مسافرت می رود، جادوگر و فرستاده همان رمال معروف است؟ انتقاد اساتید دانشگاه از خرافه گرایی در فوتبال

جمعه دکتر علیرضا فارسی در همایش دانشجویی علوم ورزشی دانشگاه شهید بهشتی تهران از مسئولان عالیرتبه کشور خواست مراقبت کنند در ورزش خرافات جای تخصص و علم را نگیرد و تاکید کرد خوبان عالم همان متخصص ها هستند نه کسانی که متهم به رمالی شده اند و مدعی جادوگری اند.

روز گذشته نیز دکتر بیژن ذوالفقارنسب، مشاور وزیر ورزش خیلی شفاف اعلام کرد افراد مدعی جادوگری که بیشتر حیله گر هستند، در گذشته در سطح باشگاهی فعالیت می کردند و حالا به سطح ملی رسیده اند و نهادهای نظارتی باید با آنها برخورد کنند. گلایه های ملی پوشان به گوش دانشگاهی ها رسید

گفته می شود برخی ملی پوشان در ارتباط هایی که با این چهره های دانشگاهی داشتند از اوضاع تیم ملی برای آنها حرف زده و در مورد برخی رفتارها که بوی خرافه گرایی می دهد، گلایه کرده اند. 

بعد از رسانه ها و مجلس، حالا جامعه دانشگاهی هم به این موضوع ورود کرده و باید دید آیا وزارت ورزش هم وارد این ماجرا می شود. برخی نزدیکان رییس فدراسیون فوتبال از روابط حسنه شهاب عزیزی خادم و حمید سجادی حرف می زنند و شاید همین حرف ها باعث شده ملی پوشان احساس کنند بهتر است حرف دل شان را به جای وزارت ورزش به رسانه ها و جامعه دانشگاهی بزنند.

ملی پوشان به درستی معتقدند این که پیروزی های تیم ملی به خوبان عالم ربط داده شود، در واقع زحمت و تلاش آنها را زیر سوال می برد.

 

بیشتر بخوانید:

راز موفقیت تیم ملی از نگاه رییس فدراسیون فوتبال؛ از الف تا الف!

با خوبان عالم آشنا شوید؛ جهانبخش، سردار، طارمی و تمام بچه های تیم ملی!

سکوت عزیزی خادم برابر سوال یک خبرنگار؛ شما با امیر اسکندری ارتباط دارید؟

منبع: پارس فوتبال

کلیدواژه: فدراسیون فوتبال ملی پوشان تیم ملی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت parsfootball.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس فوتبال» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۸۱۳۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جهاد دانشگاهی در کنار معلمان برای تربیت نسل‌های متخصص

رئیس جهاد دانشگاهی گفت: این نهاد همواره افتخار داشته که در کنار معلمان و اساتید گرانقدر، در عرصه علم و دانش و تربیتِ نسل‌های متعهد و متخصص، گام‌های بلند و پیوسته‌ای بردارد و رسالت خود را در زمینه‌ آموزش‌های دانشگاهی، تخصصی و مهارت به انجام برساند. - اخبار اجتماعی -

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم، حسن مسلمی نائینی؛ رییس جهاددانشگاهی در پیامی با اشاره به اینکه، سالروز شهادت معلم گرانقدر و استاد فرزانه، مرتضی مطهری، روز معلم و بزرگداشت مقام استاد، فرصتی ارزشمند برای تجلیل از طلایه‌دارانِ علم و اندیشه است تاکید کرد: معلمان و اساتید، سفیران روشنی‌بخشِ هدایت و پیام‌آوران آگاهی هستند که عمر گران‌مایه خود را در راه اعتلای خرد، معرفت، اندیشه و مبارزه با جهل و ناآگاهی صرف کرده و با تعهد و دلسوزی، چراغ هدایتِ نسل‌های نو را روشن می‌کنند.

