Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار سینمایی ایرنا، آیین اختتامیه سی‌وهشتمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران شامگاه یکشنبه دوم آبان در کتابخانه جندی شاپور مجموعه ایران مال و با حضور محمد خزاعی رییس سازمان سینمایی برگزار شد.

در ابتدای این مراسم کلیپی از زنده یاد فرشته طائرپور برای یادبود و نکوداشت این سینماگر فقید پخش شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سپس مجید شایسته مدیر عامل ایران مال که حامی مالی این دوره از جشنواره نیز بود در سخنانی اظهار داشت: پیوند ادب و فرهنگ و تاریخ را به راحتی به رخ جهانیان در یک جشنواره بین‌المللی می‌کشد و سازه تمدنی به عنوان بزرگ‌ترین بنای ایران به خودش می‌بالد. با مجموعه‌ای بسیار فاخر خوشحالم در سی و هشتمین جشنواره بین المللی فیلم کوتاه تهران خدمت شما بودیم.

در ادامه سیدصادق موسوی، دبیر جشنواره به عنان سخنران بعدی اختتامیه با بیان اینکه  مرسوم است که در این مراسم دبیر جشنواره گزارشی از چگونگی انجام برنامه بدهد اما از این اتفاق صرف نظر می کنم، گفت: باید درباره تایید شدن جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران توسط آکادمی اسکار صحبت کنم. این مهم که برای اولین بار در تاریخ سینمای ایران رخ داده است نشان از اهمیت فیلم کوتاه و سینمای ما دارد.

وی تاکید کرد: باور دارم این جشنواره مهم‌ترین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران در غرب آسیا است؛ به دلیل حضور مهم‌ترین چهره‌های سینمایی جهان در دهه‌های گذشته در آن. ما می‌توانیم برای این امتیاز اقدام کنیم و به حق ما شایسته این مهم در غرب آسیا هستیم که با حاکمیت دین اسلام در منطقه، تاریخ مشعشع و هنرمندان کم‌نظیر و فرهنگ گرانمایه ما باید حق خودمان را استیفا می‌کردیم که خوشبختانه محقق شد.

موسوی خاطر نشان کرد: از میان ۶۴۰۲ اثر خارجی از کشور جهان، تنها کمتر از یک درصد آثار انتخاب شده و برای اولین بار ایمیل‌هایی دریافت کردیم که چرا اثر ما در این جشنواره حضور نداشته است.

دبیر سی‌وهشتمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران با تاکید بر اینکه چیزی که مهم است مرجعیت دوباره کشور ما در صنعت سینما است، افزود: در منطقه بعد از مصر و ترکیه ما سومین کشوری هستیم که جشنواره ای مورد تایید اسکار (اسکارکوالیفاید) را داریم و هنر ایران شایستگی این رویداد را داشت.

موسوی ادامه داد: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی چون خودش بانی هنر است قدردان این دستاورد بود اما امیدواریم این دستاورد برای ما باقی بماند. این فرصت برای فیلمسازان ایجاد شده اگر یک فیلم به اسکار راه پیدا می‌کند و ما خوشحال می‌شویم، این بار اتفاقی مهم‌تر رخ داده و ما رویدادی دائمی داریم که هر ساله یک اثر را به اسکار معرفی می‌کند.

در ادامه مراسم محمد خزاعی رییس سازمان سینمایی نیز در سخنانی تاکید کرد: جشنواره فیلم کوتاه دستاورد ارزشمندی است که حاصل تلاش عزیزان بسیاری در سال های متمادی گذشته است. از این رو،  وظیفه خودم می دانم از همه آنانی که در رشد و بالندگی نهال سینمای جوان دستی بر آتش داشته اند قدردانی کنم. همچنین از مسئولان و دست اندرکاران از سفرا، رایزنان فرهنگی و فیلمسازان کشورهای مختلف که در این رویداد سینمایی حضور یافته اند، متشکرم. 

برچسب‌ها جشنواره بین المللی فیلم کوتاه تهران سینمای ایران سید صادق موسوی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: جشنواره بین المللی فیلم کوتاه تهران سینمای ایران سید صادق موسوی جشنواره بین المللی فیلم کوتاه تهران سینمای ایران سید صادق موسوی جشنواره بین المللی فیلم کوتاه تهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۸۱۴۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اختتامیه جشنواره قرآن و حدیث در تانزانیا برگزار می شود

به گزارش خبرگزاری مهر، اختتامیه بیست و نهمین جشنواره بین المللی قرآنی و حدیثی در نمایندگی جامعةالمصطفی العالمیه تانزانیا برگزار می‌شود.

این آئین با حضور بزرگان، علما، شخصیت‌های قرآنی، مراکز علمی آکادمیک و دینی، دانشجویان، طلاب، علاقمندان از مذاهب مختلف توسط نمایندگی جامعه المصطفی در مرکز همایش‌های بین المللی جولیوس نیرره شهر دارالسلام برگزار خواهد شد.

این جشنواره به صورت حضوری و مجازی با حضور قاریان استاد قاسم مقدمی از کشور جمهوری اسلامی ایران، سعید رحیمی از کشور جمهوری اسلامی ایران، استاد عیدی شعبان از کشور تانزانیا، استاد جلال معصومی از کشور افغانستان، استاد رجا ایوب از کشور تانزانیا، قاری نوجوان آقای یاسین غلامی از کشور جمهوری اسلامی ایران، استاد حسین بوکی از کشور تانزانیا، استاد رضا دوسا از کشور تانزانیا و استاد علی عبدالله از کشور تانزانیا برپا خواهد شد.

تاریخ برپایی اختتامیه جشنواره روز یکشنبه نهم اردیبهشت سال جاری مطابق با ۲۰۲۴/۴/۲۸ از ساعت ۱۴ در محل Julius Nyerere International Convention Centre است.

علاقه مندان می‌توانند از نشانی زیر شاهد پخش زنده این اختتامیه باشند.

یوتیوب:

https://www.youtube.com/live/pV8I9X0IWQE?si=aAMNlL6Cce6_oMKS

یوتیوب:

https://youtu.be/8H2s342gMf4?si=4jjwBD7ZShu0QJcy

کد خبر 6089604 سمانه نوری زاده قصری

دیگر خبرها

  • (ویدئو) ماجرای خدمتی که عباس کیارستمی در دهه ۷۰ به سینمای ایران کرد چه بود؟
  • اوقاف با افتخار خود را پیشرو در مسیر انقلاب می‌داند/ تولیدات جوانان ایرانی می‌تواند سود فراوانی برای صنعت و کشاورزی داشته باشد
  • رابطه این فیلم با ماجرای قتل بابک خرمدین | اسم فیلم را عوض کردم تا...
  • برگزاری نشست‌های تخصصی برای تبادل تجربه بین شرکت‌های ایرانی و خارجی در نمایشگاه نفت
  • از رکوردها تا یک تفاهم‌نامه تئاتری و...
  • عاشقانه شمس و مولانا رکورد کمدی‌ها را زد/تغییر ناگهانی دبیر اقوام
  • ۲ انیمشن ایرانی به جشنواره معتبر انسی راه یافتند
  • اختتامیه جشنواره قرآن و حدیث در تانزانیا برگزار می شود
  • پذیرش دانشجویان خارجی نمایشی از مرجعیت علمی مراکز دانشگاهی
  • حضور استان اردبیل در نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی (ایران اکسپو ۲۰۲۴)