اعضای شورای فناوری پارک علوم و فناوری‌های نرم منصوب شدند

در پیام تبریک دکتر حسن مسلمی نائینی آمده است:

بسم‌الله الرحمن الرحیم
دوازدهم اردیبهشت‌ماه، سالروز شهادت معلم گرانقدر و استاد فرزانه، مرتضی مطهری، روز معلم و بزرگداشت مقام استاد، فرصتی ارزشمند برای تجلیل از طلایه‌دارانِ علم و اندیشه است؛ نام و یاد شهید استاد مطهری به‌عنوان نمونه‌‌ای کامل و راستین از یک معلم انسان‌ساز که در تارک زمان درخشیده و قله‌های بلند معرفت را فتح و انسان‌های بزرگی را تربیت کرده، همواره در اذهان مردم ایران جاودانه و ماندگار خواهد ماند.

معلمان و اساتید، سفیران روشنی‌بخشِ هدایت و پیام‌آوران آگاهی هستند که عمر گران‌مایه خود را در راه اعتلای خرد، معرفت، اندیشه و مبارزه با جهل و ناآگاهی صرف کرده و با تعهد و دلسوزی، چراغ هدایتِ نسل‌های نو را روشن می‌کنند و در پرتو تلألو دانش و حکمت، مسیر تعالی و پیشرفت جامعه را ترسیم می‌‌کنند.

معلمان و اساتید دلسوز و فداکار، همواره نقشی بی‌بدیل را در ساختن آینده جامعه ایفا می‌کنند و همان‌گونه که رهبر معظم انقلاب حضرت آیت‌الله خامنه‌ای (مدظله‌العالی) فرموده‌اند: معلمان پایه‌ریز تمدّن نوین هستند؛ چون نیروی انسانیِ شایسته اگر نباشد، تمدّنی به وجود نخواهد آمد.

جهاد‌‌دانشگاهی همواره افتخار  آن را داشته است که در کنار معلمان و اساتید گرانقدر، در عرصه علم و دانش و تربیتِ نسل‌های متعهد و متخصص، گام‌های بلند و پیوسته‌ای بردارد و رسالت خود را در زمینه‌ آموزش‌های دانشگاهی، تخصصی و مهارتی به بهترین شکل به انجام رساند.

اینجانب به‌عنوان عضوی از جامعه دانشگاهی کشور، فرارسیدن روز تکریم معلم و گرامیداشت مقام استاد را به‌تمامی معلمان و اساتید دانشگاه‌ها، به‌ویژه اعضای هیئت علمی، اساتید و مدرسان مجموعه‌ دانشگاه‌ها، مؤسسات آموزش‌عالی و مراکز آموزش تخصصی و مهارتی واحدهای سازمانی جهاددانشگاهی در سراسر کشور که دلسوزانه و متعهدانه در تلاش هستند تا دانش و مهارت‌های لازم را به دانشجویان منتقل ‌کنند، تبریک می‌گویم و امیدوارم این عزیزان در مسیر علم و دانش و تربیت نسلی فرهیخته و متعهد به‌نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران همواره موفق، پیروز و سربلند باشند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • پیروزی استقلال آبی پوشان ملاثانی در فوتبال دسته اول
  • شرایط برای حضور دانشجویان در مسابقات آسیایی و جهانی فراهم می‌شود
  • جهاد دانشگاهی در کنار معلمان برای تربیت نسل‌های متخصص
  • مجمع عمومی سالانه «فدراسیون ملی ورزش‌های دانشگاهی» برگزار شد
  • شرایط برای حضور دانشجویان توانمند ورزشکار در مسابقات آسیایی و جهانی فراهم می‌شود
  • نقطه ضعف استقلالی‌ها، فن اصلی تراکتور
  • بازگشت پاراتکواندو به فدراسیون تکواندو با شروع تمرینات
  • تصمیم قطعی؛ قلم قرمز قلعه‌نویی روی نام ۲ بازیکن نامدار
  • پاداش قهرمانی ملی‌ پوشان فوتسال آب رفت!
  • ترکیب احتمالی سپاهان مقابل پرسپولیس